|
[צילום: מיכאל פרובסט, AP]
|
|
|
|
|
הפריגטה החדשה באדן-וירטמברג של חיל-הים הגרמני עלתה הון תועפות, ועמוסה בבעיות טכניות.
באדן-וירטמברג הנה הראשונה מארבע פריגטות מדגם אף-125, שהחליט חיל-הים הגרמני לרכוש מחברת טיסֶן-קרוּפּ בעלות של שני מיליארד אירו. מתברר, שלמחשב הראשי של הספינה יש בעיות, ולא הצליח לעבור את מבחני הקבלה בים. כתוצאה מכך, חזרה הפריגטה לנמל המבורג, כדי לפתור את הבעיות שהתגלו.
באדן-וירטמברג יצאה למבחני הים שלה בשנת 2016, לאחר דחיות רבות. הספינה, שאמורה לשהות בים שנתיים רצופות, לא הצליחה לעבור את מבחני הים, וחזרה לנמל. התקשורת הגרמנית דיווחה, כי בנוסף, התגלו תקלות במכ"ם הספינה, במערכות האלקטרוניקה ובציפוי חסין-האש של מכלי הדלק. דווח, כי בניסויי הים נטתה הספינה ימינה, ולא הייתה מאוזנת. נטייה זו תוקנה תוך כדי ההפלגות. מבקרים מציינים, כי בפריגות מדגם אף-125 אין סונאר ואין נשק נגד צוללות, שנמצא בפריגטות מדגם אף-122.
ארבע הפריגטות מדגם אף-125 יחליפו שמונה פריגטות מדגם ברמן 122. את הפריגטות החדשות יתפעל צוות קטן יותר 120 איש (לעומת 203 איש בפריגטות ברמן) בשיטת הצוות הכפול. בשנת 2018 יספק טיסן-קרופ את הפריגטה הבאה, צפון וסטפליה, לחיל-הים הגרמני. בשנת 2019 תסופק הפריגטה סקסוניה אנהאלט, ובשנת 2020 - הפריגטה ריינלנד פאלץ.