צוותי המשא-ומתן הדנים בשינוי המבני של ניהול נמלי ישראל, שוב נכשלו בניסיון שערכו תחת מטריית בית הדין הארצי לעבודה. הערב (א', 14.3.04) יפגשו בניסיון נואש נוסף למנוע שביתה כואבת ויקרה מאוד למשק המוכה גם כך, אך ניכר כי הפעם לא תסתמן פריצת הדרך המקווה.
האוצר ממשיך לבזבז כספים בהתגרות עקרה בעובדים באמצעות מסעות פירסום יקרים באמצעי התקשורת, שהינם מיותרים לחלוטין לנוכח העובדה כי העובדים בשלים בדעתם כי אין ברירה אלא לשבות, ואין כל צורך להמשיך ולחמם את המדורה הבוערת ממילא.
כך מתקבלת הצעתו של נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות הישראלית, בשמחה רבה על ידי ציבור המשתמשים בהובלה ימית, בשמחה רבה. גנצרסקי פונה לשר האוצר, לשר התחבורה וליו"ר ההסתדרות בדרישה לשקול החלפת צוותי המשא-ומתן הדנים בשינוי המבני של ניהול נמלי ישראל וזאת משום שאינם מגיעים לתוצאות מעשיות ועל מנת למנוע שביתות, עיצומים ובזבוז כספים ליצואנים.
גנצרסקי טוען שכפי הנראה גם בית הדין לעבודה לא מצליח לקדם את המו"מ. לכן מציעה לשכת הספנות לשקול החלפת צוותי המו"מ בשני הצדדים, או לפנות לגישור באמצעות מומחים. הלשכה גם מציעה לבטל את כל ההצעות, לחזור למו"מ התחלתי ולתת למנהלי הנמלים את הסמכויות המצויות כרגע בידי משרד התחבורה, רשות הנמלים וועדות הכנסת השונות להפעלת הנמלים כתחרותיים.
גנצרסקי חוזר ומתריע מפני הפסדים של 8 מיליון דולר בכל יום פיגור בנמלים ומציע את ניסיון חברי הלשכה, המייצגת חברות ספנות וסוכני אניות הפועלים בישראל, לקידום המו"מ.
הצעתו של גנצרסקי מקובלת גם על ידי צוותי המו"מ להשגת הפסקת אש במזרח התיכון, הקובעים מזה זמן רב כי לו ניתן היה להחליף את עמי האזור, היה הסיכסוך האלים בן מאת השנים - מגיע מזמן לפתרונו בדרכי שלום.