|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

"מאות פניות למחיקת רישום פלילי על שימוש בקנביס בתוך ימים ספורים"

שר המשפטים בוועדת החוקה: "כובדו של המשפט הפלילי צריך להישמר לדברים אחרים; אם אגיע למסקנה שניתן למחוק רישום פלילי גורף על עבירת הקנביס אעשה זאת" יו"ר הוועדה: "למצוא נקודת איזון טובה יותר בין הרצון להתריע מפני סכנות משימוש בקנביס ובין ההכרה שמדיניות ההפללה הגורפת נזקה גדול"
15/03/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
גלעד קריב והשר גדעון סער [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת החוקה קיימה (יום ב', 14.3.22) דיון ראשון בצו ובתקנות לביטול הרישום הפלילי על עבירת השימוש העצמי בקנביס. לפי הצו, גובה הקנס על החזקת קנביס יופחת ל-500 ש״ח, במקום 1,000 ו-2,000 כיום על שתי עבירות ראשונות. הסדר עבירות הקנביס לשימוש עצמי יהיה בתשלום קנס. גובה הקנס על החזקת קנביס יופחת ל-500 ש״ח, במקום 1,000 ו-2,000 כיום על שתי עבירות ראשונות. התקנות יאפשרו להפוך את עבירות החזקת הקנביס והשימוש בו לצריכה עצמית, לעבירות מנהליות בלבד ואת ביטול הרישום הפלילי.

בהתאם להסדר המוצע:
  • משתמשי קנביס לא יואשמו בדין פלילי (במקרים חריגים נותרת הסמכות להגיש כתב אישום, בשיקול דעת התובע);
  • תבוטל ההחרגה של אנשים עם עבר פלילי;
  • תבוטל ההבחנה בין עבירה ראשונה לבין עבירות נוספות;
  • הקנס על החזקה יוגבל ל-500 ש״ח.

מההסדר יוחרגו, על-פי עמדת המשרדים הרלוונטיים: חיילים, שוטרים וסוהרים בשירות חובה, וקטינים, שלגביהם ייקבע הסדר מיוחד המעודד מתן טיפול.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר בדיון: "אנחנו עוסקים בפרטי תחיקה חדשים אך הם חלק ממהלך ארוך שנים של דיון ציבורי, ממשלתי ופרלמנטרי בסוגיה במטרה למצוא נקודת איזון טובה יותר בין הרצון שלנו להתריע מפני סכנות משימוש בקנביס ובין ההכרה שמדיניות ההפללה הגורפת שנהגה בתחום הזה נזקה גדול. אנחנו ערב פקיעת הוראת שעה שנחקקה כחקיקה ראשית וביצעה תפנית משמעותית בשנים האחרונות סביב נקודת האיזון המתאימה יותר לתקופה בה אנו חיים והממשלה במידה רבה מבקשת להציג את פרטי התחיקה כתחליף לאותה הוראת שעה וכהמשך למגמה שכוננה באמצעותה. חזרה למצב שקדם להוראת השעה זו אינה אפשרות סבירה ולכן האישור לצו ייעשה במהלך הפגרה כך שיהיה רצף. לא כל הסוגיות זוכות למענה במסגרת התקנות והצו. מטרת הדיון היא לדון בתקנות ובצו, ומטרה שנייה היא לסמן את הסוגיות שדרך המלך תהיה לטפל בהן בחקיקה ראשית. יש שתי ועדות העוסקות בנושא- ועדה בראשות ח"כ רם שפע וועדה בראשות ח"כ שרן השכל. ועדת החוקה אינה ועדת הבית של העיסוק בנושא וקולם של ראשי הוועדות הללו חשוב מאוד".

שר המשפטים גדעון סער: "מדובר במהלך ארוך שנים המבטא המשך של הבנה ותפיסה חברתית שהשימוש והצריכה העצמית של הקנביס כשלעצמם, אינה צריכה להיות מושא לעבירה פלילית או אישום פלילי מצד המדינה. לא יהיה נכון ולא צודק לחזור לחוק שמבנה אכיפה פלילית בעבירה הזו - צריך להוציא את העבירה הזו מהתחום הפלילי. זה משתלב בתפיסת עולמי שמדינת ישראל ומערכת המשפט והדין הפלילי צריכים לעבור תמורה עמוקה של דה-פליליזציה, והותרת המשפט הפלילי לתכליתו האמיתית של התמודדות עם סטייה משמעותית מהנורמה החברתית, עם פשיעה חמורה, וזה לא המצב. מיניתי את עו"ד ערן דוידי, מנכ"ל משרדי, לראש צוות דה-פליליזציה שאמור לסקור את כל הקודקס הפלילי והוא הגיש דוח ביניים רציני שכולל את הקריטריונים למלאכה שתושלם בהמשך.

"בתקנות עשינו הבחנה לגבי העבירה הפלילית בין סוגים שונים של התנהגות - עישון במקום פומבי הוא בגדר עבירת קנס כמו עישון סיגריה במקום פומבי שאסור על-פי דין לבין עצם ההחזקה גרידא או שימוש שלא במקום פומבי, גובה הקנס צריך להיות מופחת גם ביחס ל'מתווה ארדן'.

"במקביל פורסמה הבוקר טיוטת תקנות להערות הציבור בנוגע לאי-רישום פלילי לגבי עבירה כזו, לפיהן אדם שבחר להישפט לא יהיה לו רישום פלילי לגבי העבירה הזו. יצאתי עם נשיא המדינה בקריאה לציבור לפנות למחיקת רישום פלילי על שימוש בקנביס והוגשו כבר מאות בקשות תוך ימים ספורים. נטען שהמשטרה לא יכולה להבחין בין סוגי שימוש שונים ואם אגיע למסקנה שניתן למחוק רישום פלילי גורף על עבירת הקנביס אעשה זאת".

ח"כ בני בגין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

בהתייחסו להחרגות בחוק לפי בקשת הגופים הרלוונטיים, של חיילים, שוטרים או אנשי שב"ס בשירות חובה, וקטינים, אמר: "היינו רוצים ללכת בדרך המלך כחלק ממהלך דה-לגליזציה, כפי שנעשה גם במדינות מתקדמות אחרות ועם זאת, אין היום, לפי מיטב הכרתי היתכנות פוליטית להעביר את המהלך הזה".

הוא הודה לשר הבריאות שנתן הסכמתו למהלך ולשר לבט"פ: "כשאני יודע שיש במשטרה חוסר התלהבות אך קיבלתי דברים מסוימים שביקש. ח"כ שרן השכל נושאת את לפיד המאבק שנים רבות ואינני חושב שהיינו עושים מהלך זה ונוספים אלמלא מאבקה".

בסיום דבריו הצטרף לדברי היו"ר קריב שהביע צער על פטירתו של שופט בית המשפט העליון בדימוס ומבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג ואמר: "המאבק נגד השחיתות אינו של ימין או שמאל אלא מאבק משותף. הוא השאיר מורשת ישרת דרך של שירות ציבורי וערכים".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עו"ד יפעת רווה, ייעוץ וחקיקה משרד המשפטים: "הוויכוח בנושא ארוך שנים. הדוח לא ממליץ 'להשתמש', אלא השאלה שעמדה במוקד שלו היא האם המשפט הפלילי הוא הכלי הנכון לשימוש ומסקנתנו בנושא הייתה שלילית. הלכנו על המודל הקנדי שהיה הכי קוהרנטי וראינו בו הרבה הצלחות. אחד הדברים החשובים הוא הכנת המעטפת מבחינת הסברה וחינוך ולהכין את כל החלופות ובקנדה לא היה מודל ביניים כמו שאנחנו עושים כאן. הוראת השעה החריגה אנשים עם עבר פלילי ולא עשינו את ההחרגה כאן והשארנו את הסטטוס-קוו לגבי החיילים. בעתיד המלצתנו היא לשקול את כל סוגית מערכת הביטחון. דילמת הקטינים הייתה הכי קשה- המלצתנו הייתה להתמקד בהסברה. הוצאנו מספר קולות קוראים כולל לחרדים, ערבים, צעירים וקטינים. בסופו של דבר בהוראת השעה הוחרגו הקטינים כהמשך להוראת השעה הנוכחית והמלצתנו בטווח הארוך היא שלא יהיה כזה הבדל. עם זה, אנחנו עדיין בצורה של מחשבה לצמצום הפערים כי ברור לנו הקושי שבתוצאה הזו. הדיון בנושא יימשך עם יועמ"ש הממשלה".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית): "האם כשאתם מדברים על קטינים, אתם לוקחים בחשבון איך הם יושפעו מדה-לגליזציה? איך בחור בן 16 לעומת אחיו בן ה-17 שלא יוכל להשתמש? יש היום מיטות ריקות של נוער במלכישוע ועוד. אין מחלוקת שיותר נערים עברו להתמכרויות והמיטות ריקות, אז למה לשים את העגלה לפני הסוסים? אין מי שיאכוף".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "אנחנו לא רוצים לייצר זלזול בשלטון החוק וזה מה שעושים פה. לא מצליחים להעביר חוק, אז מייצרים מנגנון מיוחד לעבירה הזו. זה חוכא ואטלולא משלטון החוק. לבוא ולנסות לעוות את כל המערכת, זה עיוות ולו רק מההחרגה של שימוש עצמי, כשהחומר הגיע באופן לא חוקי לאותו אדם ועוצמים עין. דוח מררי התייחס לכך וביקש לקבוע ענישה בנושא ואנחנו מתעלמים מהנזקים שהדבר הזה מייצר לשלטון החוק. הלוואי שנצליח להכניס אי-הפללה גורפת". השר סער הגיב לדבריו: "לא ייצרנו פה שום דבר חדש, השתמשנו בכלי שהמחוקק קבע".

ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה): "אני גאה בשר המשפטים שהצליח להביא את אי-ההפללה בדרך יצירתית". היא פנתה לח"כ רוטמן: "אני מסכימה שדרך המלך היא חקיקה של הסדרה מלאה או אי-הפללה, שהייתה פותרת גם את בעיית הקטינים. אם הדבר היה בנפשכם, אין שום סיבה לרדוף אחר צרכני קנביס, והקואליציה שלנו מורכבת כפי שהייתה גם בכנסת ה-23, הקול שלך לבדו מספיק לשנות כי החוק לאי-הפללה נפל על קול אחד. אם הנושא חשוב לך- הכל תלוי בקול שלך בלבד. בוא תפגין מעט אומץ ותצביע יחד אתנו על החקיקה הזו ותשחרר מעל מיליון אנשים נרדפים במדינת ישראל".

היא ציינה מספר תיקונים שאפשר לעשות לדבריה בתקנות: "בנושא הקטינים, גם לפי מחקרים, פתיחת התיקים לא מרתיעה ולכן יש להוציאם מקבוצת החריגים ולטפל בכך בהסברה וחינוך. דבר נוסף הוא שירות החובה - בשירות חובה יש נהלים שמשרד הביטחון יכול להכיל על החיילים. כך למשל, אלכוהול חוקי לחלוטין, אבל אם אתה נתפס בבסיס או במשמרת עם אלכוהול, אתה יכול לשבת בכלא הצבאי. אותו דבר אפשר להחיל לגבי הקנביס. לא יכול להיות שאלו שלא משרתים בצבא לא ייפתח להם תיק פלילי לעומת אלו המשרתים שייפתחו להם תיקים. מדוע יש להחיל עליהם דין כפול ולהכתים את התיק שלהם לאחר שתרמו 3 שנים.

"לגבי גובה הקנס- אני מברכת את שר המשפטים שחתך בחצי את גובה הקנס זו בשורה אדירה שהקנס שיוטל יהיה עד 500 שקל. יש לוודא שלא יהיה כפל קנס על החזקה ושימוש. עלינו לדון בגובה הקנס ואם רוצים ליצור דה-מוטיבציה לאכיפה, אפשר להוריד עוד את גובה הקנס".

קריב: "יש פה קושי משפטי בדרגה יותר מובהקת כשמסדירים בתקנות. מדובר גם בהישארות של רישום פלילי לאחר שאדם יוצא מקבוצת החריגים ולכן, הדרך למצוא הסדר יותר טוב היא שנושא החריגים יהיה בהוראת שעה. יש הבדל בין קבוצת חברים שיושבת בביתו של אדם וישנו שימוש עצמי בקנביס וחלק יקבלו קנס והשאר שהם חיילים ימצאו עצמם עם רישום פלילי". שר המשפטים סער: "בסוגית האישום הפלילי נעביר לחוד בתוך הוועדה הזאת".

ח"כ וולדיגר: "עושים כאן הבחנה בין החזקה לבין שימוש כשעד היום זה לא היה. אני תוהה מאיפה זה נולד, אני מבינה על מישהו שמשתמש ומעשן אבל למישהו שמחזיק בכיס וזה יהיה לשימוש או החזקה וסחר. דווקא מי שמחזיק בכיס צריכה להיות עבירה גבוה יותר".

השר סער: "יש עניין של שימוש במקום פומבי, כמו שימוש בסיגריה שפוגע בבריאות הזולת. זה שונה לגמרי אם אדם מחזיק משהו בכיסו- הוא לא צריך להיות חשוף לאותו גובה קנס. זה לא אותו מעשה. גם את לא תציעי שלא יהיה הבדל בין מי שמחזיק סיגריה בכיסו לבין מי שמעשן בפומבי. זו תפיסה פטרונית, את אומרת שגם אם זה לא גורם נזק לזולת יש לפגוע בו".

השכל: "מדיניות הממשלה היא לנסות ולהסדיר את עניין הקנביס. אנחנו מבקשים מהמשטרה לאכוף את מה שצריך על-פי חוק ולא לאכוף יתר על המידה. ככל שאין סכנה לסביבה וככל שהם לא פוגעים באחרים המדיניות הנוכחית היא להקל ולכן כל הניסיונות האלה ולהגיד איך אנחנו אוכפים, אנחנו מעוניינים שהאכיפה של הקנביס תעבור לסוף סדר העדיפות. יש דברים יותר חשובים לטפל בהם".

מקלב: "לקטינים וצעירים עד גיל 25 עלולים להיגרם נזקים בריאותיים, פיזיים, נפשיים חמורים ביותר ובלתי הפיכים". זאת ההמלצה המקצועית של הצוות וזה צריך להיות לנגד עינינו. החוק הזה מעביר מסר חד-משמעי של הקלה והתרת שימוש. נאמר גם בפירוש שהמסר למשטרה והמסר לציבור ולמצביעים הוא מסר אחר. בוודאי הדבר הזה במסר בתקנה ולא רק לגבי האישום הפלילי כי אם זה היה מדובר בזה הייתי מקל בזה. איפה הדוגמה האישית שלמבוגר מותר ולקטין אסור? המסר הוא שזריקת פיסת נייר ברחוב ועישון ושימוש בקנביס זאת אותה עבירה מנהלית".

סער: "מבחינה עובדתית הקלה כן והתרה אין פה. בקואליציה שאתם הייתם חברים בה חוקק חוק ארדן שבלם את העבירה הפלילית והמיר אותו בקנס. התפיסה שלנו היא בהחלט שונה אנחנו לא חושבים שהמדינה צריכה להפעיל את כל כובדו של החוק הפלילי על אזרחים נורמטיביים זה צריך להישמר לדברים אחרים. אין אכיפה מספיקה על פשעים חמורים כפי שצריכה להיות בגלל שבתי המשפט כל כך פקוקים שבדברים אנחנו באמת צריכים בהם הרתעה חברתית אין הרתעה. מותר לאנשים לשתות אלכוהול אז זאת המלצה של המדינה לשתות אלכוהול? לא. זאת חרותו של הפרט. אם זה כל כך קריטי בשבילם למה העברתם את מתווה ארדן?".

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד: "אנחנו מוטרדים משימוש בקנביס על-ידי קטינים. יש בעיה וזאת לא הדרך לטפל בה. לא נרתיע קטינים ללא הסברה וחינוך. מחקרים מלמדים שמה שמרתיע קטינים משימוש עצמי הוא הנזקים שנגרמים למוח. אנחנו נפסיד גם במובן הזה שלחלק מהם יהיה מרשם פלילי שיגיע לצבא ולמקומות עבודה מסוימים, בעוד שאת הבגירים אנחנו לא מתייגים ואת הקטינים כן. המשטרה תתפוס את האוכלוסיות המוחלשות שלא יכולות לעשות את זה בבית. זאת טעות. היועמ"ש לממשלה דאז לא הסכים שתהיה הפללה של קטינים במקום שלא תהיה הפללה של בגירים. יש להשאיר את הדברים בשדה המנהלי ובמקרים המתאימים להפנות לטיפול מבחן. יש גם מי שסבור בתוך משרד השפטים שאפשר".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ קריב: "אני מוטרד מכך שקטין סוחב על עצמו אות קין. סוגיית עוצמת ההרתעה למול קטינים היא סוגיה שונה. לא בטוח שאין מקום לכלי הרתעה מיוחדים למול קטינים. יש משמעות לכלי הרתעה אמירה שזה לא רישום פלילי ובכל זאת אתה מסתבך עם המשטרה וזה גם המסר שמוקרן להורים. כל עוד אין רישום פלילי יש נוהל ברור לפחות לתקופת הוראת השעה. יכול להיות שזאת החלטה נכונה".

עו"ד חץ- דוד עוזר, יו"ר רשימת "עלה ירוק": "אין מחלוקת שהחוק שומש במקרים ציניים ואני חושב שזה המצב פה. אני צורך קנביס מגיל 16 אין לי ספק שזה שינה לי את המוח לטובה, זה הציל אותי, זה שינה לי את המוח להיות פחות עצבני, פחות מתוסכל, יותר מרוכז ולי זה עשה טוב. אני לא ממליץ לאף אחד כי זה לא חוקי אבל אם אני יכול להמליץ לעצמי אני ממליץ לעצמי להמשיך ואני מטופל ברישיון. כמעט כל הבעיות כולן נובעות מרישום פלילי, זאת ענישה לא מתאימה לסיטואציה. יש היום 42 אלף בעלי רישום פלילי על עישון קנביס. אחת התוצאות הכי נוראיות של המדיניות הפלילית כנגד בני נוער היא אשפוזים פסיכיאטריים בכפייה, טיפולים קשוחים. לא יכול להיות שהמדינה מממנת מחולל התאבדויות".

היו"ר ח"כ קריב: "המלצתי היא להיענות לבקשת הממשלה ולא להחזיר אותנו לאחור במגמה החשובה של השנים האחרונות. אבקש את התייחסות גורמי הממשלה לבחינת הוראת שעה לגבי קבוצות המוחרגות במטרה לייצר הסדר יותר טוב. כולנו חשים מאוד לא בנוח עם הותרת קבוצות בשדה הפלילי בשעה שרוב הציבור יוצא ממנו. כמו-כן- יש לטייב את ההבחנה בין התחום הציבורי לפרטי. מהלך כזה חייב חובת דיווח ויש לשקול דיווח לוועדות הרלוונטיות- בריאות, עבודה ורווחה או הוועדה המיוחדת.. אנחנו מבקשים לקבל את הנהלים מהצבא לגבי טיפול בחיילים שנתפסו בשימוש עצמי כשהמגמה היא אי-הפללה וכן להגיע לכך שיהיו בצד הוראת השעה הנחיות ברורות של היועמ"ש לממשלה. נבקש בדיון הבא להבין מי הגורם הממשלתי האחראי על תחום ההסברה והמניעה - בט"פ/בריאות. האם אותו גורם המטפל במניעת טבק מטפל גם בזה".

תאריך:  15/03/2022   |   עודכן:  15/03/2022
עידן יוסף
+מתווה קליטת הפליטים החדש: 800 כבר אושרו
13:29 15/03/22  |  מירב ארד
ראש האגף הקונסולארי במשרד החוץ, אייל סיסו, המנהל גם את מבצע החילוץ מאוקראינה, עדכן בדיון בוועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, כי החל מיום ראשון נרשמו 1500 איש מאוקראינה בטופס החדש של מתווה שרת הפנים איילת שקד שלפיו כל מי שיש לו קרובי משפחה בישראל יוכל להיכנס לארץ ויוחרגו ממכסת קליטת הפליטים", הוא הוסיף כי . "מתוכם 910 כמעט טופלו - 800 כבר אושרו".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מאות פניות למחיקת רישום פלילי על שימוש בקנביס בתוך ימים ספורים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכספים קיימה (יום ב', 14.3.22) דיון ראשון בהצעת החוק להגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה), התשפ"ב-2022, במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
14/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ביוזמת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, קיימה לאחרונה (7.3.22) הוועדה דיון מיוחד שעסק במודלים לדיור בר-השגה לצעירים, בפריפריה ובמרכז. ביטון הציג בפתח הדיון את הצעותיו למודלים שיאפשרו לזוגות צעירים לרכוש דירה במרכז או צמוד קרקע בפריפריה במחירים מופחתים.
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשורת אירועים חגיגיים נפרדו חברי הכנסת לדורותיהם ועובדי המשכן ממזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, אשר יוצאת לגמלאות בסוף חודש מרס, לאחר שכיהנה בכנסת בתפקידים בכירים במשך 45 שנים, מתוכן 12 שנים כמזכירת הכנסת. מלר-הורוביץ הייתה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד, האמון על הניהול הפרלמנטרי של הכנסת וועדותיה, ובכלל זה הכנה וארגון של דיוני מליאת הכנסת, ייעוץ ליושב-ראש הכנסת ולסגניו בענייני תקנון, נוהג ונוהל, ופיקוח על יישום החלטות המליאה. את מקומה יחליף דן מרזוק.
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   כתבות
ועדת הכלכלה קיימה השבוע (6.3.22) דיון מהיר בנושא עתיד ענף הדיג בישראל, ביוזמת ח"כ יעקב מרגי וח"כ סמי אבו שחאדה. יו"ר הוועדה מיכאל ביטון אמר בראשית הישיבה כי ענף הדיג בישראל הוא מצומצם יחסית, וכי לאחר עבודת חקיקה בכנסת וגיבוש נהלים על-ידי משרד החקלאות נמצא מתווה שנועד לשמור מחד-גיסא על אפשרות הדגים להתרבות, ומאידך-גיסא לסייע לדייגים הנפגעים בעת תקופות השבתת הדיג.
10/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה השבוע (8.3.22) בהצעה לסדר שהגישו ח"כ ענבר בזק וח"כ מוסי רז, בנושא מצבם הקשה של עובדי ענף הלול, שנפגעו באופן חמור מהתפשטות שפעת העופות בארץ. בפתח הדיון אמר היו"ר מיכאל ביטון כי ענף ההטלה נמצא במצב מורכב ועובר זעזועים, אליהם הצטרף גם משבר שפעת העופות. הוא ביקש לדעת את היקף המשבר וכיצד מתכוון משרד החקלאות לטפל בכך.
10/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il