מנכ"ל
רכבת ישראל שחר איילון אומר כי הוא תומך בכך שרכבת ישראל תפעל גם בשבת. בראיון ל
ערוץ 10, אמר איילון כי לו היה הדבר תלוי בו הייתה רכבת ישראל נוסעת בשבת.
הוא העריך כי אפשרי שזה יקרה, אך לא כעת אלא בעוד 6-5 שנים, וכי על-מנת שזה יקרה "צריך שרכבת ישראל תגיע לרמה טכנולוגית ולבגרות, שמאפשרת לה להיות רכב אוטונומי כמו מעלית-שבת". הוא הסביר כי בארבע השנים הקרובות תעבור הרכבת למערכת איתות חדשה ותהיה כמעט אוטונומית ותוכל לנסוע ולעצור מרחוק.
מדובר בהצהרה חסרת משמעות, שכן איילון הוא פקיד ומי שקובע את המדיניות בעניין הוא ממשלת ישראל. מאז קמה המדינה נאסר על רכבת ישראל לפעול בשבת, מכוחם של סיכומים היסטוריים, וב-1949 קובע העניין בהסכמי הסטטוס-קוו ההיסטוריים. בניגוד לאוטובוסי התחבורה הציבורית הפועלים בשבת בצורה מצומצמת, רכבת ישראל היא חברה ממשלתית וכל שינוי מדיניות בעניינה טעון אישור בהחלטת ממשלה.
פוליטית, שינוי שכזה אינו נראה באופק וגם עשוי להיתקל בהתנגדות עזה מצד עובדים, שכבר היום מלינים על כך שעבודתם בימי שישי הקצרים מסתיימת בסמוך ממש לכניסת השבת באופן שאינו מאפשר להם להתקלח ולהתארגן לכבוד שבת.
יתרה מכך, ההשוואה שערך איילון בין מעלית-שבת לרכבת אוטונומית אינה נכונה ואין לה תוקף הלכתי, שכן בניגוד למעלית-שבת, כל פוסקי ההלכה אוסרים שימוש ברכבת אוטונומית בשבת, וכל נסיונות מצד רבנים למצוא לכך היתר הלכתי כלשהו נדחו.
בעבר, כאשר נשאל בנושא, אמר איילון כי הוא דווקא שמח שהרכבת אינה נוסעת בשבת, דבר המאפשר עבודה על המסילות, שביתר ימי השבוע משמשות את רכבות הנוסעים ורכבות המטען. "אם יהיה שינוי קואליציוני שיחליט שהרכבת תיסע בשבת, אני הראשון שרץ ואומר תעצרו, אחרת איך אעבוד על המסילות", דבריו.