חברת בומברדיה מבקשת (7.12.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי היא רשאית להתמודד במכרז של
רכבת ישראל לאספקת קרונות דו-קומתיים חשמליים. הצעתה של בומברדיה, שכבר סיפקה לרכבת מאות קרונות, נפסלה משום שהניקוד הטכני שלה היה נמוך מ-60 נקודות.
עוד מבקשת בומברדיה לבטל את החלטת הרכבת על זכייתה של סימנס במכרז שהיקפו 5.6 מיליארד שקל, לפסול את הצעתה של סימנס ולהורות לקיים התמחרות בין ההצעות שקיבלו 60 נקודות ומעלה. לחלופין היא מבקשת להורות לרכבת לבחון מחדש את ההצעות שלה ושל סימנס.
לטענת בומברדיה, ועדת המכרזים כלל לא דנה בסוגיות מהותיות וקריטיות, וזאת בלא שהוצגה בפניה התשתית העובדתית הרלוונטית ובניגוד לתנאי המכרז. החברה טוענת, כי פסילת הצעתה נגרמה משום שוועדת המכרזים שינתה את דרישות המכרז לאחר הגשת ההצעות בנוגע לקריטריון רכיבי צריכת האנרגיה, באופן שהביא להפחתת נקודות במתן הציון להצעתה.
עוד נטען, כי הצעת סימנס אינה עומדת בדרישות רבות ומהותיות שנקבעו בתנאי המכרז, כגון מרחק הבלימה של הקרונות והעדר מתגי בטיחות כפולים למתקני החשמל בקרונות. לדברי בומברדיה, ועדת המכרזים לא שקלה את קיומם של ההליכים הפליליים שניהלה המדינה נגד סימנס ואת הודאתה של סימנס העולמית במתן שוחד לשם הטיית מכרזי חברת החשמל במשך שנים. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד תמר תורג'מן-קדם, חן כהן וגיא אלוני, וטרם הוגשו תגובות הרכבת וסימנס.