מדד אמון הציבור בדיווחי התקשורת עומד על 6 בסולם מ-1 עד 10, בדומה לרמה שבה היה בשנה שעברה - כך מפרסם היום (ה') מכון הרצוג לתקשורת, חברה ופוליטיקה.
מידת האמון יורדת ככל שעולה רמת הדתיות של הנשאלים. כמו כן ערבים מאמינים לתקשורת פחות מיהודים.
זוהי השנה השנייה שמכון הרצוג מפרסם את מדד אמון הציבור בתקשורת. השנה בדקו החוקרים, ראש המכון הד"ר יורם פרי וחוקר מאוניברסטית חיפה, הד"ר יריב צפתי, את עמדות הציבור לעומת עמדותיהם של 209 אנשי תקשורת, מחציתם בתפקידים בכירים.
נמצא כי הציבור רוחש לתקשורת מידת אמון זהה לזו שרוחשים לה העיתונאים - 6. עם זאת, יש הבדלים בין העיתונאים לציבור הרחב באשר לדרך שבה הם תופסים את תפקיד העבודה העיתונאית והמאפיינים של התקשורת בישראל.
יותר ממחצית מהעיתונאים הסכימו כי התקשורת הישראלית היא "פטריוטית ומגויסת במידה הפוגעת במקצועיות שלה", ובקרב הציבור רק 41% הסכימו עם קביעה זו.
רק 1% מהעיתונאים הסכימו עם המשפט "העיתונות היא מאפיה שמאלנית" בעוד שכמחצית מהנשאלים מהציבור הסכימו עם המשפט הזה.