|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
פינדרוס. החליף את רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

שמעון שטרית על הצעת דניאל פרידמן: "חסימת ביקורת שיפוטית רק לפי נושא אינה נכונה"

יועמ"ש ועדת החוקה טוען שהצעת החוק אינה מתייחסת לביקורת על החלטות פרטניות שקיבלו שרים ומעוררת חשש מהשפעה אפשרית על אינטרסים של הפרט העותר בבג"ץ המיגון בעוטף לביקורת השיפוטית חשיבות גם במקרים של החלטות שגויות ח"כ משה סעדה: מכיר בנחיצות הביקורת השיפוטית אך מי קובע מה סביר
28/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה המשיכה (יום ג', 27.6.23) להכין לקריאה ראשונה את התיקון לעילת הסבירות בהצעת חוק יסוד: השפיטה. את מקומו של היו"ר הקבוע מילא ח"כ יצחק פינדרוס, כאשר חלק גדול מהדיון לא נגע ישירות להצעת החוק אלא לוויכוחים פוליטיים.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

"אין חולק על כך שנחוצה ביקורת שיפוטית ויש לנו עילות כאלו כמו החלטה שרירותית או ממניעים זרים", אמר ח"כ משה סעדה (הליכוד). "עילת הסבירות מורכבת - נודע לאחד האזרחים שהולכת להיות תקיפה במדינה זרה, יילך לבית המשפט ויטען שזה לא דבר סביר ערב בחירות. מי קובע מה סביר ומה היה קורה אם ב-1981, שלושה שבועות לפני הבחירות, היו רצים אזרחים לבית המשפט בטענה זו. במקום לשוחח על הדברים הללו לעומק רואים עוד הסתה ושריפת צמיגים. לא סביר שאנשים שמדברים בשם הדמוקרטיה מסיתים לעבור על החוק. התנהלות היועמ"שית לא סבירה, עד היום היא מאפשרת בקריצת עין מעבר על החוק ואנרכיה. בדיון אתמול על חסימות הכבישים עלה שעד היום נחקרו למעלה מ-600 אנשים והוגשו 4 כתבי אישום. בעולם ערכי, בעולם של מוסר, יש חוק והוא המצפן הערכי, אין מצמוץ מול החוק ומגישים כתבי אישום מכל הצדדים של הקו הירוק. הגיע הזמן שתשמרו על החוק".

יועמ"ש הוועדה, עו"ד ד"ר גור בליי, אמר כי "התזה בבסיס הצעת החוק לא נותנת מענה לשאלת הביקורת על החלטות אינדיבידואליות של שרים. התזה של השופט סולברג שעומדת בבסיס הצעת החוק אומרת שבד"כ נבחרי ציבור מקבלים החלטות בנושאי מדיניות ופקידים בנושאים פרטניים, ולכן אפשר להפריד בין הדרג הנבחר לדרג הפקידותי. אבל הפרדה על בסיס זהות מקבל ההחלטה היא חיתוך גס מדי. תשובת השופט סולברג אליה התייחס גם יו"ר הוועדה היא שיש את נושא המידתיות אך זו תשובה חלקית. כשהשר מקבל החלטה אינדיבידואלית על הפקעה, יש פגיעה בקניין של אדם ויכול להיות שזה ייתקף דרך המידתיות, אבל זה לא לוקח בחשבון שיש הרבה החלטות של שרים שמשליכות על אינטרס הפרט ואתה לא בהכרח יכול למצוא זכות שנפגעת. למשל הענקת היתרים, זכיונות, רשיונות, החלטת שר האנרגיה להיתר ייצוא גז טבעי, החלטת שר התקשורת על רישיון רט"ן ועוד, במקרים האלו קשה לדבר על זכות שנפגעת, לאזרח אין זכות מוקנית לקבל רישיון או היתר מהממשלה, ועילת הסבירות היא עילה מרכזית בהגנה עליו. לכן, גם אם הולכים עם הרציונל של השופט סולברג או לפי הצעת החוק בנוסחה הנוכחי, נשאר פה חלל שלא מקבל מענה ולכן אציע שגם אם נשארים עם כיוונים אלו, יש להחריג כל החלטה שמשליכה ישירות על הפרט בין אם זו זכות של הפרט או אינטרס שלו".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הפרופסור שמעון שטרית אמר: "בישראל כל העילות הדיוניות כולן משפט מקובל לפי פסיקה. אין לנו חוק הביקורת השיפוטית לא על סדרי מנהל ולא על ביקורת שיפוטית מהותית. אם הוועדה רוצה לעשות עבודה נכונה הייתה מחוקקת חוק הביקורת השיפוטית שידון בעילות ביקורת דיוניות וגם במהותיות וכמובן גם בסוגיות סמכות.

"אבל כרגע עוסקים בנושא אחד שנלקח מ-75 שנות משפט במדינה ויש בכך בעייתיות. בידוד של דבר אחד מתוך מכלול בלי התייחסות למערכת הכוללת, זו פגיעה בהרמוניה של מערכת משפטית ראויה. חסימה של ביקורת שיפוטית רק לפי הדרג המחליט לא נכונה. חסימה של ביקורת שיפוטית רק לפי נושא כמו שניסה פרידמן גם אינה נכונה. הדרך הנכונה היא לפתח קריטריון שאומר לביהמ"ש 'תשקלו אם אתם יכולים להתערב או לא' בנימוק של שיבוש משמעותי בין יחסי הרשויות - בית המשפט לעומת הכנסת או הממשלה, ואין לעניין קשר האם שר או פקיד מקבל את ההחלטה, שכן זה מבחן טכני מאוד. נושא העילות לא הוסדר באופן חקיקתי וכולנו מרגישים שיש לכייל באופן מדויק את תחומי הטריטוריה השיפוטית, טריטוריית האקזקוטיבה, וטריטוריית הרשות המחוקקת. הקריטריון שמכוון את ביהמ"ש לשיקול חובה זה, זו התחלת הדרך שביהמ"ש ירגיש שהוא לא יכול לקבל החלטות ללא גדרות והוא יפתח את הגדרות הללו כשם שעשה את ההרחבות".

עו"ד אדוארדו ווסר שהגיש את עתירת "בג"ץ מיגון עוטף עזה": "המדינה ידעה שיש בעיה במיגון. כאשר נפל טיל בביה"ס, הילדים הונחו להיכנס מתחת לשולחנות והמדינה חשבה שיש לפתור את הבעיה והתקבלה החלטה לעבור לשיטת המרחבים המוגנים כשלילדים יש 15 שניות להגיע אליהם. הגשתי את העתירה ואליה הצטרפו מי שהיום ראש עיריית שדרות, ובג"ץ לא מיד קבע אי-סבירות. הוא ביקש מהמדינה לבדוק ונערך ניסוי לראות האם הילדים מספיקים להגיע למיגון. במקרה הקיצוני ביותר, 72% הגיעו, כך שאם נופל טיל 28% לא מוגנים. המדינה עמדה על דעתה. אני מצטט מההחלטה: 'אין זה סביר להעמיד הורים בדילמה של זכות הילדים לחינוך אל מול ההגנה על חייהם'. אתם חייבים לשלוח את הילד לביה"ס ויש 28% שהוא לא מוגן, אם מישהו מכם יאמר שהוא שולח - זה לא סביר.

"הגשתי הרבה עתירות שברובן בג"ץ אומר שלא יתערב, כי זה לא מספיק קיצוני. אם היינו מגישים את העתירות על שרירותיות ולא על סבירות, לא היינו עוברים את הסף. יש פה החלטת ממשלה נכונה אבל לא סבירה, היא לא שרירותית".

מ"מ היו"ר, ח"כ פינדרוס: "אם יש משהו אחד שגורם לי להרהורים בנושא עילת הסבירות - זה בג"ץ עוטף עזה, אבל לצערי השימוש בעילת הסבירות אינו רק במקרים כאלו, ולכן צריך למצוא פתרון לכך שתהיה זכות עמידה. הדוגמה שאתה מביא - שם כן צריך לעצור נבחרי ציבור שפעלו ממש-ממש לא נכון".

עו"ד אהרן גרבר מפורום קהלת: "נשמעות טענות כאילו מדובר על ביטול הביקורת השיפוטית כשלמעשה יש המון עילות נוספות, חלקן פותחו במהלך השנים כמו עילת המידתיות. ביטול עילת הסבירות ביחס לנבחרי ציבור כמוצע, הוא לא ביטול הביקורת השיפוטית ויש לו משמעות גדולה לשאלה מהו המשפט הציבורי ומה תפקיד ביהמ"ש. חשוב מאוד לדייק ולהבין מהי עילת הסבירות - היא עילת-סל המאפשרת בכל מקרה לייעוץ משפטי או לביהמ"ש להחליט שהחלטה מסוימת בלתי חוקית. זה דבר בעייתי מאוד, כי בשיטת המשפט שלנו יש שורה ארוכה של עילות. להחזיק בעילה שמאפשרת לומר על כל דבר שמשהו לא נראה לי והוא לא חוקי - זה בעייתי. האם רוצים שיטת בית משפט שבה צריך להוכיח דברים, או כזו שעל כל נושא אפשר לומר 'לא סביר'. במקרים בהם יש חשש לפגיעה בזכויות יש את עילת המידתיות ואיש לא מערער עליה".

הד"ר גיא לוריא מהמכון הישראלי לדמוקרטיה: "מדובר על נוסח קיצוני מאוד, ואפשרות רחבה מאוד לביטול עילת הסבירות, זה הרבה יותר קיצוני מהנוסח, כי לא מדובר רק על נבחרי ציבור שלא תחול עליהם ביקורת שיפוטית בגין עילה זו, אלא יש נטייה להעביר החלטות של הפקידים לשרים שעליהם אין תחולת הסבירות. זה יעודד עיוות של העברת החלטות כאלו במעלה ההיררכיה כדי להימנע מעילת הסבירות. המהלך יבטל בנוסף את חובת הרשות לפעול בסבירות. הוא הולך להיות הרסני במשרדי הממשלה פנימה וגם ברשויות המקומיות ויאפשר החלטות שרירותיות. בפועל, בית המשפט ממעט להתערב ולא נכנס לנעלי הרשויות המקומיות למעט במקרי קיצון. הטענה שעילות אחרות יחליפו אותה בעייתית, שכן עילות אחרות כמו ניגוד עניינים או שיקולים זרים קשה להוכיח. עילה יותר אובייקטיבית מאפשרת ביקורת שיפוטית. היעדר עילת הסבירות משמעותו הגדלת יכולת השלטון לפגוע בצורה בלתי מוצדקת בזכויות פרט שונות לרבות חרות ושוויון וכבוד אנושי או באינטרסים ציבוריים. גם אם היו החלטות שגויות לא צריך להשליך את הביקורת השיפוטית הזו. הוזכרה הסכנה בנושאים כמו מינויים בכירים בשירות הציבורי, העברת היועמ"שית מתפקידה, החלטות של ממשלות מעבר ועוד.

"גם אם היו החלטות שגויות, אין לשפוך את התינוק עם מי האמבט - וזה מה שאתם עושים. יש לבדוק את ההשלכה על סוגי החלטות השונות שהממשלה מקבלת כגון הקמת ישובים, שוק העבודה והעסקת עובדים זרים, תקצוב החלטות ברשויות המקומיות ואיזה דברים יבוטלו".

מ"מ היו"ר, ח"כ פינדרוס, הגיב לשאלת ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ששאלה "באיזו עילה היית פוסל בו הממשלה רוצה לפטר את היועמ"שית ללא שום סיבה מקצועית?", ואמר: "הייתי מפטר את היועמ"שית אם היא מונתה על-ידי ממשלה אחרת. שאלתי כל אמריקני האם סביר שג'וליאני, שהיה יועץ משפטי של טראמפ, יחליט אם ביידן כשיר להיות נשיא. באיזו מדינה זה היה מתקבל חוץ מבמדינה ההזויה הזו ישראל. באיזו מדינה יועמ"שית שמונתה ע"י האויב מספר 1 של רה"מ, יריב פוליטי, גדעון סער, באיזו מדינה בעולם זה היה מתקבל שהיא תחליט האם נתניהו כשיר או לא?

ח"כ אביחי בוארון (הליכוד): "אנחנו לא נוגעים במידתיות או בחוקיות החלטות. אנחנו רוצים להחזיר את הכוח לעם. התחושה של ציבור גדול שנציגיו לא יכולים להוביל מדיניות שהוא מאמין בה, ופה באים נציגי ציבור ואומרים שלא יכולים להוציא לפועל את האג'נדה".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה): "לעילת הסבירות אין תחליף וההצעה דה-פקטו משמעותה סירוס העילה. על בסיסה לא הרחיבו את בז"ן ולא בנו על קרקע מזוהמת. זו עילה המשמשת פעם אחר פעם לאינטרס הציבורי נטו. גם במשפט דיני עבודה משמשת עילת הסבירות - אם בפסיקה של מורת האולפנה שפוטרה כי הביאה ילד ללא זוגיות, או בפסיקה של דר-רחוב שחויב בארנונה 10 שנים לאחור. בית המשפט קבע שהדברים הללו לא סבירים. בביטול הביקורת השיפוטית על הדרג הפוליטי נגלגל אליו כל החלטה. יש דרג פוליטי שחושב שהקהילה הגאה יותר גרועה מדאעש".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): " יש להפסיק לקרוא לחוק הזה ״עילת הסבירות״. זהו חוק שמשחרר את נבחרי הציבור מהחובה לשקול שיקולים עניינים. אני מציע לקרוא לזה 'החוק לעיגון שרירות הלב'. אתם מנסים להציג את זה כמשהו קטן, הציבור לא מטומטם והוא אומר את דברו בכל מקום".

תאריך:  28/06/2023   |   עודכן:  28/06/2023
עידן יוסף
+בטרומית: מועמד לראשות מוא"ז לא יוכל לקבל תרומה מישוב שיתופי
15:18 28/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות) (תיקון - איסור קבלת תרומות מיישוב שיתופי), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת נסים ואטורי. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 10 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

מוצע בה לקבוע איסור על מועמד לראש מועצה אזורית לקבל תרומה מישוב שיתופי הנמצא בתחום המועצה האזורית שבה הוא מועמד.
+בטרומית: יוסדרו הבחירה של רבנים וכן מעמדם של רבנים בהתיישבות
15:17 28/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבני שכונות), התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת ארז מלול ושמחה רוטמן. 47 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 41 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע בה להסדיר בחקיקה ראשית בחירתם של רב של עיר, של יישוב או של מועצה מקומית. כמו-כן, מוצע לקבוע את מעמדם של רבנים בהתיישבות הכוללים רבנים אזוריים, רבני יישובים ורבני שכונות.
+בטרומית: תיאסר הפרדה בין אחים ביולוגיים במסגרת הליך אימוץ
15:15 28/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק אימוץ ילדים (תיקון - איסור הפרדה בין אחים בהליך אימוץ), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת פנינה תמנו וקבוצת חברי כנסת. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים ונמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

מוצע בה לעגן בחוק האימוץ הגנה של הקשר בין אחים במסגרת הליך אימוץ באמצעות איסור הפרדה בין אחים ביולוגיים במסגרת הליך אימוץ, זאת לאחר שבית המשפט שמע חוות דעת ממגוון גורמים וביניהם המאומצים עצמם, בני משפחתם, המשפחה המיועדת לאימוץ, עובד סוציאלי המלווה את הליך האימוץ ופסיכולוג או פסיכיאטר שמונה על-ידי בית המשפט.
+לוין: בבחירות דמוקרטיות חשוב שיתנהלו בתנאי שוויון
14:34 28/06/23  |  מירב ארד
שר המשפטים יריב לוין מברך את הצעת החוק של ח"כ נסים ואטורי שאוסרת על מועמד לראש מועצה אזורית לקבל תרומה מישוב שיתופי הנמצא בתחום המועצה שבה הוא מועמד: "הדבר החשוב ביותר כדי שבחירות תהיינה בחירות דמוקרטיות אמיתיות, הוא שהבחירות תתנהלנה בתנאים של שוויון".

+גלנט על ניסיון שריפת הבתים ביו"ש: "תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה"
14:15 28/06/23  |  מירב ארד
שר הביטחון, יואב גלנט בתשובה לשאילתא בנוגע להתפרעויות האלימות ונסיון שריפת הבתים והרכבים מצד יהודים ביהודה ושומרון: "המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, לצד זאת יש קבוצה של פורעי חוק וסדר. חלק ניכר מהם לא תושבי יהודה ושומרון, מדובר על קבוצה מאוד מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות והנהגתה אך הקבוצה הזאת גדלה. לא רק אני מודאג מזה, כך גם ראש הממשלה וכך גם הרמטכל וראש השב"כ. אני לא אאפשר מצב שנתדאג כמו האויבים שלנו, זאת לא הדרך שבה עם הספר צריך להתנהג. יש לנו פה תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה.
+עברה בקריאה טרומית: דחיית היטל השבחה לזוגות גרושים
13:20 28/06/23  |  מירב ארד
הצעת חוק התכנון והבניה (תיקון גביית תשלום היטל השבחה אגב גירושין) של חה"כ מירב בן ארי עברה (יום ד') בקריאה טרומית במליאה. בהסבר להצעת החוק נכתב: בדומה לדחיית תשלום מס רכישה ומס שבח, בהצעת החוק מוצע ליצור דחייה גם בתשלום היטל השבחה. כיון שבמקרה השבחה, כמו במקרה מס שבח או מס רכישה, הנכס נותר עדיין בידי המשפחה שרוצה רק לחלק את הרכוש בין בני המשפחה, לא מתקיים אירוע מכירה. לפיכך אין לגבות גם במצב זה דמי היטל על ההשבחה.

+הנגיד הזהיר מפגיעה בעצמאות הבנק המרכזי, ונתניהו יבלום את החוק
21:36 27/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נגיד בנק ישראל טוען כי הצעת החוק שתעלה מחר בטרומית בכנסת מתערב בשיקולי הריבית של הבנקים במקום הבנק המרכזי, וראש הממשלה השתכנע ויבלום את החקיקה  ▪  שר האוצר יקיים דיון בחקיקה אחרת להגבלת כוחם של הבנקים
השר בצלאל סמוטריץ' והנגיד אמיר ירון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: שירות טלפוני לביטול עסקה עם חברת תעופה
20:49 27/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 68) שירות טלפוני לביטול עסקה עם חברת תעופה, התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הכלכלה.

מוצע בה להחיל הוראות החוק לעניין מתן שירות טלפוני חינם גם על חברות התעופה הישראליות כפוף לכמה תנאים: מוצע כי החובה להפעיל שירות טלפוני חינם תחול רק לעניין מתן מענה לפניות בנושא ביטול עסקה שנעשתה ישירות מול חברת התעופה וכי ההוראה המאפשרת חריגה מזמן ההמתנה למענה לא תחול לגבי חברות תעופה. כמו-כן מוצע לקבוע כי משך זמן ההמתנה המירבי לקבלת מענה אנושי יהיה שמונה דקות.

+בקריאה ראשונה: העלאת אחוז החסימה בבחירות לוועד המקומי במוא"ז
20:47 27/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת המועצות המקומיות (מס' 79) אחוז החסימה בבחירות לוועד מקומי, התשפ"ג 2023 של חברי הכנסת שרן מרים השכל וניסים ואטורי. 4 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הפנים.

מוצע בה לקבוע כי בחלוקת המקומות בוועד המקומי ישתתפו רק רשימות המועמדים שקיבלו, כל אחת, מספר קולות כשרים שאינו פחות מ־60% מהמכסה - שהיא המספר הכולל של הקולות הכשרים בבחירות, המחולק במספר חברי הוועד העומדים לבחירה. עוד מוצע לקבוע את אופן חלוקת המקומות בבחירות לוועד מקומי בהתאם לאחוז החסימה כאמור.
+בקריאה ראשונה: הרחבת הגדרת הסחיטה באיומים וגביית דמי חסות
20:43 27/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 149) הוספת עבירה של גביית דמי חסות, התשפ"ג 2023- של חבר הכנסת יצחק קרויזר והצעה דומה של ח"כ ניסים ואטורי. 7חברי אנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת חוקה.

מוצע בה לתקן את עבירת הסחיטה באיומים ולהוסיף כי איום או הטלת אימה עשויים להתבצע גם בדרך של יצירת מצג הנובע ממעמדו של המאיים או של האדם בשמו פועל המאיים או באמצעות מסרים שהועברו לאדם אליו מכוון האיום או לאחר המצוי בנסיבות דומות ובאותו מצב של הקורבן. כמו-כן, מוצע לקבוע חזקה לפיה אדם שמקבל טובת הנאה באופן קבוע מבעל עסק אולם אינו מספק תמורה הולמת ומבלי שסיפק הסבר שיניח את הדעת, יראו אותו כמי שאיים על המשלם. עוד מוצע לקבוע עונש מינימום של שלוש שנים על ביצוע העבירה ולהגדיל את עונשי המקסימום הקבועים בחוק.
+מבוכה במליאה: ח"כית עלתה לנאום עם תינוקת
20:13 27/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח״כ שרן השכל התבקשה לרדת מדוכן הנואמים לאחד שעלתה לנאום כשבתה על המנשא  ▪  יועמ"ש הכנסת קבעה כי עלייתה כך מנוגדת לתקנון  ▪  השכל: זו החלטה שמוסורה לשיקול דעת היו"ר
השכל. בניגוד לתקנון [צילום: ערוץ כנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דאעש / ISIS   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאל פרידמן   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניגוד עניינים   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עובדים זרים   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שמעון שטרית על הצעת דניאל פרידמן: "חסימת ביקורת שיפוטית רק לפי נושא אינה נכונה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתעניינים
28/06/23 13:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
שר האוצר סמוטריץ' צפוי לקיים מחר (28.6.23) דיון עם נגיד בנק ישראל, ונציגי רשות המיסים וצמרת האוצר. בחדשות 12 פורסם כי סמוטריץ' מקדם חקיקה נגד הבנקים, ובדיון יוצגו רעיונות שונים, בהם: העלאת מס החברות או גיבוש נוסחה שתמסה רק את הרווח היחסי שנובע מהעלאת הריבית.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבוכה במליאת הכנסת, לאחר שחברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) הוזמנה להציג הצעת חוק שיזמה, ועלתה לדוכן הנואמים (יום ג', 27.6.23) עם בתה התינוקת כשהיא על מנשא. ככל הידוע, מדובר בתקדים שלא נראה כמותו בבית המחוקקים.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי סיירה (יום א', 25.6.23) בעיר לוד על-מנת להתרשם וללמוד עוד על נושא הפשיעה והאתגרים בעיר. ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, סקר בפני חברי הוועדה את המצב בעיר ואמר כי הטעות הגדולה של המדינה היא שהיא לא מקשיבה לתושבי האזור. הוא ציין כי יש לקבוע בחקיקה עונשי מינימום ואחריות קפידה, למשל בחקיקה נגד נשק בלתי חוקי ושימוש בו. "לוד היא מיקרו קוסמוס למדינה. מה שקורה בלוד יתפשט גם לשאר חלקי המדינה", אמר.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לקידום תעשיית ההייטק, דנה (יום ג', 27.6.23) בירידה בהשקעות הזרות בהייטק הישראלי, וביקשה לבחון את המשמעות והחלופות לכך. היו"ר ליברמן אמר בפתח הדיון, כי "מסתמן שכרגע אחת הבעיות המרכזיות זה היעדר אלטרנטיבה למימון בעיקר של סטרטאפים חדשים".
27/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ב', 26.6.23) דיון "40 חתימות" בנוכחות ראש הממשלה וראש האופוזיציה שכותרתו "סיכון צבא העם". ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה את נושא המאבק המתמשך בטרור ואת הצורך בחדשנות מתמדת והישארות צעד אחד לפני האויב. הוא הדגיש את הפעולות המוצלחות האחרונות, כולל מבצע שומר החומות, שדחף את חמאס אחורה באופן משמעותי, והביא לאפס התקפות טילים מעזה. נתניהו הדגיש את מחויבות ממשלתו לחיסול מחבלים ולמעצרם, והדגיש כי מי שפוגע באזרחי ישראל עומד בפני השלכות חמורות.
26/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il