|
הנחיתה הראשונה של אייר אינדיה בישראל [צילום: חן גלילי]
|
|
|
|
|
|
חברת התעופה אל-על וחברת כנפיים אחזקות בע"מ הודיעו (יום ד', 25.7.18) לבית המשפט העליון כי הן מושכות את עתירתן נגד ההיתר שניתן לחברת אייר אינדיה לטוס לישראל בנתיב קצר העובר מעל מדינות אויב.
העתירה הוגשה לאחר שרשות התעופה האזרחית הישראלית העניקה לחברת התעופה ההודית אייר אינדיה אישור להפעיל טיסות ישירות בין ישראל להודו בנתיב טיסה קצר העובר מעל מדינות ערביות המוגדרות כמדינות אויב. מדובר בנתיב טיסה קצר משמעותית מנתיב הטיסה שנאלצים מטוסי אל-על ומטוסי חברת כנפיים, שאינם מורשים לטוס מעל למדינות הללו, לעבור. המשמעות הכלכלית של נתיב טיסה קצר ברורה - כרטיסי הטיסה זולים יותר מטיסה של אל-על, ואף מצריכים את חברת התעופה הישראלית להוריד את מחיריה לצורך עמידה בתחרות הצרכנית.
העתירה הוגשה לבית המשפט העליון ב-28 במרס 2018 נגד ההיתר שניתן לחברת התעופה ההודית ונגד היתרים עתידיים לחברות תעופה זרות להפעלת טיסות בנתיבי טיסה אשר אל-על וכנפיים אינן מורשות לטוס בהן. אולם היום דיווחה אל-על לבורסה כי בהמשך לדיון שהתקיים ביום 18 ביולי 2018, בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, הודיעה יחד עם חברת כנפיים על משיכת העתירה תוך שמירה על זכויות וטענות של העותרות בכל הליך אחר.