|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
ניצן. ההשערות נדחו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90] דוד. החלטה חפוזה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] למברגר. לא מסר את התיקים [צילום: משרד המשפטים]

בדיקת News1 בעקבות ממצאי הנציב וניתוח ההחלטה:

הפרקליטות השמידה ראיות בעניין <br>דוד - ואולי אף מחקה קבצי מחשב

תיק רשות המיסים בו טיפלה רות דוד בוער בחיפזון לאחר מעצרו של פישר ולאחר שגרסטל ביקשה לקבל את התיקים בהם עסקו השניים - למרות שהיה ברור שכל תיק בו עסקה דוד עשוי לשמש כראיה ניצן טען שאין במערכת המחשב של הפרקליטות פניות בנוגע לפרשה אחרי 2007, אך רוזן מתקשה לקבל את הטענה - שמשמעותה מחיקה מכוונת של קבצים מכל מערכות המיחשוב והגיבוי, או שקר נוסף של ניצן שנועד לשבש את עבודת הנציב
22/11/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
תיק שסגרה רות דוד בוער בעיצומה של החקירה נגדה
איתמר לוין
רוזן: התלונה שהגיש רפי רותם נגד בכירים ברשות המיסים בשנת 2004 נסגרה בידי דוד בחיפזון רב; התיק בוער, בנסיבות עלומות ומוזרות, בשנת 2014
לרשימה המלאה

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) ידעה שמתנהלת לכל הפחות בדיקה בעניינה של פרקליטת המחוז לשעבר, רות דוד, כאשר השמידה את התיק אותו גנזה דוד בחופזה בעניין רשות המיסים. לפיכך, מדובר בחשד כבד שהייתה זו השמדה מכוונת של ראיות. כך עולה מבדיקת News1. במקביל עולה חשש כבד, כי גורמים בפרקליטות מחקו במזיד ממערכת המחשב שלה פניות שנגעו לאותו תיק, או שפרקליט המדינה, שי ניצן, שיקר במזיד לנציב הביקורת דוד רוזן, כאשר טען שלא התקבלו פניות כאלו.

רוזן מצא (20.11.17), כי דוד החליטה בתוך ארבעה ימים ביולי 2004 - כולל פגרת סוף השבוע - לגנוז את תיק החקירה בתלונתו של רפי רותם על שחיתות ברשות המיסים. היא עשתה זאת בניגוד להמלצת המשטרה, לאחר שקיבלה דוח בן 160 עמודים מהפרקליט המלווה ובלא שבדקה את התיק בעצמה. פרטים נוספים שנודעו כעת (ראו בהמשך) מלמדים, כי הפרקליט המלווה היה מנחם מזרחי - כיום שופט בית משפט השלום בראשון לציון.

רוזן גם גילה, כי התיק בוער פיזית בשנת 2014 - עשר שנים לאחר המועד בו ניתן היה לבערו על-פי נוהלי הפרקליטות. בפרקליטות לא נמצא תיעוד לגבי זהותו של מי שהחליט על הביעור ולגבי נימוקיו. כעת מעלה כאמור בדיקת News1 את החשד, כי מדובר היה בעבירה מכוונת של השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט.

תלונתך בעניין גניזתו של תיק פמת"א 5394/05 / מכתב
ממצאיו של נציב הביקורת על הפרקליטות בנוגע להחלטתה החפוזה של רות דוד לגנוז את תיק החקירה בתלונתו של רפי רותם על שחיתות ברשות המיסים ועל הביעור התמוה של התיק עשר שנים מאוחר יותר

מכשולים בדרכה של גרסטל
לא נענתה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ניצן הורה לא לחקור
רק במאי 2015, ביום בו נעצרה דוד, התקשרה מזכירתו של למברגר לנציבות ומסרה שניתן לקבל את התיקים בהם טיפלה דוד. מאוחר יותר באותו יום טען למברגר, כי התיקים המתינו לגרסטל במשך למעלה מחודש, אך בשל תקלה טכנית – לא נמסר לה על כך. גרסטל סירבה לקבל את התיקים, מתוך הנחה שפתיחת החקירה הפלילית הגלויה נגד דוד, תביא את גורמי החקירה לבדוק גם את פעולותיה כפרקליטת המחוז. אלא שניצן הורה למח"ש שלא לחקור חשדות אלו

עו"ד רונאל פישר נעצר לראשונה ביולי 2014, ודוד – שהייתה אז שותפתו – ייצגה אותו בהליכי המעצר. באותם חודשים חשף יואב יצחק ב-News1 את קשרי השוחד שהתקיימו בין דוד לבין פישר בשנים האחרונות לכהונתה של דוד כפרקליטת מחוז ת"א (פלילי), ששימשה בתפקיד בשנים 2010-2002. באותו חודש פנה יו"ר אומ"ץ המנוח, אריה אבנרי, אל נציבת הביקורת דאז, הילה גרסטל, בבקשה לבדוק את פרסומיו של יצחק.

גרסטל פנתה ביולי 2014 לפרקליטות מחוז ת"א וביקשה לקבל את התיקים בהם טיפלה דוד ואשר בהם ייצג פישר את החשודים. ככל הידוע, פישר לא היה קשור לתלונתו של רותם, ולכן הפרקליטות לא הייתה צריכה להעביר תיק זה לגרסטל. אולם מעצרו של פישר ופנייתה של גרסטל היו אמורים להביא לכך שאיש לא יגע בשום תיק בו טיפלה דוד – גם אם הפרקליטות התעלמה מפרסומיו של יצחק ומטענותיו החוזרות ונשנות של רותם על אופן הטיפול בתלונתו. העובדה שתיק רשות המיסים בוער בפתאומיות עשר שנים לאחר המועד, ושלא נותר כל תיעוד בנוגע לנסיבות ביעורו, מעלה חשד כבד שמדובר היה בהשמדת מכוונת של ראיות לקראת חקירה אפשרית.

החשד מתחזק לנוכח המכשולים שהערימה הפרקליטות בדרכה של גרסטל. תחילה השיבה לה ממלאת-מקום פרקליט המחוז, נאוה שילר, באומרה שתיק אחד בוער (כיום ידוע שהיה זה תיק החקירה הראשון נגד מזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר, יוסי וסרמן, שהשבוע נשלח לכלא), תיק אחד נגנז, אחד נמצא עדיין בהליכים ואחד נוסף מצוי בפרקליטות. גרסטל ביקשה לקבל את התיקים הפתוחים ולא נענתה. בסוף 2014 הודיע לה פרקליט המחוז, שלמה (מומי) למברגר, כי בשל עיצומי הפרקליטים לא יוכל להעביר את התיקים; התשובה ניתנה על דעתו של ניצן. כיום למברגר הוא משנהו של ניצן לעניינים פליליים.

רק במאי 2015, ביום בו נעצרה דוד, התקשרה מזכירתו של למברגר לנציבות הביקורת ומסרה שניתן לקבל את התיקים בהם טיפלה דוד. מאוחר יותר באותו יום טען למברגר בכתב, כי התיקים המתינו לגרסטל במשך למעלה מחודש, אך בשל תקלה טכנית – לא נמסר לה על כך. גרסטל סירבה לקבל את התיקים, מתוך הנחה שפתיחת החקירה הפלילית הגלויה נגד דוד, תביא את גורמי החקירה לבדוק גם את פעולותיה כפרקליטת המחוז. אלא שניצן הורה למח"ש שלא לחקור חשדות אלו, ומאוחר יותר קיבל גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. דוד עומדת לדין יחד עם פישר, באשמה שהדליפה לקבלן יאיר ביטון פרטים חסויים מחקירתו.

משרד המשפטים לא השיב לשאלת News1 בדבר המועד המדויק בו בוער התיק, וגם עובדה זו מחזקת את החשד שהביעור נעשה במועד בו אסור היה לעשות זאת. המשרד גם לא ענה לשאלה, האם זהו התיק היחיד שאליו הייתה קשורה דוד ואשר בוער בעת החקירה נגדה; גם לשתיקה זו יש משמעות.


שאלות על חוות הדעת
שאלות שלא זכו למענה [צילום: בוצ'צ'ו]

פגישה אצל ארבל
ניצן שיער שייתכן ופרקליטות המדינה הייתה מעורבת בהחלטה על הסגירה. הוא ציין בהקשר זה, כי במהלך החקירה התקיימה פגישה עם פרקליטת המדינה דאז ולימים שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל, בנוגע לשאלה מסוימת שנגעה להאזנות סתר לחשודים. רוזן משיב באומרו, כי לא סביר שדוד הספיקה להתייעץ במהלך סוף השבוע, ודווקא מעורבותה הקודמת והנקודתית של ארבל חייבה בחינה נוספת של ההחלטה לפני שהתקבלה

במקביל, הגיעה לידי News1 החלטתו המלאה של רוזן בפנייתו של רותם. רוזן כותב, כי בחוות דעתו המליץ מזרחי בצורה מנומקת ומפורטת לגנוז את התיק. במרכז חוות הדעת עמד החשד ולפיו קיים קשר ישיר והדוק בין בכירים באגף המכס בתל אביב לבין עבריינים שעסקו בהברחת סיגריות. החשד היה, כי אותם בכירים מדווחים לעבריינים על מידע מודיעיני שנאסף בעניינם ועל חיפושים צפויים במכולות ששימשו להברחות.

רוזן אומר, כי אינו מטיל שמץ של דופי במזרחי ובחוות דעתו, אך "לא ניתן שלא לציין מספר שאלות העולות מחוות הדעת עצמה, שנראה כי לא זכו לטיפול או למענה בטרם גניזת התיק". בין היתר ציין אחד מבכירי המכס בתל אביב באותה עת, כי עבריין ההברחות הוא "כמו אח עבורו" וכי נכח באירועים שלו. הראיות גם הצביעו על קשר הדוק בין הבכיר לבין אחד מ"עובדיו" של אותו מבריח, והעלו קשר מחשיד בינו לבין חשודים אחרים בהברחות. רוזן גם אינו מבין מדוע המידע שמסר רותם הועבר לטיפולה של נציבות שירות המדינה ולא לטיפולה של המשטרה. ייתכן שלתמיהות אלו היה מענה בחומר החקירה, הוא מעיר, אך כאמור – התיק כולו בוער.

רוזן גם דוחה את ההשערות שהעלה ניצן לגבי הרקע להחלטתה של דוד. ניצן שיער שייתכן שפרקליטות המדינה הייתה מעורבת בהחלטה על הסגירה. הוא ציין בהקשר זה, כי במהלך החקירה התקיימה פגישה עם פרקליטת המדינה דאז ולימים שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל, בנוגע לשאלה מסוימת שנגעה להאזנות סתר לחשודים. רוזן משיב באומרו, כי לא סביר שדוד הספיקה להתייעץ במהלך סוף השבוע, ודווקא מעורבותה הקודמת והנקודתית של ארבל חייבה בחינה נוספת של ההחלטה לפני שהתקבלה.

"אם במהלך ליווי החקירה נדרשה מעורבותה של פרקליטת המדינה דאז, הכיצד ניתן לטעון כי בהחלטה המשמעותית ביותר לגבי גורלו של התיק לא נדרשה מעורבותו של מי מפרקליטות המדינה", כותב רוזן. "ניתן להניח שלו גורם מוסמך בפרקליטות המדינה היה נדרש לנושא, מן הסתם עמדתו ב'מגה תיק' שכזה לא הייתה מתקבלת תוך ארבעה ימים, ללא עיון בחומרי חקירה מרכזיים". דוד הייתה חייבת לעיין בעצמה בתיק, קובע רוזן.

לגבי ביעור התיק אומר רוזן, כי לא ניתן להשלים עם מצב בו נעלם גם התיעוד שנוגע להחלטה על הביעור. הוא גם מתקשה לקבל את טענתו של ניצן, לפיה במערכת הממוחשבת של הפרקליטות לא נמצאו מסמכים או פניות בקשר לתיק מאז שנת 2007. רותם פנה שוב ושוב, הוא לא היה אדם אלמוני וליוו אותו 14 קציני חקירות ומודיעין ברשות המיסים – מציין רוזן.

News1 מציין, כי אמירה זו של רוזן מעלה חשש חמור במיוחד להשמדת ראיות או לשקר מכוון מצד ניצן – שכן לא ייתכן מצב בו במערכת ממוחשבת ממשלתית עתירת-גיבויים, לא נותר זכר למסמכים שתויקו בה. אם אכן אין מסמכים כאלו, הרי שמאן דהוא טרח במועד כלשהו לעבור על כל המערכות והגיבויים ולמחוק אותם. אפשרות שנייה היא, שניצן – שנתפס שוב ושוב בשקרים – נמנע גם הפעם מלומר את האמת, והפעם כדי לשבש את עבודתה של נציבות הביקורת. רוזן אינו מתייחס לאפשרויות אלו וממילא אינו מכריע ביניהן.

תאריך:  22/11/2017   |   עודכן:  22/11/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   אריה אבנרי / Arie Avneri   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   הילה גרסטל / Hila Gerstel   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עדנה ארבל / Edna Arbel   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות השמידה ראיות בעניין דוד - ואולי אף מחקה קבצי מחשב
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח
22/11/17 09:10
 
ק.ר.
22/11/17 10:38
 
הפרעאנק הזועם
22/11/17 16:32
2
צורך השעה!!!
22/11/17 10:19
3
ראובן גרפיט
22/11/17 10:24
4
משפטן
22/11/17 10:35
5
הושמד
22/11/17 10:46
6
אריה קרישק
22/11/17 11:31
7
אבי כהן
22/11/17 11:35
8
מיכל מירושלים
22/11/17 11:42
9
חפרפרת
22/11/17 11:54
10
נוכלים עליך
22/11/17 12:33
11
אריה רפפורט
22/11/17 12:54
12
חשדנית
22/11/17 12:58
13
שוקי משעול
22/11/17 13:27
 
שלום המהפכן
25/11/17 10:40
14
מדוע
22/11/17 13:51
15
אוונגארד
22/11/17 15:39
16
הוראת חוק
22/11/17 15:44
17
מעל כל חשד
22/11/17 18:02
18
רפי סרדס
22/11/17 19:13
19
אחת מהעם
23/11/17 06:11
20
הסנדק_
24/11/17 09:58
21
קורןנאוה טבריה
25/11/17 05:36
22
שלום המהפכן
25/11/17 10:50
23
ההו
27/11/17 21:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שלמה פרידלנדר, קיבל החלטות ללא מקור סמכות בחוק ובניגוד לכללי סדר הדין האזרחי ודיני הראיות. כך קובעת (19.11.17) שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
קנס חניה בן 100 שקל העסיק שלוש ערכאות והגיע עד בית המשפט העליון - מקרה קיצוני המדגים את אחת הסיבות לעומס בבתי המשפט.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, מצא חששות לפגיעה בטוהר המידות במועצה המקומית באר יעקב, המעלים אפשרות לעבירות פליליות, והוא מפנה לכך את תשומת ליבו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט (21.11.17).
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטת: מיה רויזמן-אלדור, בית משפט השלום בהרצליה
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
ידיעות אחרונות משחד את אלשיך, ונתניהו יתקשה לחמוק מאישום על שוחד ממילצ'ן המשפטנים במחלקת ייעוץ וחקיקה ביצעו פוטש בתי המשפט נכשלו בשנת 2016 במילוי תפקידם הרב אברהם יוסף מצטרף לרשימת מחללי השם מי שנופל במלכודת של תרמית פונזי הוא טיפש
17/11/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il