בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
מיכאלי: רכב פרטי - בתחתית סדר העדיפות
|
שרת התחבורה הציגה כי בתקציב הביצוע לשנת 2022 שיעמוד על 38 מיליארד שקל - 80% מיועדים לצרכי התחבורה הציבורית ו-20% בלבד לכבישים ● תוכנית החומש להשקעה בתחבורה הציבורית תכלול 2 מיליארד שקל לשבילי אופניים וכ-5 מיליארד שקל למגזר הערבי, והסובסידיה בתחבורה הציבורית תעמוד בשנת 2022 על כ-11.75 מיליארד ● ח"כים מחו: בפריפריה חייבים להשקיע בכבישים
|
|
מיכל פרנק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
|
ועדת הכספים דנה (יום ב', 18.10.21) תקציב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשנים 2022-2021, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי. מיכאלי פתחה את הדיון: "את הפקקים ירשנו, פקקים מפוארים מאוד, התקציב שאנחנו מביאות ומביאים אליכם הוא הגדול ביותר אי-פעם אבל הוא גם תקציב של מהפכה, הוא הופך את סדר העדיפות לחלוטין. לאורך כל השנים תכננו כאן בהסתכלות על הרכב הפרטי במרכז, אנחנו הופכות את הדבר לחלוטין ושמות את הרכב הפרטי בתחתית, ובראש סדר העדיפות אנחנו שמות את האזרח כהולך רגל, שתהייה כמה שיותר מוטיבציה ללכת ברגל ולרכב באופניים, שתהיה אפשרות כמה שיותר לנסוע בתחבורה הציבורית, במהירות וביעילות ושיהיה לנו נעים לעשות את זה". "תקציב הפיתוח הגדול ביותר של המדינה הוא בתחום התחבורה, הוא תקציב עם רגישות גדולה לאזרחים, עם הכוונה לציבור, ועם רגישות לסביבה - הליכה, אופניים, כלים קלים, תחבורה ציבורית שתהיה מגוונת בהרבה, עם הרבה יותר אפשרויות מהיום, ולגרום כמה שיותר לכולנו להשתמש באמצעים האלה. משפחה שתוותר על רכב אחד, תחסוך כ-2,000 שקל כל חודש".
|
|
|
|
ח"כ בצלאל סמוטריץ' [דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
מיכאלי המשיכה: "אנחנו שמים סכומים חסרי תקדים בסובסידיה לתחבורה הציבורית, התקציב הכי גדול במונחי סובסידיה, הוא נותן כסף לאזרחים. זו פעם ראשונה שמובאת תוכנית חומש לתחבורה הציבורית. לצד המטרו, פעם ראשונה שאנחנו אומרות שצריך לעבוד כדי שבטווח הבינוני יהיו הקלות, וזה בתוכנית החומש. התקציב מביא לכולנו אפשרויות חדשות אמתיות. האפשרות היא גם במבנה המשרד וגם במשרד, המשרד משנה את כל תשומות הלב שלו". מיכל פרנק, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אמרה כי "המשרד היה מורגל מאוד להיות מחולק בין תשתיות - כבישים ומחלפים לבין תפעול תחבורה ציבורית, היום אנחנו עוברים לעבודה הרבה יותר מתואמת שאומרת שרוב העבודה על תשתיות בשנים הקרובות תהיה בתשתיות תחבורה ציבורית". השרה מיכאלי: "אגרת הגודש קיבלה הרבה תשומת לב, כי זה דבר חדש, זו גזרה, אבל המאסה העיקרית היא התוספות לשירות ולתשתיות של התחבורה הציבורית, נכון שיותר קשה לנסח את זה בכותרת כי זה נבנה בהדרגה, אבל זה הגדול. בתקציב הביצוע לשנת 2022 שיעמוד על 38 מיליארד שקל, שימו לב לעוגה, 80% מיועדים לצרכי התחבורה הציבורית ו-20% לכבישים".
|
|
|
מנכ"ל המשרד הציגה כי תוכנית החומש לשנים 2022-2026 כוללת תוספות של 7 וחצי מיליארד שקל לשירות - אוטובוסים, רכבות ורכבות קלות, הגדלת התדירות ותוספת קווים. 46 מיליארד שקל בתוכנית מיועדים לפיתוח הרכבת - נתיבים במוקדים משמעותיים, מסילות כפולות, חשמול. 6 מיליארד שקל מיועדים לנתיבי תחבורה ציבורית, 2.8 מיליארד שקל לבטיחות בדרכים ומוקדי סיכון, וכן 2 מיליארד שקל להם יתווספו תקציבים נוספים לצמצום פערים במגזר הערבי. 2 מיליארד שקל מיועדים לשבילי אופניים, ו-3.5 מיליארד שקל למסופי אוטובוסים. לעניין המגזר הערבי הוצג כי סה"כ התקציבים שיושקעו בתוכנית החומש יכללו: 3.1 מיליארד ש"ח לתשתיות, 1.7 מיליארד שקל לתחבורה ציבורית ו-140 מיליון שקל בהסברה והדרכה, כאשר היעד הוא הפחתה של 9% במספר הנפגעים קשה או קטלני, ביחס למספר בשנים 2020-2016. עוד הציגה פרנק עלייה בסובסידיות לתחבורה הציבורית, כאשר זו צפויה לעמוד בשנת 2022 על כ-11.75 מיליארד שקל, והציגה כי הנסיעות באוטובוסים לציבור מסובסדות בגובה של בין 50 ל-70 אחוזים. בנוסף הציגה פרנק כי לעניין אלימות כלפי נהגי אוטובוסים, נעשית עבודה עם המשרד לביטחון פנים להחמרת האכיפה.
|
|
|
השרה מיכאלי התייחסה למחסור בנהגים: "היום נהג אוטובוס זה בכלל לא מקצוע מוסדר, אני מקווה שנראה גם נהגות בעתיד הקרוב, ההכשרה שלו שונה בין מפעיל למפעיל, ויש לפעול כדי להעצים אותם, לתת להם כלים ותנאים טובים יותר, במקביל לשפר את היחס של הציבור לכך". פרנק: "אנחנו נצטרך לגייס אלפי נהגים, אנחנו עובדים על תוכנית עם לוחות זמנים, שישתלבו עם העליות בתוספות השירות. אנחנו עובדים על שיפור תנאי העסקה, על שיפור תנאי העבודה, על תודעה והליך גיוס והכשרה". מניתוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי בשנת 2021 הצעת התקציב המקורי נטו של משרד התחבורה הינה כ-33 מיליארד ש"ח, ההוצאה המותנית כ-1.5 מיליארד ש"ח, תקציב קורונה כ-3.3 מיליארד ש"ח והתקציב נטו כולל קורונה כ-36.3 מיליארד ש"ח. בשנת 2022 הצעת התקציב המקורי נטו של המשרד הינה כ-36.6 מיליארד ש"ח, ההוצאה המותנית כ-1.8 מיליארד ש"ח והתקציב המקורי ברוטו כ-38.3 מיליארד ש"ח.
|
|
|
חברי הכנסת אמרו כי הפערים בתחבורה הציבורית בין הפריפריה למרכז, אינם מצדיקים פגיעה בפריפריה הסובלת מפקקים ומנגד אינה נהנית מתחבורה ציבורית טובה.
|
|
תאריך:
|
18/10/2021
|
|
|
עודכן:
|
18/10/2021
|
|
עידן יוסף
|
+"הרשת הפכה להיות רשת-ציד לנערות"
|
13:26 19/10/21 | מירב ארד | לרשימה המלאה |
דדון הוסיפה: "חוסר האונים שלנו זועק: מי שומר עלינו?!" ▪ היועצת המשפטית של הלובי למלחמה באלימות מינית: רוב הנפגעים לא מדווחים ולא מתלוננים, ורוב התלונות לא מטופלות ([צילום: ריצ'רד דרו, AP])
|
|
מיכאלי: רכב פרטי - בתחתית סדר העדיפות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
רק בתפקיד?
|
19/10/21 11:22
|
|
ועדת הכספים המשיכה (יום ב', 18.10.21) לדון בפרק ה' בהצעת חוק ההסדרים - הבטחת היציבות בתשואות קרנות הפנסיה. במהלך הדיון החלה הקראת סעיפי החוק.
|
|
|
"כל הגידול של המשטרה ב-2022 נועד לטפל בחברה הערבית", כך אמר מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, תומר לוטן בדיווחו (יום ב', 18.10.21) לוועדה לביטחון פנים על תקציב המשרד לשנה הקרובה. "בתוך זה יש פרק משמעותי לעבריינות כביש". המנכ"ל, נציגי המשטרה, שב"ס והכבאות הציגו לוועדה את התקציב ואת התוכניות המרכזיות לשנת 2022.
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 18.10.21) את הסעיפים המבקשים לשנות את הסדרי החנייה ברשויות המקומיות, מתוך פרק התחבורה בחוק ההסדרים. האישור היום התאפשר לאחר מספר דיונים שקיימה הוועדה בהצעה ולאחר שהוכנסו בה שינויים, בהתאם לדרישת היו"ר מיכאל ביטון וחברי הוועדה.
|
|
|
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ב', 18.10.21) תיקון לתקנות הביטוח הלאומי, המגדיל במאות שקלים בחודש את קצבתם של ילדים נכים. התקנות מממשות את ההסכמות שהוכרזו בשבוע שעבר בין ועדת העבודה והרווחה, משרדי האוצר והרווחה ונציגות של ארגוני הנכים במסגרתן תושווה קצבת ילד נכה לקצבת שר"מ, בהתאם לאחוזי הנכות (מצ"ב טבלה המפרטת את התוספות).
|
|
|
בתום עשרה דיונים ארוכים בחוק שיביא לראשונה רכבת תחתית (מטרו) - מיזם התחבורה היקר והגדול בתולדות מדינת ישראל, אישרה (יום ב', 18.10.21) ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים את פרטי החוק לקריאה שנייה ושלישית.
|
|
|
|
|
|
יצחק בריק
בתחילת תפקידו כשר הביטחון, הוצג בפניו ובפני בכירי משרדו וצה"ל דוח של 80 עמודים המפרט את בעיות הצבא ואי-מוכנותו למלחמה אלא שגלנט והרמטכ"ל הלוי לא פעלו ליישום ההמלצות ובחרו לעסוק ב...
|
|
|
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
|
|
|
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|