ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, מתייחס לראשונה בפומבי לסגירת שירות הביקושיות של דן ושל אגד - באבל ותיק תק. בכינוס ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, שנערך (יום א', 5.12.22) באילת, אמר שדמי כי השירות שהופעל-כניסוי במשך כשלוש שנים וחצי לא עמד ביעדים שהוצבו לו.
לדברי שדמי, "באבל לא נועד לשמש כשירות 'ספיישל' במימון המדינה, ונועד להעביר נהגים מהרכב הפרטי לציבורי. הניסוי לא עמד ביעדים. נדרשת תוספת סובסידיה משמעותית, שאין הצדקה לתת אותה ביחס למספר הנוסעים".
מנכ"ל באבל דן (bubble Dan), איתי רוגטקה, טען מנגד כי "יש ביקוש אדיר לשירות של 7,000-4,000 נוסעים ביום, תלוי ביום". הוא סירב להשיב איך זה לעומת היעדים שהוצבו לבאבל, ורק ציין כי רמת הביקוש אינה מספקת לדעת
משרד התחבורה.
רוגטקה עמד על הצורך, לדבריו, בהמשך קיום השירות ופנה למחוזות הרגש, תוך שהוא מציין שהשירות משרת בני נוער שאין להם הסעות בערב, נכים וקשישים. הוא סיפר כי עלה לנסיעה וקיים שיחה עם נוסעת בת 70 הטוענת כי השירות הציל אותה. "שאלתי אותה, אם לא היה לך הבאבל לעזריאלי, מה היית עושה. היא ענתה לי שלא הייתה יוצאת מהבית". כתב News1 מציין כי השירות נועד במקורו לשרת בעיקר אנשים שאינם קהל היעד של התחבורה הציבורית, המעוניינים להגיע במהירות למקום עבודתם.
"יש 200 נהגים בבאבל שיפוטרו בסוף החודש", ציין מנכ"ל באבל, ואמר כי "מבקשים ממשרד התחבורה תוספת של כמה שקלים לכל ננוסע. הוא שירות משלים לתחבורה הציבורית, ברשת הקיימת יש חורים של שירות ואנחנו נותנים שירות לנושא הזה". אחד מנהגי התחבורה הציבורית שהיו בקהל קרא: "רוב היום הן עומדים ברידינג ללא תנועה!".
ראש הרשות שדמי הבהיר כי "קיים חסרון כיס גדול בגלל הביקוש שלא עמד ביעדים. סכום הסבסוד יוקצה לדברים שבהם אנו רואים ערך משקי גבוה יותר".