"דירקטור בגוף מוסדי (=חברת ביטוח) יביא בחשבון, במסגרת שיקוליו, גם את טובת הלקוחות, וינקוט אמצעים ראויים כדי להבטיח שיפעל בהוגנות כלפי לקוחותיו" - כותבת המפקחת על הביטוח
דורית סלינגר, בהנחייה שהוציאה לחברות הביטוח.
בכירים בענף הגיבו בהפתעה. סעיף 92 לחוק החברות מונה 12 תפקידים של דירקטור - קביעת תוכנית הפעולה של החברה, אישורי הנפקות, בדיקת ודוחות כספיים, מינוי ופיטורי מנכ"ל ועוד. החוק אינו מזכיר שאחד מתפקידיו הוא לדאוג ללקוחות החברה, במקרה זה המבוטחים.
יתר על כן - אומרים בכירים בענף - מימוש הוראה זו עשוי להביא לניגודי אינטרסים של הדירקטור. פעולה "לטובת הלקוחות" משמעותה היא דרישה להפחית את הפרמיות ולשפר את תנאי הפוליסות. הדבר יביא כמובן לירידת רווחי החברה, שכדירקטור הוא אמור לדאוג לעסקיה.
שורה קודם לכן כותבת סלינגר, באותה הנחייה, כי הדירקטור "יפעל באמונה ובשקידה לטובת הגוף המוסדי". הבכירים שואלים, איך אפשר לדאוג ולפעול בנשימה אחת גם לטובת החברה, כלומר להגדיל את רווחיה, וגם לטובת מבוטחיה.
עו"ד פרופ' יוסי גרוס, מומחה לחוקי חברות, שגם חיבר ספרים בנושא. אמר לא פעם בהרצאותיו: "מרגע שאדם נבחר לדירקטור, עליו לפעול אך ורק לטובת החברה. אסור לו אפילו לדאוג לטובתם של בעלי השליטה קל וחומר, ככל הנראה, שאסור לדירקטור לפעול לטובת לקוחות חיצוניים - מבוטחים - של החברה.
בכירים אומרים, שהמפקחת פועלת במישורים רבים לטובות המבוטחים, ופעילות זו חיובית. עם זאת, אין להסכים להוראה החדשה.