הזמר פרינס החליט לפתוח חנות מקוונת להורדת מוסיקה (
www.npgmusicclub.com), והודיע כי יחבור עם Sony Music Entertainment's Columbia Records כדי להוציא את תקליטו החדש "Musicology" (מוּזִיקוֹלוֹגְיָה).
בניו יורק טיימס דווח (ב', 29.3.04), כי עורך דינו של פרינס ושותפו לעסקים, ל. לונדל מק'מילן, אמר כי מטרת הקמת החנות הווירטואלית היא להעלות את מספר החברים במועדון המוסיקה של הזמר: NPG Music.
"אנחנו רוצים למשוך את התנועה (של הגולשים, ה.פ.) למועדון", אמר. עלות חד פעמית של חברות במועדון היא 25 דולר, ללא הגבלת זמן, ובו חברים מאות אלפים, כך לפי נתונים שמסר סאם ג'נינגס, אשר סייע בהקמת האתר.
החנות להורדת שירים מהאינטרנט, של פרינס, תציע מוסיקה משבעת האלבומים של הזמר, הרשומים תחת זכויותיו, וחומרים מהופעות חיות, חלק מהחומר המוסיקלי היה זמין בעבר רק לחברים ממועדון המוסיקה של הזמר. אלבומים שלמים יימכרו במחיר של 9.99 דולרים בלבד, ושירים בודדים במחיר של 99 סנט; לחברים במועדון העלות היא 77 סנט לשיר.
החנות לא תמכור את האלבומים הידועים ביותר של פרינס, בהם "Purple Rain", "1999", ו"Sign 'O' the Times". הזכויות על אלבומים אלה שייכים לחברת האחים וורנר וניתן להשיגם ב-iTunes, Rhapsody ועוד.
יש לציין, כי רוב האמנים מקבלים חלק של 65-70 סנט מ-99 סנט של מחיר ההורדה בחנויות המקוונות, כך מסביר ג'וש ברנוף, סגן נשיא חברת מחקרי פורסטר לטיימס, ברנוף אמר, כי פרינס יכול למכור שירים רבים באמצעות החנות ולהרוויח סכום הגבוה מזה אשר הוא מרוויח ממכירות בחנויות כגון iTunes (
www.apple.com/itunes/store).