|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

זעם בוושינגטון על דברי ראש הממשלה

הבית הלבן: דברי נתניהו שקריים

הבית הלבן: "הדיווחים לפיהם ארה"ב דנה עם ישראל על תוכנית סיפוח בגדה המערבית הם שקריים. ארה"ב וישראל מעולם לא דנו בהצעה כזאת, הנשיא מתמקד ביוזמת השלום הישראלית-פלשתינית" אבו מאזן: "צעדים אלה, אם ייושמו, יבטלו את כל המאמצים הבינ"ל שמטרתם להציל את התהליך המדיני"
12/02/2018  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הבית הלבן זועם על דבריו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שאמר בישיבת סיעת הליכוד (יום ב', 12.2.18): "בנושא החלת הריבונות, אני יכול לומר לכם שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים. שני עקרונות מלווים אותי בנושא הזה: תיאום ככל האפשר מול האמריקנים שהקשר איתם הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות. זו צריכה להיות יוזמה ממשלתית ולא פרטית כי מדובר במהלך היסטורי".

בהודעת הבית הלבן נמסר: "הדיווחים לפיהם ארה"ב דנה עם ישראל על תוכנית סיפוח בגדה המערבית הם שקריים. ארה"ב וישראל מעולם לא דנו בהצעה כזאת, הנשיא מתמקד ביוזמת השלום הישראלית-פלשתינית".

זמן קצר לאחר דבריו של נתניהו, החלה משרד ראש הממשלה לנסות להרגיע את הבית הלבן. גורם מדיני בכיר מיהר להבהיר בעקבות דברי נתניהו: "רה"מ משוחח זמן רב עם הממשל האמריקני על האינטרסים הלאומיים של ישראל במסגרת כל הסדר שלום עתידי. רה"מ לא הציג בפני ארה"ב הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא ארה"ב לא הביעה את הסכמתה להצעות".

שעה לאחר מכן הגיעה הודעה מלשכת נתניהו: "ישראל עדכנה את ארה"ב בנושא ההצעות השונות המועלות בכנסת, וארה"ב הביעה את עמדתה הברורה שהיא מבקשת לקדם את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ. עמדתו של רה"מ נתניהו היא שאם הפלשתינים יתמידו בסירובם למו"מ לשלום - ישראל תציג אלטרנטיבות משלה".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמד עבאס (אבו מאזן), מסר לאחר דברי נתניהו: "כל מהלך חד-צדדי להשלטת הריבונות הישראלית על ההתנחלויות לא ישנה למעשה דבר, משום שההתנחלויות אינן חוקיות. כל צעד בהקשר זה יוביל רק להגברת המתח וחוסר היציבות. צעדים אלה, אם ייושמו, יבטלו את כל המאמצים הבינ"ל שמטרתם להציל את התהליך המדיני. הקהילה הבינ"ל כבר קבעה שהשטחים הפלשתינים שנכבשו ב 1967, כולל מזרח ירושלים, הם שטחה של המדינה הפלשתינית".

אלדד יניב: "אין שום "גורם מדיני" שמכחיש. ספרו לציבור את האמת: ביבי מודה ששיקר בכנסת כשאמר שיש שיחות עם ארה"ב על סיפוח. ועכשיו מסתתר מאחורי השקר גורם מדיני".

יו"ר ועדת הפנים ויוזם חוק החלת הריבונות ביהודה ושומרון, ח"כ יואב קיש (הליכוד): "שמחתי לשמוע שבהמשך להצעת הריבונות שהעליתי לוועדת שרים פתח רה"מ בשיח משמעותי של ריבונות עם הממשל האמריקני. אסור לשכוח שגם כאן - ISRAEL FIRST! חוק פרטי או ממשלתי או החלטת ממשלה. ראש הממשלה החלת ריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון עכשיו. זה בידיך"!

מפלגת הבית היהודי: "אנו שמחים שבפעם הראשונה ראש הממשלה נתניהו מדבר על מימוש תוכנית הריבונות שלנו בשטחי C ביהודה ושומרון. המבחן יהיה במימוש. אנו מברכים על כך ונעמוד לימינו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "התקדמות חיובית. ‏הצעד הבא הוא להעביר את החוק בקריאה טרומית בשבוע הבא ואז להמתין לתאום ולהצמדה להצעה הממשלתית. זה יהיה זרז נהדר גם לתאום עם האמריקנים וגם להצעה הממשלתית. זה קורה כל הזמן בשלל נושאים אחרים. יש כעת הזדמנות היסטורית, רכבת הריבונות יצאה לדרך ורה"מ יכול וצריך להוביל את המהלך. נעמוד על כך שרה"מ יהיה ‏נאמן להבטחתו שאף ישוב לא יעקר ושהריבונות תחול על כלל הישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ובשום אופן לא תיעצר בקו הגושים".

ח״כ חיליק בר (המחנה הציוני): "סיפוח ביהודה ושומרון ללא הסדר מדיני הוא כנראה הרעיון ההרסני ביותר שמתגלגל כיום במסדרונות הכנסת, ולא חסרים לו מתחרים. גם אם איו״ש היא ערש היהדות, והיא אכן כזו, הרי שסיפוח ללא הסדר - זו יוזמה אנטי ציונית שמאיימת על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בעוד החברים של נתניהו מקדמים את חוק הריבונות בכנסת - יוזמת חקיקה אנטי ציונית לשמה, נתניהו פונה לממשל טראמפ לחפש תומכים למהלך העצוב הזה. עצוב שמימוש איום קיצוני כל כך על עתיד החזון הציוני מובא לפתחו של נשיא ארה"ב לא על-ידי אירן, לא על-ידי חמאס ולא על-ידי חיזבאללה, אלא על-ידי כנסת ישראל. אני קורא לראש הממשלה לסגת מהרעיון המסוכן לחברינו בארצות הברית - להבין את ההשלכות של המהלך, לשם ביטחון מדינת ישראל ועתידה, לשם התקווה לשלום באזור והצורך הקיומי שלנו בו".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "כדי להעלים את עשן הסיגרים בכתבי האישום נתניהו מנסה להבעיר את האזור כולו. הכרזתו של נתניהו היא הכרזת ממשלת הימין הקיצוני על מדינה דו לאומית שתתנהל תחת משטר אפרטהייד בלי סיכוי להפרדות או למשא-ומתן מדיני בניגוד לרצון הציבור הישראלי והפלשתיני. עם כל הכבוד לטראמפ, שום מו"מ אתו לא יסדיר את החיים שלנו כאן לצד הפלשתינים. נראה כי המתנחלים מנהלים לבדם את מדינת ישראל ובדרך מצפצפים על רובם המוחלט של האזרחים שרוצים לראות פה דמוקרטיה ולא אפרטהייד, מדינת יהודית ולא דו לאומית, שלום ולא מלחמה. החוק הזה הוא חוק רע, מטופש ובעיקר הרסני בכל כך הרבה בחינות. נתניהו משחק עם גפרורים במטרה לשרוף את כתב האישום וסופו שיבעיר את האזור כולו".

זהבה גלאון: (מרצ) "לנתניהו אין מנדט להפוך את ישראל לדרום אפריקה או בוסניה, ואם הוא ינסה הוא יתקל באי ציות אזרחי. ראש ממשלה שמסובך בחקירות שוחד מנסה לשחד פוליטית את הבסיס האידאולוגי של תומכיו בימין המשיחי. סיפוח בלי אזרוח הוא אפרטהייד ולראש הממשלה אין ולא יהיה לזה מנדט. אגב, אולי כדאי שלפני שנתניהו מדבר עם האמריקנים על התוכניות שלו בנוגע לגבולות מדינת ישראל, כדאי שראש הממשלה ישקיע קצת זמן בלדבר על הנושא עם אזרחי ישראל".

תאריך:  12/02/2018   |   עודכן:  12/02/2018
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אהוד יערי / Ehud Yaari   איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb   איוונקה טראמפ / Ivanka  Trump   איסמעיל הנייה   אלדד יניב / Eldad Yaniv   אנתוני  סקרמוצ'י / Anthony Scaramucci   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   ג'וזף  דנפורד   ג'יימס  מאטיס / James Mattis   דייוויד  שולקין   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   הרברט מקמאסטר   זהבה גלאון   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חסן רוחאני   יואב קיש / Yoav Kish   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מייק  פומפאו   מייק פנס   מלאניה טראמפ   ממשלת ישראל / Israel Government   סוני פרדו   סטיב בנון   עודד גרנות   עלי חמנאי   צבי יחזקאלי   קלייאן קונוויי   ראיין זינקי   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון לאודר   ריינס פריבוס   רקס טילרסון / Rex W. Tillerson   שון ספייסר   שרה סנדרס-האקבי   תמאם סלאם / Tamam Salam   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבית הלבן: דברי נתניהו שקריים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
12/02/18 19:24
 
אלטע קאקער
12/02/18 22:55
 
באום
12/02/18 23:47
 
אלטע קאקער
13/02/18 01:51
 
באום
13/02/18 08:56
2
הירונימוס
12/02/18 20:42
3
שמוליק קיפוד
12/02/18 21:29
4
יושב אוהלים
12/02/18 21:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
בסוף השבוע האחרון מצאה לראשונה ישראל את עצמה בעימות חזיתי עם אירן העוינת על אדמתה השסועה ורוויית הדמים של סוריה. חרף השיקול הרציונאלי שלא לדרדר את המצב למלחמה ביניהן - התקבע על אדמתו השסועה של אסד מאזן שברירי של אינטרסים, שבוחשות בו, ביד רמה למדי, רוסיה, אירן וטורקיה.
12/02/2018  |  ראובן לייב  |   מאמרים
את ההסלמה האירנית בגבול הצפון יש לראות כניסיון אירני-סורי לשנות את כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה בסוריה במיוחד נגד המגמה הישראלית בשבועות האחרונים שבאה לביטוי בתקיפות מטרות בסוריה כדי למנוע ייצור טילים מדויקים שיופעלו נגד ישראל ואת התבססותה של אירן בשטח סוריה על הגבול עם ישראל.
11/02/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר (יום א', 11.2.17) בפתח ישיבת הממשלה כי שוחח עם הנווט ושמח לשמוע כי חל שיפור במצבו של הטייס וכי הוא בהכרה. עוד אמר נתניהו כי לא יהיה כל שינוי בכללי הפעולה וכי מדיניות ישראל תישאר כפי שהיא.
11/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
המרכז לזכויות אדם בסוריה מדווח (יום א', 11.2.18) כי לפחות שישה בני אדם, בהם אזרחים זרים (אירנים?) וגם חיילי צבא אסד, נהרגו בתקיפות של חיל-האוויר בעקבות חדירת המל"ט האירני לשטח האווירי של ישראל ותקיפת מטוס האף-16 בה נפצעו שני טייסים ישראלים.
11/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (מוצ"ש, 10.2.18) להסלמה בצפון ואמר כי סיכם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי התיאום בין המדינות יימשך. "המדיניות שלנו ברורה לחלוטין: ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה ומפני כל ניסיון לפגוע בריבונות שלנו", אמר. פוטין אמר לנתניהו כי יש להימנע מצעדים שעלולים לגלוש לכדי עימות חדש באזור. מסקבה הגיבה באיפוק וגם בתקיפה זו לא ירו אש לעבר מטוסי ישראל.
11/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשל טראמפ  /  מי ומי  
לבנון תבנה נמל בראש הנקרה  /  עומר כרמון
היסטוריה: טיסות מישראל יעברו מעל סעודיה  /  עומר כרמון
מאה תקיפות ישראליות בשטח מצרים  /  עומר כרמון
זיאד דואירי שבר טאבו  /  איתמר לוין
מצרים לא לבד  /  איתמר לוין
ישראל - בת הברית של מצרים במלחמה בטרור  /  יוני בן-מנחם
חדשות נוספות ברשת  
ירדן פועלת למנוע מישראל להשתמש במרחב האווירי שלה לתקיפה באיראן
19/04/2024  |  08:56  |  בחדרי חרדים   |   יענקי פרבר
בנים • גד פויראייזן בסינגל חדש
19/04/2024  |  08:56  |  בחדרי חרדים   |   אליעזר חסיד
ישראל תקפה באיראן: פיצוצים בבסיס צבאי סמוך לעיר איספהאן
19/04/2024  |  08:56  |  בחדרי חרדים   |   יענקי פרבר
אורי מילשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il