עו"ד צחי סעד, מנהל חטיבה במשרד המבקר, הציג מעיקרי הדוח המלמדים על בעיות ברמת התחרותיות ביבוא כלי רכב ועל רווחיות גבוהה בענף באופן עקבי ומשמעותי בהשוואה לענפים אחרים שנבדקו בדוח. כשלי שוק וליקויים נמצאו גם בענפי המשנה - שוק הליסינג, שוק כלי הרכב המשומשים, שוק האשראי לרכישת כלי רכב וענף התחזוקה הכולל את שוק החלפים, את המוסכים ואת השמאים.
בליקויים שהועלו ניתן למצוא כי רפורמת היבוא המקביל לא הובילה לירידת מחירים של מכוניות חדשות, במצטבר לא קיבלו הצרכנים שום חלק בירידה בעלויות הגולמיות, שוק כלי הרכב המסחריים ו-7 מקומות בריכוזיות גבוהה ועוד. משרד המבקר אומר כי רשות התחרות ו
משרד התחבורה צריכים לבדוק את הנושא וכרגע יש ואקום שאינו נבדק וטופל.
עינת סגל, מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, אמרה בדיון: "הרבה מהדברים שעולים בדוח באו על פתרונם וכל העת אנו סוקרים את השוק ובודקים מה יעזור לטובת ייבוא מקביל. זה לא תמיד הצלחה מסחררת אבל אנחנו נמשיך לפעול להרחבת סמכויות לפעול יותר לעומק בשוק הרכב. בקרוב יעלה קמפיין שיביא לידיעת הציבור שיש אחריות על כלי הרכב גם בטיפול במוסכים אחרים ועל-ידי יבואן מקביל. כמו-כן בקרוב יובאו תקנות שיגדילו את מכסת הייבוא של כלי הרכב. לגבי החובה שכל יבואן יתקשר עם סוכן מורשה - לא ניתן לשנות את זה. זה נוסה והתוצאות הראו כמה חשוב האחריות שקיימת רק באופן כזה".
חזי שייב, מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, אמר בדיון כי למרות שלחברות יש אינטרס להאריך תקופה הנדרשת לרישום רכב - "אנחנו מתנגדים לכך כי יש פגיעה באמינות לצרכנים. לא ניתן למכור רכב בתור רכב חדש אחרי שנה. נכון שבתקופת הקורונה היו הקלות אבל אסור להגדיל את זה. בשנתיים האחרונות נכנסו כמעט 10 מותגים חדשים, והשוק הסיני הפך להיות 16% מהשוק. אין דבר יותר טוב שתוך שנה וחצי מוצרים נוספים נכנסו לשוק. אך לצערי אנו מוצאים את עצמנו כל הזמן מתעסקים בירידה לפרטים. יש עלינו כל הזמן זכוכית מגדלת שבודקת אותנו. לא ניתן להשוות את ענף הליסינג לענף מכירות רכב חדש. אומדני הרווחיות אינם נכונים ולא נלקחו בחשבון מבצעים והנחות. הנושא של הירידה בשערי החליפין - כששער החליפן יורד המחיר עולה וכן להפך מכיוון שהם רוצים להתחרות בשוק הרכב בישראל, וזה גורם ממתן. הבדיקה של הריכוזיות צריכה לעשות בהשוואה לאירופה. יש מס שיכול להגיע עד 100%, זו החלטה של מדינת ישראל. אנחנו מבצעים את גביית המס".
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: "יש ריכוזיות מטורפת ביחס לחליפם - במקום 42 ספקים יש 3 ספקים. אין מיזוג שלא מאשרים בתחום החלקים.פעם היו פונים אלינו לפני כל מזיוג והיום לא. אני מייצג 5,700 מוסכים ויש תחרות גדולה אבל צריכים תחרות משנית כדי שנוכל לתת לצרכן שירות טוב".
עו"ד מעיין מור, רשות התחרות: "תחום הרכב הוא תחום שאנו משקיעים בו הרבה משאבים: תיקון חקיקה לאיסור פגיעה ביבוא מקביל ויבוא אישי, מעבר לציטוט של מחירי שוק, קידום מדד עלות התחזוקה ועוד. רשות התחרות בודקת כל הזמן את שוק הרכב. אנו נותנים ייעוצים שותפים למשרד התחבורה. בשנה האחרונה ייסדנו סט של כללים מתי להגיע להיוועצות אלינו. במקרים מתאימים אנו יוצאים בהמלצות כמו לא לתת רישיון או לא לחדש רישיון".