השביתה בנמל אשדוד אכן פרצה כצפוי, כאשר 12 אוניות לא הספיקו להימלט והן כלואות עתה ברציפי הנמל, בעוד ש-10 אוניות נוספות ממתינות מחוץ לנמל, ובוודאי ירימו בקרוב עוגן וימשיכו ליעדם הבא.
רשות הנמלים ידעה מבעוד זמן על השביתה. להנהלת הרשות הגיעו ידיעות כי העובדים קצו בסחבת שהאוצר נוקט בעיניינם, ובדעתם להתחיל כבר בסוף השבוע בשביתה שאינה מוגבלת בזמן.
דוברת רשות הנמלים, אורנה גוברניק, הביאה בפנינו את
תגובתו של מנכ"ל רשותהנמלים, עמוס רון. לדבריו: "השבתת הנמל בעיצומו של מו"מ ובנושאים הקשורים לסוגיות שעולות במו"מ, הינה צעד חד צדדי שאינו עולה בקנה אחד עם ההצעות מרחיקות הלכת שהוצאו לעובדים על-ידי האוצר והרשות". כל הנראה התכוון רון בדבריו אלה למניות שהוצאו לעובדים במחירי מוזלים.
רון קרא לעובדים לחזור לאלתר לעבודה סדירה ולשוב אל שולחן המו"מ.
עוד בתחילת השבוע הסתיימו 14 הימים הקבועים בחוק, כתקופת צינון מרגע ההכרזה על סכסוך עבודה, ועד הרגע בו ניתן לפתוח בשביתה. עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, ניסה לשכנע את העובדים לחזור בהם מצעדיהם המתוכננים, שכן לדבריו "המו"מ נמצא בשלב מכריע בו על כל הצדדים לגייס את מלוא סבלנותם כדי למנוע השפעות שליליות בעתיד".
העובדים מצידם טוענים, כי האוצר אינו מקיים את הסכמי העבודה עליהם חתמו הצדדים בעבר, ואינו מאשר את תנאי הפרישה המובטחים. טענות אלה של אי קיום הסכמים אינן חדשות, אלא שלהבדיל משאר הגימלאים במשק שההסכמים עימם הופרו, הרי שלאנשי נמל אשדוד יש עדיין הכוח להפעיל סנקציות כנגד האוצר בהנהגתו של בנימין נתניהו.
עובדי הנמלים ערים לכך, כי בקרוב יאבדו במסגרת הרפורמה המוצעת את כוח המיקוח שהיה נתון בידם מאז קום המדינה, והם מנסים לנצל עתה את שארית עוצמתם. לדבריהם הפגינו אורך רוח והעניקו לאוצר ארכה עוד מיום שני החולף, עת תמו 14 ימי החסד, ועתה אין בדעתם עוד להחריש.
סוגיית השינויים המבניים בנמלים נדונה מזה חודשים ארוכים, ולדברי העובדים היה לאוצר כל הזמן הדרוש על-מנת להעביר את הרפורמה באופן חלק ותוך כדי מו"מ הוגן. לדבריהם כל מגמתם היא להכריח את המדינה לקיים הסכמים חתומים קודמים, והם עדיין מעניקים לאוצר את הלילה כארכה אחרונה לשינוי עמדתו המוצהרת נכון לרגע זה.
כבכול סכסוך אחר במשק, גם הפעם הביע את דעתו גבי בן-הרוש, ראש איגוד בעלי המשאיות המכונה מועצת המובילים והמסיעים, ונתן הוראה למשאיות הכפופות למרותו שלא להתייצב לעבודה בנמל אשדוד, וזאת עקב השביתה הצפוייה בנמל. בן-הרוש כבר ניסה לפני מספר שבועות להחרים את הנמל, במחאה על הנזקים הכספיים הנגרמים לחבריו לדבריו כתוצאה מההשבתות החוזרות ונשנות.
במקרים דומים היה איש ועד עובדי נמל אשדוד, גמליאל חסין (המוכר בכינוי 'גומה'), מצליח אולי להגיע להבנה עם אנשי האוצר או לפחות אנשי שר התחבורה, אביגדור ליברמן, אלא שחשיפת מכונית היגואר שלו במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית בה נקט השר נתניהו, טרפדה את רצונו של גומה להמשיך ולהחשף לסכסוכים פומביים.
אתר המטען מדווח בגליונו האחרון על חוסר ההגיון בפעילות האוצר לקידום הרפורמה, ותחת תמונתו של ליצן מספר על אחד השיאים שייזכרו בתולדות המו"מ של עובדי הנמלים עם נציגי המדינה, עת במפגש שהתקיים אתמול ושלשום במלון השרון, אמר לעובדים מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות איל גבאי, כי "גם אם תחתמו על ההסכם עם אורי יוגב, נתניהו לא יאשר אותו".
"על-פי אותם דברים נקט מנכ"ל רשות החברות בדברים חריפים אף יותר, באומרו: "למה בכלל, מגיע לכם מניות? אז מה אם אתם עובדי הנמלים? תשכחו מהמניות. לא תקבלו כלום. תשאלו את אורי יוגב אם הוא בכלל סמכות לחתום. תפנו אליו עכשיו. הוא הולך הביתה באפריל. למו"מ אתו אין כל ערך. אתם יכולים לשכוח מההסכם שייחתם עם יוגב. גם אם תחתמו, אני לא אאשר אותו. אם
נתניהו יאשר את ההסכם שתחתמו עם יוגב, אני עוזב את התפקיד שלי. אתם פראיירים אם אתם לא שובתים. אני מציע לכם לשבות!".