|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
גנץ. לא תוקף את הממשלה [צילום: פלאש 90] תקיפת צה"ל בעזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
גנץ. לא תוקף את הממשלה [צילום: פלאש 90]

גנץ בשדרות: "לא נתקוף את הממשלה כל עוד היא מנהלת מדיניות"

עוצמה יהודית הודיעה כי תיעדר מההצבעות בכנסת: תגובה רפה בעזה ח"כ אלמוג כהן הודיע כי יקים לשכת פרלמנטרית בשדרות ותקף את התגובה על הירי מעזה: "יש פה עוד חציית קו אדום. התגובה צריכה להיות קשה וכואבת" השרה סטרוק: "הממשלה שלנו ממשיכה את המדיניות של הממשלה הקודמת - עזה לא משלמת מחיר על הטרור של חמאס" ח"כ דנון מהליכוד: "ממשיכים להפציץ עמדות ריקות. אנחנו מזמינים את הסבב הבא"
03/05/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

יו"ר המחנה הממכלתי, ח"כ בני גנץ הגיע (יום ד', 3.5.23) לעיר שדרות להזדהות עם תושבי הדרום בעקבות ירי הרקטות מעזה. "אנחנו לא צריכים להיות בני ערובה של עזה אם הם חושבים שבגלל מחלוקת בישראל הם יעשו כרצונם, הם טועים. אני יודע שצה"ל תקף ותקף הרבה, אמר גנץ בהצהרה לתקשורת, והוסיף: "אנחנו אחראים לא נתקוף את הממשלה כל עוד היא מנהלת מדיניות גם בצד ההתקפי והאזרחי הם יקבלו מאיתנו את הגיבוי. מבחוץ".

מוקדם יותר הודיעה סיעת עוצמה יהודית בכנסת, הכוללת את השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, כי לא תגיע להצבעות היום בכנסת כמחאה על מה שהגדירה כ"תגובה הרפה בעזה הלילה". הסיעה צפויה לקיים ישיבה מיוחדת בעיר שדרות.

חבר הכנסת אלמוג כהן הודיע כי יקים לשכה פרלמנטרית בעיר: "בעקבות היממה הקשה שעברתי ביחד עם אחיי ואחיותיי תושבי הדרום, החלטתי שלא אגיע היום לכנסת להצבעות (ואף אמשוך את הצעת החוק שלי שאמורה לעלות היום להצבעה במליאה), אלא אשהה לצד תושבי הדרום ואפתח לשכה פרלמנטרית בעיר שדרות." אלמוג הוסיף: התגובה הרופסת של צה"ל בוודאות מזמינה את הסבב הבא שימשיך ויפגע בחיי ילדינו ובמרקם החיים התקין של תושבי העוטף והדרום אשר שמו מבטחם בנו."

במקביל, קרא יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר שלא להחיר את גופת עדנאן חאדר
עד שלא יוחזרו החיילים הדר גולדין ואורון שאול.

ביקורת על התגובה הישראלית נשמעת גם מתוך מפלגת הליכוד עצמה. ח"כ דני דנון צייץ בטוויטר: "כדי לשקם את ההרתעה היינו צריכים לקום הבוקר ולשמוע כמה מחבלים חוסלו הלילה בתקיפות. אם ממשיכים להפציץ עמדות ריקות אנחנו מזמינים את הסבב הבא. ככה לא בונים הרתעה".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות השרה סטרוק תקפה גם היא את תגובת הממשלה ואמרה בראיון לכאן רשת ב': "הממשלה שלנו ממשיכה את המדיניות של הממשלה הקודמת - עזה לא משלמת מחיר על הטרור של חמאס". סטרוק הוסיפה: "אני מתנגדת לאפליה בין דם לדם. היינו צריכים לקום לכמה בניינים הרוסים בעזה, וכמה רבי מחבלים שיצטרפו לחבר שלהם שמת בכלא. התגובה של צה"ל לא יכולה להיכנס בשום אופן תחת הכותרת גביית מחיר".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הביע גם הוא ביקורת על התגובה הישראלית ותקף את הממשלה: "התושבים מאוכזבים. הממשלה צריכה לחסל מחבלים ובמקום זה היא נתנה להם תעודת ביטוח וחסינות. המחבלים יורים על-מנת להרוג והם לא משלמים שום מחיר".

תאריך:  03/05/2023   |   עודכן:  03/05/2023
איציק וולף, מירב ארד
+דו"ח ה-FBI: שירין אבו עאקלה נהרגה בשוגג בג'נין
22:04 03/05/23  |  איציק וולף
חקירת הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) בעקבות מותה של העיתונאית הפלשתינית-אמריקנית שירין אבו עאקלה בג'נין בשנה שעברה, קבעה כי אבו עאקלה נהרגה ככל הנראה בשוגג מירי חייל צה"ל במהלך קרב יריות בין חיילי צה"ל למחבלים חמושים.

דו"ח החקירה הוגש היום לקונגרס האמריקני ומאשר את ממצאי החקירה האמריקנית הקודמת, שהגיעה למסקנה דומה. לדברי סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, וודנט פאטל, הבית הלבן מגנה את מותה של אבו עאקלה, אך על פי הדוח הירי לא היה מכוון לעברה ונגרם "בגלל הנסיבות המצעות של האירוע", כלשונו.
+אסירים ביטחוניים תקפו מפקד משמרת בכלא מגידו; הושגה שליטה
19:11 03/05/23  |  איציק וולף
אסירים ביטחוניים ניסו לתקוף מפקד משמרת באגף 10 בכלא מגידו בזמן ספירת הערב. משירות בתי הסוהר נמסר כי מפקד הכלא וכוח סוהרים נמצא במקום וכי האירוע נמצא בשליטה. אין נפגעים בקרב אנשי שירות בתי הסוהר.
+הכנות אמריקניות לקיום פסגה אזורית שלישית בהשתתפות ישראל ושכנותיה
18:42 03/05/23  |  עידן יוסף
‏מקורות מיוחדים מסרו כי מתקיימות הכנות אמריקניות לקיום פסגה אזורית שלישית בהשתתפות ירדן, מצרים, ישראל, הרשות הפלשתינית וארצות הברית, זאת לאחר הפסגה בשארם א-שייח' במרס האחרון (אתר ״אל קודס״).
+סוכלה הברחת אמל"ח מעזה לשומרון שהוסלק במשלוח רהיטים
18:26 03/05/23  |  עידן יוסף
ניסיון חריג להברחת אמצעי לחימה מרצועת עזה לגורמי טרור ביהודה ושומרון, בתוך משלוח רהיטים. בודקים ביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון סיכלו (ד׳) במעבר כרם שלום הברחה של אקדחים, משתיקי קול ומחסניות כדורים מרצועת עזה ליהודה ושומרון.

משלוח של רהיטים מעזה שיועד לשטחי הרשות הפלשתינית, עורר את חשדם. במהלך בדיקת המשלוח התגלו בתוך הרהיטים אקדחים מסוגים שונים. בנוסף נתפסו גם מחסניות טעונות כדורים ומשתיקי קול. אמצעי הלחימה יועדו ע"פ החשד לגורמי טרור ביהודה ושומרון. האמל״ח הוחרם והאירוע הועבר להמשך טיפול גורמי הביטחון.

[צילום: רשות המעברים, משרד הביטחון]
+משביתת רעב לתקיפת עזה
17:23 03/05/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
היות ואיני שולל התדיינות של השלטונות עם ועד המחבלים נראה לי כי כבר זמן רב צריך היה להגיע איתם להבנה מה תהיה מדיניותה של ישראל כלפי שובתי רעב
ח'דאר עדנאן [צילום: איסאם רימאווי/פלאש 90]
+ראשוני: פצוע באירוע דריסה ליד אל חאדר
15:31 03/05/23  |  עידן יוסף
ראשוני: דיווח על דריסה סמוך לאל חאדר, ככל הנראה פצוע אחד. הדורס נוטרל בירי לעבר רגלו לאחר שניסה לפגוע בכוח צה"ל (עכשיו 14).
+השרה סטרוק: הממשלה ממשיכה המדיניות שבה עזה לא משלמת מחיר על טרור
08:28 03/05/23  |  איציק וולף
השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית) מותחת ביקורת על הממשלה שבה היא חברה ביחס להפסקת האש שהוכרזה הלילה ברצועת עזה ובעוטף עזה.

"הממשלה שלנו ממשיכה את המדיניות של הממשלה הקודמת - עזה לא משלמת מחיר על הטרור של חמאס", אמרה (יום ד', 3.5.23) בראיון לכאן ב. עוד הוסיפה כי "התגובה הלילה של צה"ל לא יכולה להיכנס בשום אופן תחת הכותרת 'גביית מחיר'", כלשונה.

"היינו צריכים לקום לכמה בניינים הרוסים בעזה, וכמה רבי מחבלים שייצטרפו לחבר שלהם שמת בכלא", אמרה.
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תלמידי העוטף יהיו זכאים למועד ב' וג' בבגרות
08:16 03/05/23  |  איציק וולף
תלמידי עוטף עזה האמורים להיבחן היום בבחינת בגרות יהיו זכאים למועד ב' ולמועד ג'. כך הודיע שר החינוך, יואב קיש, לח"כ אלמוג כהן.

"שוחחתי הבוקר עם שר החינוך יואב קיש בנוגע לבגרויות המתקיימת היום לתלמידים באזור העוטף. לדברי השר, בעקבות המצב הביטחוני תלמידי העוטף שאינם מרגישים יכולת להיבחן היום בעקבות אירועי הלילה יהיו זכאים למועד ב' וכמו כן גם למועד ג'. אני מודה לשר קיש ולמנכ"ל משרדו על הרגישות וההבנה של המצב בדרום הארץ. בהצלחה לתלמידי ישראל", אמר ח"כ כהן.
+הפסקת אש נכנסה לתוקף; שגרה מלאה בעוטף
07:11 03/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפסקת האש הושגה בתיווך קטאר, מצרים והאו"ם  ▪  הייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 2:00 אחר חצות, אך היא הופרה אחרי זמן קצר בירי רקטות לעבר ישראל עד שנכנסה לתוקף ב-4:00
זירת פגיעת הרקטה אתמול בשדרות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורון שאול / Oron Shaul   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איסמעיל הנייה   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלון דוידי   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הדר גולדין / Hadar Goldin   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי יחזקאלי   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גנץ בשדרות: "לא נתקוף את הממשלה כל עוד היא מנהלת מדיניות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
צה"ל הכריז על שגרה מלאה בעורף באזור שדרות ועוטף עזה. זאת, בעקבות כניסה לתוקף של הפסקת אש בין ישראל לבין ארגוני הטרור ברצועת עזה. הלימודים במוסדות החינוך בעוטף עזה יתקיימו היום כסדרם.
03/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה קיימה (יום ג', 2.5.23) דיון מיוחד על מדיניות חקירה והעמדה לדין בעבירות הסתה לטרור. "בכל הנוגע לחופש ביטוי מנגנוני הפיקוח הדוקים יותר מתוך הבנה שאלו נושאים גבוליים ורגישים", פתח יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן. "התחושה היא שתלונה על הסתה לטרור מטופלת במקרה הטוב בעצלתיים אם בכלל בגופי האכיפה במדינת ישראל. יש פער בין הסתה לטרור מצד אחד לצד שני או במהירות בה נחקרות עבירות אלו בהתאם לדובר. להבדיל, יש חבר כנסת שהוזמן לחקירה על התבטאות שלו בתוך שלושה ימים. אולי זו תחושה שלי אבל יש לי הרגשה שאפשר לקשר עבירת הסתה לטרור לעכרמה צברי יותר מאשר לח"כ צביקה פוגל. נשאלת השאלה האם דין פרוטה כדין מאה. האם מידת הלחץ התקשורתי משפיעה על משך הזמן לאישורים, האם נכנסים שיקולים שאינם ממין העניין והאם מישהו דואג שהצדק לא רק ייעשה אלא ייראה. אם כאשר זיהיתי מקרה הסתה וכח"כ התייאשתי מראש מהמשטרה ומהפרקליטות, למרות שאני מייצג ציבור, יכול להיות שזה מבוסס על הרבה מקרים וזה מצב חולה. אני מקווה שנשמע דברים שישנו את דעתנו ושיש מדיניות סדורה וההליכים לא נמרחים או לא נכנסים אליהם שיקולים זרים ושנראה איך מחזירים את האמון".
03/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
גורם ביטחוני אומר שצפויה תגובה לירי. לדבריו, התגובה תהיה כזו שתבהיר שישראל לא עוברת על סדר היום על הירי המשמעותי לעבר העוטף. בהערכת המצב הביטחונית בגלילות דנו באפשרות של הטלת עיצום אזרחי - סגירת מעבר ארז מרצועת עזה לישראל.
02/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
סוכל ניסיון ייבוא ענק של מכולות שהוזמנו מטורקיה אל ישראל ויועדו על-פי החשד לשטחי הרשות הפלשתינית ובהן אלפי חלקי נשק מסוגים שונים לרובי סער מסוג 16-M.
02/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
אדם אחד נפצע קשה ושניים נוספים נפגעו קל כשרקטה שירו פלשתינים מרצועת עזה פגעה בעיר שדרות. הרקטה נורתה יחד עם עוד 21 רקטות שירו מחבלים לעבר שדרות ולעבר עוטף עזה. גל ההסלמה הנוכחי החל לאחר שמת בכלא הישראלי המחבל הפלשתיני שובת הרעב חאדר עדנאן.
02/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 25  /  מי ומי  
בכיר הג'יהאד האיסלאמי מת בכלא הישראלי  /  איציק וולף
מי מזייף בולי דואר של הרשות הפלשתינית  /  עידן יוסף
אין נפגעים בפיגוע ירי כושל ליד אביתר  /  עידן יוסף
סעודיה-אירן: חידוש יחסים דיפלומטים  /  יורם אטינגר
אלוהים שלי  /  איתן קלינסקי
תוכנית הסברה אפקטיבית ליו"ש  /  דוד בדין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il