חברת דריה אינג'נירינג, העוסקת בעבודות הנדסה מורכבות, תובעת מחברת אפקון החזקות עמלה של 2% מהתשלום שמקבלת האחרונה בפרויקט חישמול הרכבת. על-פי הנתונים המופיעים בתביעה, מדובר בדרישה לתשלום של 5.6 מיליון שקל.
התביעה, שהוגשה (1.3.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עוסקת בהתמודדות משותפת של אפקון - הנציגה בישראל של קונצרן אלסטום הצרפתי - ודריה במכרז הענק של חישמול הרכבת. הפרויקט כולו מוערך ב-11.3 מיליארד שקל, אם כי התביעה עוסקת רק בחלק קטן יחסית ממנו. דריה הוקמה בידי בני הזוג יעקב וצילה דריה, אך בתקופה בה עוסקת התביעה היא הייתה בשליטתו של
טדי שגיא.
על-פי התביעה, באפריל 2004 חתמו אפקון (שהייתה בשליטתו של שלמה שמלצר המנוח) ודריה על הסכם לפיו דריה תסייע לאפקון ביצירת קשר עם אלסטום לצורך התמודדות במכרז החישמול. על-פי ההסכם, דריה זכאית לעמלה של 2% מכל תשלום שתקבל אפקון, אם תזכה במכרז יחד עם אלסטום. אפקון ואלסטום אכן ניגשו יחדיו למכרז בשנת 2005, אך הרכבת הודיעה בשנת 2009 על דחייתו בשל העדר תשתיות מספיקות.
בשנת 2012 חידשה הרכבת את הפרויקט ופרסמה מכרז מחודש, בו זכתה קבוצת SEMI הספרדית. אפקון ואלסטום זכו במקום השני, ובעקבות הליכים משפטיים בהם נקטו, סוכם שהן יוכרזו כזוכות יחד עם SEMI ויקבלו עבודות ב-560 מיליון שקל. חלקה של אפקון בעבודות אלו הוא מחצית, דהיינו 280 מיליון שקל. בעקבות זאת דרשה דריה את העמלה שהובטחה לה - דהיינו 5.6 מיליון שקל.
אפקון דחתה את הדרישה, בנימוק שמדובר במכרז שונה מזה שבו סייעה דריה; היא ואלסטום לא זכו בו; ואת העבודות תבצע חברת-בת שלה, שלא הייתה צד להסכם מ-2004. דריה טוענת, כי מדובר במכרז מחודש שהוא המשך ישיר של המכרז הראשון; אין זה משנה האם אפקון זכתה בו במישרין או בהליך משפטי; והטענה לגבי חברת-הבת היא חסרת יסוד. לפיכך מבקשת דריה מבית המשפט לקבוע, כי היא זכאית לעמלה המובטחת. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד
יוסי אברהם, דוד מושביץ ואור פוקס, וטרם הוגש כתב הגנה.