לא כולם יכולים להצטיין במתמטיקה, אך האם מוחם של אלו שבורכו ב'כשרון מתמטי' שונה משל האחרים?.
צוות של מדענים אמריקנים ואוסטרלים גילה, כי בני נוער בעלי 'ראש מתמטי' אכן השתמשו טוב יותר במוחם בהשוואה לאחרים, במבחנים בהם נדרש שיתוף פעולה בין שני צידי המוח.
פסיכולוגים באמריקה ואוסטרליה בדקו 60 בנים ימניים: 18 ילדים בעלי יכולות מתמטיות גבוהות בגיל ממוצע של 14, 18 בעלי יכולות ממוצעות במתמטיקה מעל גיל 13, ו-24 סטודנטים בגיל ממצוע של 20. השוואות נערכו בינהם על הדרך בה ביצעו את המבחנים.
רק בנים נבחרו למחקר. בנים נמצאו בעלי נטייה מתמטית של פי 6 עד 13 מאשר בנות, כך לדברי החוקרים.
משתתפי המחקר צפו בהבזקים של אותיות שהוקרנו על צד שמאל וצד ימין של מסך מחשב. הנערים היו צריכים לציין האם האותיות שהוקרנו על שני הצדדים תאמו או לא. מבחנים אלו עזרו להבחין באיזה צד של המוח מתקיימים תהליכים שונים של עיבוד מידע חזותי וכיצד עובדים יחד שני הצדדים.
אצל נערים שבורכו בכשרון מתמטי, נצפו יותר אינטראקציה (פעולה הדדית) ושיתוף פעולה בין שני צידי המוח מאשר אצל נערים ממוצעים, שהצליחו טוב יותר במבחנים בהם נדרש תהליך עיבוד מידע רק בצד אחד של המוח.
תוצאות המחקר, שפורסם בעיתון 'נוירופסיכולוגיה' תומכות בתאוריה המתרחבת, הטוענת כי אנשים עם 'ראש למתמטיקה' טובים יותר בהעברת מידע ובשילוב מידע בין שני חלקי המוח.
"זה לא שיש לך איזה מודל מתמטי באיזה מקום במוח, אלא שארגון תפקודי מיוחד של המוח... מאפשר לתרומתו של החלק הימני של המוח להיות משולב טוב יותר במשוואה ההכרתית/התנהגותית הכוללת... מה שמשפיע על השימוש ברמה גבוהה של כישורים דימויים ומרחביים... והופך להיות מאד שימושי כשמדובר בחשיבה מתמטית", אמר מוביל המחקר, מיכאל או'בויילה מאוניברסיטת מלבורן.