סוכנות הרכב בלו סקאי תובעת 21.5 מיליון שקל מיצרנית הרכב החשמלי טסלה ומשלוחתה בארץ, טסלה מוטורס ישראל, בטענה להטעיה בעסקה לרכישת 400 מכוניות ב-78 מיליון שקל. התביעה הוגשה (16.7.23) לבית המשפט המחוזי מרכז.
בלו סקאי עוסקת במכירה והשכרה של רכב, ליסינג פרטי, ליסינג תפעולי, ייבוא רכב ועוד. על-פי התביעה, בפברואר 2022 - כאשר שרר מחסור ברכבי טסלה - חתמה בלו סקאי על הסכם מסגרת לרכישת רכב פרימיום יוקרתיים מודל 3. טסלה הציגה בפניה את העסקה כהזדמנות שתאפשר לבלו סקאי להפוך לשותפה עסקית מרכזית שלה, כולל בתחומי השכרת הרכב והטרייד-אין. טסלה גם ציינה, כי מחירי מכוניותיה בארץ עלו מספר פעמים מאז החלה לשווק אותן וכי כך צפוי להיות גם בהמשך, כך שהרוכשת תצא נשכרת.
בלו סקאי אומרת כי על בסיס מצג זה ביצעה עסקה כה גדולה. בחודשיים שלאחר חתימת ההסכם אכן התייקרו מכוניות מודל 3 ב-10% ומחירן הגיע ל-225,000 שקל. אולם, טסלה כמעט ולא סיפקה לה מכוניות בשנה שעברה, אלא נתנה עדיפות ללקוחות פרטיים אשר רכשו אותן במישרין מן היצרנית. רק בנובמבר אשתקד הציעה טסלה לספק את כל המכוניות בבת אחת - במועד קרוב לסיום השנתון ובאופן שלטענת בלו סקאי היה גורר בוודאות ירידה בערכן.
בלו סקאי אומרת כי היא ביקשה לשחרר את המכוניות בהדרגה בתחילת 2023, אך טסלה שבה וטענה שהמחירים ימשיכו לעלות ושצפוי מחסור במכוניותיה. לאור זאת הסכימה בלו סקאי לבצע את העסקה במסירה אחת. אולם, בינואר השנה הפחיתה טסלה בעשרות אחוזים את מחירי המכוניות, וכך מכוניות משנת 2023 זולות ממכוניות משנת 2022. מודל 3, נאמר בתביעה, נמכר כעת ב-193,000 שקל - 4% פחות מן המחיר ששילמה בלו סקאי. עוד התברר, כי אין ולא צפוי להיות מחסור במכוניות טסלה.
לטענת בלו סקאי, טסלה הטעתה אותה כדי שתוכל להיפטר מן המלאי של מכוניות 2022 ולהציג היקפי מכירות נרחבים. טסלה אף הציפה את השוק במכוניות מאותה שנה והציעה לרוכשים הטבות באלפי שקלים, מה שמאלץ את בלו סקאי למכור במחירי הפסד את המכוניות שברשותה. טסלה ישראל הייתה מוכנה לפצות את בלו סקאי על נזקיה, אך ההצעות היו נמוכות ובלתי מספקות לטעמה של האחרונה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גלעד וקסלמן ורחלי פרי-ריכמן, וטרם הוגש כתב הגנה.