בששת החודשים הראשונים להפעלת קו הרכבת החדש מכרמיאל לחיפה בוצעו כ-1.1 מיליון נסיעות. כך עולה מסיכום נתוני
רכבת ישראל שהוצגו (יום א', 25.3.18) לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ. מדובר בכ-3.5% בלבד מכלל הנסיעות ברכבת ישראל.
בשלושת החודשים הראשונים להפעלתו הייתה הנסיעה בקו ללא תשלום ובשלושת החודשים האחרונים שנמדדו הייתה הנחה של 50% לתושבי האיזור. שאלת הצלחת הקו תוכל להימדד רק בשנת 2020 כאשר תסתיים תקופת הסבסוד.
השר כ"ץ אמר כי רבים שהטילו ספק בכדאיותו של הקו לגליל, כמו גם בקו הרכבת לעמק, מקבלים היום הוכחה חד-משמעית, כלשונו, על נחיצותו של הקו. כ"ץ הוסיף כי משרדו מקדם בימים אלה תכנון להארכת הקו עד קריית שמונה. מנכ"ל רכבת ישראל,
שחר איילון אמר כי תושבי הגליל מצביעים ברגליים ועושים שימוש נרחב בקו החדש.
יצוין כי תושבים רבים קובלים על כך שפתיחת הקווים החדשים נעשתה ללא תכנון ראוי של תחבורה ציבורית. ברשות הארצית לתחבורה הציבורית לא התאמו די הצורך את הקווים הקיימים ולא נפתחו מספיק קווי אוטובוס מזינים לתחנות בכרמיאל ובאחיהוד מכרמיאל, מהיישובים הסמוכים לצומת אחיהוד - מצפון ומדרום. לחלק מן הישובים אין כלל חיבור לרכבת על-אף שמדובר בישובים הנמצאים קילומטרים ספורים ממנה.