|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

עמדת היועץ המשפטי לממשלה

היועמ"ש: אסור לנתניהו להצטלם עם חיילים

היועץ המשפטי לממשלה הגיש חוות דעת לוועדת הבחירות המרכזית ובה הוא מביע דעתו שלפיה אסור לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, להצטלם עם חיילים עד לבחירות ההחלטה בנושא - האם לאסור זאת על נתניהו או לא - מוטלת על ועדת הבחירות המרכזית
07/02/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
מאז מינויו לשר ביטחון מרבה נתניהו בסיורי בסיסים [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טוען כי אסור לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, להימנע מצילומים עם חיילי צה"ל לפני הבחירות לכנסת ה-21 שיתקיימו ב-9 באפריל 2019.

"הכלל בענייננו הוא כי בתקופת 90 ימים שלפני מועד הבחירות וביום הבחירות עצמו, חל איסור על שימוש בתעמולת בחירות בצה"ל ובכלל כך בחיילי צה"ל לרבות בדרך של פרסום תמונותיהם עם ראש הממשלה ושר הביטחון ו/או עם כל מועמד ברשימת מפלגה כלשהי", נכתב בחוות דעת שהגיש (יום ה', 7.2.19) לוועדת הבחירות המרכזית.

עוד ציין כי אסורה גם תעמולת בחירות בדמות התייחסויות פוליטיות של ראש הממשלה ושר הביטחון, או כל גורם פוליטי כלשהו במתקני צה"ל אגב סיורים וביקורים המתקיימים שם.

לדברי היועמ"ש, ייתכנו מקרים חריגים שיצדיקו זאת מבחינה עניינית, כגון שיקולי הרתעת אויב, מצב חרום וצרכים מבצעיים או אירוע שנקבע מראש אשר מתקיים בשגרה בצה"ל ונהוג ששר הביטחון או ראש הממשלה משתתפים בו והאירוע כשלעצמו הוא בעל ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק.

"במקרים שכאלה, בהם לא יראו בפרסום תמונות בעמודים הרשמיים של שר ביטחון ו/או ראש ממשלה עם חיילי צה"ל כהפרה של האיסורים בסעיף 2א ו-2ב(ב) לחוק, ככל שהדגש בנושאים אלו יהיה חדשותי-אינפורמטיבי מובהק ולא תעמולתי, בהתאם למבחן שהוזכר של "התכלית הדומיננטית בעיני הבוחר הסביר" ולמבחן "השכל הישר וההיגיון". כל זאת, בכפוף לבדיקתו וחוות דעתו של היועץ המשפטי הרלוונטי (בענייננו היועץ המשפטי של משרד הביטחון או של משרד ראש הממשלה, לפי העניין) תוך התייעצות, במידת הצורך, עם הגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים", לשון חוות הדעת.

מנדלבליט הבהיר עוד כי מוקד העתירה שנמצאת להכרעת ועדת הבחירות המרכזית הוא בפרסום התמונות והסרטונים בהם מופיעים חיילי צה"ל. "בהתאם לכך אף עמדת היועץ המשפטי לממשלה מתמקדת בעניין זה. אין העמדה עוסקת בעצם קיום הביקורים של ראש הממשלה ושר הביטחון בבסיסי צה"ל וביחידות השונות, שכן נושא זה, מעצם טיבו, נתון לשיקול דעתו של ראש הממשלה ושר הביטחון ואין הוא נושא משפטי", צוין בחוות הדעת.

חוות דעתו של מנדלבליט אינה מחייבת את נתניהו מבחינה חוקית, משום שהסמכות לאסור עליו את הצילומים עם החיילים נמצאת בידי ועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה, שופט בית המשפט העליון חנן מלצר.

תאריך:  07/02/2019   |   עודכן:  07/02/2019
איציק וולף
+סקר: איחוד עם הבית היהודי יחזק את הליכוד
01:49 08/02/19  |  
סקר העיתון מקור ראשון, שנערך ע"י דיירקט פולס, ביום ד' בערב בקרב כ-700 נדגמים, מראה כי אילו יהיה איחוד בשמאל בין גנץ ללפיד ובימין בין הליכוד לימין החדש ובין עוצמה יהודית לסמוטריץ' ולפרץ, יתחלקו המושבים כך: הליכוד-הימים החדש 41; חוסן לישראל ויש עתיד 37; הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה לישראל 7; יהדות התורה, הרשימה המשותפת, רע"ם-תע"ל 6; ש"ס 5; העבודה, ישראל ביתנו ומרצ 4. במקרה שכזה כולנו לא תעבור את אחוז החסימה.
+סקר: הצטרפות כחלון לליכוד לא תסייע במיוחד לליכוד
01:44 08/02/19  |  
סקר העיתון מקור ראשון, שנערך ע"י דיירקט פולס, ביום ד' בערב בקרב כ-700 נדגמים, מראה כי אילו יהיה איחוד בשמאל בין גנץ ללפיד ובימין בין כולנו לליכוד ובין עוצמה יהודית לסמוטריץ' ולפרץ, יקבלו הליכוד-כולנו וחוסן לישראל-יש עתיד 35 מושבים, הימין החדש 8; הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה לישראל 7, העבודה, רע"ם-תע"ל, יהדות התורה 6, הרשימה המשותפת 5, ש"ס, ישראל ביתנו, מרצ 4.
+סקר: איחוד עם עוצמה לישראל יגדיל את כוח הציונות הדתית
01:39 08/02/19  |  
סקר העיתון מקור ראשון, שנערך ע"י דיירקט פולס, ביום ד' בערב בקרב כ-700 נדגמים, מראה כי אילו יהיה איחוד בשמאל בין גנץ ללפיד ובימין בין עוצמה יהודית לסמוטריץ' ולפרץ, יהיה גוש הימין 63 מושבים, מושב אחד יותר מאשר תמונת התחלקות המפלגות הנוכחית. חוסן לישראל ויש עתיד 35; הליכוד 34; הימין החדש 8; העבודה, הרשימה המשותפת, יהדות התורה, רע"ם-תע"ל, הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה לישראל 6; ש"ס 5; ישראל ביתנו, מרצ 4.
+סקר: כחלון לא עובר את אחוז החסימה
01:31 08/02/19  |  
סקר העיתון מקור ראשון, שנערך ע"י דיירקט פולס, ביום ד' בערב בקרב כ-700 נדגמים, מראה כי אילו היו הבחירות נערכות היום היה הליכוד מקבל 32 מושבים; חוסן לישראל 23; יש עתיד 11; הימין החדש 8; העבודה, רע"ם-תע"ל, יהדות התורה 7; ש"ס 6; הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, מרצ 5 והבית היהודי 4. כולנו, התנועה, גשר, זהות וארץ חדשה אינן עוברות את אחוז החסימה.
+אלי אבידר צורף לישראל ביתנו
23:54 07/02/19  |  
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צירף לרשימה לכנסת את אלי אבידר. עם הצטרפותו מונה לראש הצוות המדיני של המפלגה. אבידר הוא מזרחן בהשכלתו, היה בעבר איש משרד החוץ ששירת בין השאר כראש נציגות ישראל בקטאר. הוא מלווה את ליברמן מזה עשור, בתחומי המדיניות והמגעים השקטים מול מדינות המפרץ. אבידר הוא רס"ן במילואים ביחידה 504. הוא מייסד ויו"ר הפורום המדיני ביטחוני "מזרח תיכון חכם". יליד מצרים שעלה עם משפחתו לישראל מספר ימים לאחר מלחמת ששת הימים. אבידר כיהן 12 שנים כמנכ"ל מכון היהלומים וכן שנתיים כמנכ"ל הבורסה ליהלומים. כיהן שתי כהונות כנשיא לשכת המסחר ישראל-אפריקה וכסגן נשיא של הפדרציה העולמית לתכשיטים, סיבג'ו. עד להצטרפותו לרשימה, כיהן כנשיא ויו"ר הדירקטוריון של חברת הפינטק דינדקס בע"מ, העוסקת בפיתוח מדדים פיננסיים על שוק היהלומים העולמי. אבידר הוא בן 54 נשוי +3, בוגר תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית ותואר שני מאוניברסיטת ת"א, במחלקות למזרח תיכון.
+"מקורבי חזן מגששים אחר מקום בעוצמה יהודית"
22:26 07/02/19  |  
לאחר שתוצאות הפריימריז בישרו כי לא הצליח להתברג במקום ריאלי ברשימת הליכוד, גורמים המקורבים לחבר הכנסת אורן חזן פנו (יוםה') למפלגת עוצמה יהודית על מנת לגשש ולבחון ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת. דובר המפלגה מסר את הפרטים ואמר בעקיצה ה לבית היהודי: "מתוך אחריות לקולות הימין האידאולוגי, ובשונה מגורמים מסוימים המעדיפים להתעלם מהאחריות לעשרות אלפי קולות העשויים לרדת לטמיון ובכך לחזור על האסון בשנת 92' ולהביא להמלכתה של ממשלת שמאל, אנו בוחנים אופציות רבות שיגדילו את קולות המחנה הלאומי ויכניסו לכנסת הקרובה עוצמה יהודית חזקה שלא תתפשר ולא תגמגם, ותגרור אחריה כנסת שלמה ימינה".
+סקר: איחוד במרכז יביא למחיקת מרצ
21:00 07/02/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גם מפלגתה של אורלי לוי אינה עוברת את אחוז החסימה  ▪  גם במקרה של איחוד בין גנץ ללפיד צפוי גוש של 66 לימין שיבטיח את המשך שלטון נתניהו  ▪  ישראל ביתנו וכולנו בשפל בתמיכה בהן
(זנדברג. רחוקה מההבטחה ל-10 מושבים [צילום: דודי מודן/פלאש 90])
+עידן רול צורף למפלגת יש עתיד כנציג הלהט"ב
20:30 07/02/19  |  
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הכריז על צירופו של עו"ד עידן רול, בן זוגו של הזמר הראל סקעת, כנציג הלהט"ב ברשימת יש עתיד. לא נמסר אם יוצב במקום ריאלי ברשימה. רול: "הבחירות הקרובות הן הבחירות על הדברים הכי בסיסים לקיומנו: האפשרות להקים משפחה, לאהוב בחופשיות ופשוט לחיות את חיינו כפי שאנו בוחרים".
+נתניהו: "תופרים תיקים נגדי? זאת מתפרה שלמה"
20:05 07/02/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"יש פה משהו מעוות. אין לי ספק שכל בית הקלפים הזה יקרוס כשזה יגיע לתהליך אמיתי"  ▪  טוען: הניהול המהיר של התיקים - בגלל הבחירות
([צילום: נועם רבקין/פלאש 90])
+גנץ ויעלון הציגו 7 חברי רשימה
19:15 07/02/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אורית פרקש-הכהן, חילי טרופר, יועז הנדל, מיכאל ביטון, מיקי חיימוביץ', מירב כהן, וצבי האוזר ישובצו במקומות מרכזיים ברשימת חוסן לישראל-תל"ם לכנסת
(חיימוביץ [צילום: תומר פולטין])
+גוגל עוצרת פרסום מותאם אישית בזמן בחירות
17:10 07/02/19  |  ענת ביין-לובוביץ'   |   לרשימה המלאה
חברות המדיה הישראליות קיבלו את ההודעה בתחילת השבוע  ▪  מדובר במהלך של גוגל העולמית כחלק מהמאבק במניפולציות פרסומיות במהלך בחירות  ▪  גוגל יוצאת למהלך למרות אובדן הכנסות גבוה שייגרם לה  ▪  בזירת הפעילות הבעייתית נותרת כעת רק פייסבוק
([צילום: אנדי וונג, AP])
+הבחירות בליכוד: היום שאחרי
14:29 07/02/19  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
כל הנבחרים הם אנשים ראויים  ▪  יש להם אג'נדות ברורות וחדות, התואמות את רוח הליכוד  ▪  כך הם פעלו במהלך כהונתם בכנסת היוצאת  ▪  את ההוכחה לכך מספקת כבר בחינת הרביעייה הראשונה: יו"ר הכנסת אדלשטיין, ישראל כ"ץ, גלעד ארדן, וגדעון סער, מוכיחים כי שיקולים של ממלכתיות והערך הסגולי של המתמודד, הן התכונות שעמדו בראש מעייניהם של הבוחרים  ▪  טוב שכך
(הליך דמוקרטי [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש: אסור לנתניהו להצטלם עם חיילים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאיר ל
7/02/19 16:25
 
ארי כספי
7/02/19 16:52
2
דר יוסף מנחם
7/02/19 19:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
עכשיו, אחרי שהמהומה הגדולה שככה, נותר לבחון את המצאי. מי נוכח ברשימה הריאלית לכנסת ומי לא. אני בוחן את הרשימה הזו ברגשות מעורבים. כידוע, הכל בעיני המתבונן ובמיוחד אם הוא איננו מיוצאי חלציה של תנועה זו (אבל מסכים היום עם דרכה הפוליטית). הרכב הרביעייה הראשונה: יו"ר הכנסת אדלשטיין, ישראל כ"ץ, גלעד ארדן, וגדעון סער, מוכיחים כי שיקולים של ממלכתיות והערך הסגולי של המתמודד, הן התכונות שעמדו בראש מעייניהם של הבוחרים. טוב שכך.
07/02/2019  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
אלונה ברקת, הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, הודיעה (יום ה', 7.2.19) כי היא נכנסת אל העולם הפוליטי ומצטרפת למפלגת 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד.
07/02/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הצבי של הדואר, דמוקרטיה, פקולטה נוספת לרפואה ולהתגבר על אחוז החסימה שבת שלום משנכנס אדר מרבין בשמחה
07/02/2019  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
אשת העסקים אלונה ברקת, הבעלים והיו"ר של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, מצטרפת למפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד. ברקת תכנס מסיבת עיתונאים בצהריים (13:00) ובה היא צפויה להודיע על הצטרפותה למפלגת "הימין החדש", ותוצב ככל הנראה במקום השלישי.
07/02/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
במערכת הבחירות, הקרובה לסיומה, גובר יותר ויותר הצימאון למנהיג כריזמטי, שיש בכוחו לשלהב את המוני הבוחרים לנהור אחריו, כדי שיחלץ אותם מן הבוץ שבו שקעו זה מכבר. על-רקע גלי המחאה והזעם, השוטפים כל חלקה טובה במדינה, נותר מן הסתם המנהיג הכריזמטי המבוקש כזיק התקווה האחרונה של ציבור הבוחרים.
07/02/2019  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il