חברת נת"ע, המנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן, תובעת מעיריית פתח תקוה 20.6 מיליון שקל. לטענתה, העירייה גבתה ממנה שלא כדין סכום זה כהיטלי פיתוח בגין מתחם התחזוקה והתפעול ("דיפו") אותו הקימה במסגרת הקמת הקו האדום בעיר. התביעה הוגשה (10.7.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לדברי נת"ע, כתנאי לקבלת היתר הבנייה החיוני והדחוף להקמת הדיפו, היא נאלצה לשלם לעירייה היטלי סלילה ותיעול, וזאת תחת מחאה - כדי שלא לעכב את בניית הרכבת הקלה. נת"ע אומרת כי דרישת התשלום של העירייה כללה חיוב בגין רכיבי הקרקע והבניין. לדבריה, העירייה התעלמה מכך שברוב שטחו של הדיפו ישנן מסילות ברזל, ומכך שלפי הדין מסילות ברזל (לרבות מסילות במתחמים סגורים דוגמת הדיפו) אינן חייבות בהיטלי פיתוח.
אשר על כן, גם אם הייתה לעירייה סמכות לגבות היטלים ביחס לדיפו, היא לא הייתה מוסמכת להשית אותם על שטחי המסילות שבדיפו. חלקו של החיוב בגין שטחי המסילות מתוך ההיטלים היה 8 מיליון שקל. עוד מצביעה נת"ע על העדר הצבעה על תשתיות גובלות שהעירייה ביצעה, והעדר הכרזה על אזור איסוף כמתחייב מחוק העזר העירוני המסדיר את גביית היטל התיעול. הדיפו, מציינת נת"ע, הוא חלק בלתי נפרד ממסילת הרכבת הקלה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד איל גור, קובי איבצן ועדי שטיין, וטרם הוגש כתב הגנה.