|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
רוטנברג. אופק ארוך טווח של 50-40 שנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
יו"ר ועדת ההשקעות של הקרן לאזרחי ישראל:

שווי נכסי קרן העושר הגיע ל-612 מיליון דולר

החשכ"ל יהלי רוטנברג: בקרן פועלים אנשים מקצועיים וייקח זמן עד שיראו תשואות חברת ועדת ההשקעות, פרנסואז בן צור: הקרו היא דוגמה לתכנון ארוך טווח במדינה ליברמן; אם יש תשואה חיובית, המשמעות היא שנעשית עבודה טובה ופעילות הקרן יעילה
25/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גז טבעי   |   תגובות

ועדת הכנסת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל קיימה (יום ג', 24.1.23) דיון בהשתתפות החשב הכללי במשרד האוצר וחבר מועצת הקרן, יהלי רוטנברג, במהלכו שמעה סקירה מפי חברי מועצת הקרן לאזרחי ישראל וועדת ההשקעות.

יו"ר ועדת ההשקעות וחבר המועצה, ירום אריאב, הסביר בראשית הדיון על הרקע להקמת הקרן לאזרחי ישראל, מוסדות הקרן ומטרותיה. "הקרן נוסדה על-מנת לנהל את הכנסות המדינה מהיטלים על רווחי גז טבעי, נפט ומשאבי טבע אחרים, בראייה כלכלית ארוכת טווח, לשם השאתם ובמטרה לאפשר את המשך קיומה לדורות רבים", אמר.

בתוך כך, מנה את מטרות הקרן, וביניהן: מניעת מצב של אובדן תחרותיות של המגזר היצרני כתוצאה מייסוף המטבע עקב גילוי מחצבי טבע (דבר הפוגע בענפים אחרים במשק), ניהול הכנסות הקרן בראייה בין-דורית והשקעה מקצועית ומיטבית של כספי ציבור. בנוסף, פירט על עקרונות ההשקעה של הקרן: אופק ההשקעה הוא לטווח ארוך של 50-40 שנים, פיזור נכסים על-מנת להקטין את החשיפה לסיכון של הקרן; ההשקעות תהיינה אך ורק מחוץ לישראל, במדינות מפותחות, במטבע חוץ בלבד. כל אלו תוך לימוד מניסיון שצברו קרנות עושר שונות בעולם. מלבד זאת, פירט על מדיניות ההשקעה לטווח קצר, והעיר כי ההשקעה היא באמצעות קניית תעודות סל, במדד מניות של המדינות המפותחות בלבד. מטבע המדידה והדיווח הינו דולרי. לבסוף, ציין כי שווי נכסיה של הקרן, נכון ליום 28.12.22, עומד על 612 מיליון דולר.

ח"כ אביגדור ליברמן: "נכון לסוף שנת 2022 הבורסות הכי גדולות בארה"ב הפסידו, כולל חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק. אם פה יש תשואה חיובית זה אומר שנעשית עבודה טובה ופעילות הקרן יעילה. מבחינת השימוש בכספי התשואה - החוק עדיין מעורפל אך בהחלט יש אוזן קשבת להמלצות הוועדה הזו. כל שינוי או פגיעה בקרן - על-פי סעיף קואליציוני כזה או אחר - יפגע בדירוג האשראי של ישראל".

החשב הכללי במשרד האוצר וחבר מועצת הקרן, יהלי רוטנברג: "ברובד הממשל התאגידי של הקרן - יש אנשים מקצועיים שעובדים. ייקח זמן עד שנראה את התשואה. מבחינת הדיווח העתי על התשואות - צריך לראות גם מה קורה בשווקים. לגבי נושא התקציב, התשואה שהקרן מוציאה לתוך תקציב המדינה עוברת דרככם, אתם בוועדה צריכים לדון בפירוט ההקצאה ובשאלה לאן הכסף הולך. הוועדה מתפקדת כמעין 'ועדת כספים' לנושא זה, והשאיפה היא כמובן שהסכום ילך ויגדל במהלך השנים".

בארי טאף, חבר מועצת הקרן ויו"ר ועדת הביקורת: "הקמנו את כל המערכות והממשל התאגידי של הקרן לרבות מוסדות הביקורת. אנו נפעל בשקיפות. הקרן הוקמה לטווח ארוך, זו דוגמה ומופת לתכנון לטווח ארוך במדינה, דבר שלא תמיד קיים בכל התחומים. כל סימן שאלה או היעדר יציבות ביחס לקרן פוגעים בתהליך הזה, שהחל לפני כ-10 שנים. מדינת ישראל צריכה להיות גאה בהקמת הקרן הזו, אנו דואגים לשוויונות ולרווחת הדורות הבאים וצריך לשמור על כך".

מנהלת אגף פיננסים בחטיבת השווקים בבנק ישראל וחברת ועדת ההשקעות, פרנסואז בן צור: "נערכנו לקראת התזרים הראשון של הכספים. אם אני מדברת בכובע של הזרוע התפעולית של הקרן - בנק ישראל מקיים את הוראות הוועדה והמועצה. יש לנו את כל התשתיות להשקעה בחו"ל, בהן אנו משתמשים לטובת ההשקעות בקרן. הנושא של חוסר ודאות ביחס לנכסי הקרן מפריע גם בגיבוש מדיניות ההשקעה. ברגע שיש חוסר ודאות מאוד קשה לנהל את ההשקעה".

הד"ר רוני הלמן, חבר מועצת הקרן וחבר ועדת הביקורת: "הפוטנציאל שדווח עליו עד עכשיו מצד החזאים השונים מבחינת גודל הקרן היה מעל 200 מיליארד שקל. אני רוצה להזכיר שהפוטנציאל המתמטי ההסתברותי הוא הגעה לטריליון שקל, וזה תלוי בהחלטת מדינה מה עושים הלאה. אפשר להגיע לטריליון שקל, זה בסמכות הממשלה, והפוטנציאל הוא הרבה יותר גדול מבחינת היכולת למנף משאבי טבע לשנים הבאות".

מירי סביון, המשנה למנהל רשות המיסים: "נכון לסוף שנת 2022 סך כל ההיטלים שנגבו הינם כ-4.5 מיליארד שקלים מתוכם 2 מיליארד שקלים חלוטים. אנו מפרסמים את התחזיות אחת לשנה, והתחזית האחרונה שפרסמנו צופה שבעשור הקרוב נגבה עוד בין 10-12 מיליארד דולר מרווחי גז ונפט, לא כולל משאבי טבע אחרים ששם יותר קשה לערוך תחזיות".

היועץ המשפטי לקרן, עו"ד רוני מר: "לעניין הקצאת הכספים - החוק קובע שלוש מדרגות לקביעת סכום ההקצאה השנתי. לגבי התהליך, ההקצאה הכספית תונח על שולחן הוועדה הזו במסגרת חוק התקציב השנתי. הממשלה קובעת את סדרי העדיפות שלה והדבר יבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה. הדבר יונח על שולחן הוועדה, ובסמכותה לדון בסעיפי התקציב שהמקור שלהם הוא כספי הקרן. זה יהיה תפקיד הוועדה לדון ולאשר את הצעת הממשלה".

יו"ר הוועדה, ח"כ לימור סון הר-מלך, סיכמה את הדיון: "קיבלנו מעמד של ועדה קבועה וסמכויות חקיקה, מה שמסמן כיוון אופטימי וחיובי ואני מקווה שלא נתבדה. תפקידה הוועדה בעיניי הוא בעיקר פיקוח, לראות שהדברים קורים נכון, שהכסף מושקע בצורה נכונה והרווחים עוברים בצורה נכונה. ועדת האיתור עשתה עבודה טובה ובחרה אנשי מקצוע נפלאים. ביחס לפירות הקרן, צריך לחשוב איך אנו משתמשים בהם לטובת עתיד ילדינו, שמתחיל בחינוך. זה יהיה המוקד בוועדה ונרצה מאוד לקדם דברים שקשורים בחינוך. יש הרבה אתגרים בדור הזה, ועוד נעסוק בכך בהמשך במסגרת ישיבותיה של הוועדה".

תאריך:  25/01/2023   |   עודכן:  25/01/2023
עידן יוסף
+היטלי המס ממשאבי טבע: 4.54 מיליארד שקל
09:55 24/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בשנת 2022 ניגבו 3.28 מיליארד שקל היטלים - פי 2.6 מסך כל ההיטלים שניגבו במצטבר עד תחילת שנה זו  ▪  1.59 מיליארד שקל הפכו לחלוטים
ההיטלים - בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע [צילום: אנרג'יאן]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק תשובה   יצחק שמעון סרלאוף    ירום אריאב   ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי סביון / Miri Savion   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שווי נכסי קרן העושר הגיע ל-612 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גז טבעי
סך ההיטלים שנגבו על-ידי רשות המיסים בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע הסתכם ב-4.54 מיליארד שקלים. כ-2.03 מיליארד שקל מתוך סכום זה הם היטלים חלוטים.
24/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, דחה (21.12.22) עתירה נגד האישור שנתנה בשנת 2019 הממונה דאז על התחרות, מיכל הלפרין, לרכישת חלק מחברת הגז המצרית EMG בידי בעלי מאגרי הגז הטבעי "לוויתן" ו"תמר". עם זאת, דורות הורה לממונה הנוכחית, מיכל כהן, לתת החלטה משלימה בשלוש נקודות.
21/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שברון מדיטרניאן לימיטד (CML) ובעלות הזכויות במאגר הגז הטבעי תמר הודיעו (יום ה', 8.12.22) על החלטת השקעה סופית (FID) בשלב הראשון בפרויקט דו-שלבי להרחבת יכולת ההפקה מהמאגר.
08/12/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר קצא"א, ארז כלפון, השתתף (יום ג', 6.12.22) בוועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית 2022, בחבר הדיון "משק הדלק בעידן הרכב החשמלי" והתייחס לחשיבות של שמירה על ביטחונה ועצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל.
07/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
השימוש בפועל בגז הטבעי מועט בהרבה מכפי שהחליטה הממשלה, והמשק איבד חיסכון בסך 1.9-0.8 מיליארד שקל בעשור האחרון - קובע (23.11.22) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.
23/11/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il