|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

שרון, לשרים: אל תסעו לחו''ל - תימכו בהינתקות

נתניהו: לצרף העבודה רק <br>אם תסכים למדיניות הכלכלית

רה"מ: הינחתי לפעול לביצוע הפינוי עד סוף 2005; מזוז עומד להודיע השבוע על הכרעתו בפרשת האי היווני; השרים נתניהו, לבנת ושלום פועלים לבלימת כניסת העבודה לממשלת אחדות; מופז שוב גיבה את האלוף גלעד
13/06/2004  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת אפל   |   תגובות

יואב יצחק
לחץ על שרון: להימנע מהריסת הבתים בעת הפינוי

יואב יצחק
הוגברה אבטחת שרון; ח"כ סער מנהל מגעים עם ש"ס

גל ברגר, רנית נחום-הלוי
שר הביטחון יוצא להגנת האלוף גלעד - שהואשם בסילוף מידע מודיעיני

אלונה קורן, יואב יצחק
כל מבנה חלופי של הקואליציה עלול להקשות על ביצוע קיצוצים בתקציב 2005

   הדר פרבר
המועצה האזורית אשכול במבצע לקליטת תושבים חדשים בחבל שלום

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר היום בתום פגישה עם ראש הממשלה, אריאל שרון, כי צירופה של מפלגת העבודה לקואליציה צריך להיות מותנה בהסכמתה למדיניות הכלכלית של הממשלה.

השניים דנו בשורה של נושאים מדיניים, כלכליים ופוליטיים, וסיכמו בין השאר על האצת הרפורמות בנמלים ובשוק ההון, עוד לפני תום פגרת הקיץ של הכנסת. היתה זו פגישתם הראשונה של השניים מאז פרץ ביניהם המשבר בעקבות הבאתה של תוכנית ההינתקות לאישור הממשלה.

נתניהו אף נפגש היום גם עם נציגי ההתיישבות בגוש קטיף, ובין היתר עם דוד חטואל, שאשתו, 4 בנותיו ועובר שנשאה אשתו נרצחו בפיגוע חבלני בציר כיסופים, המוביל לגוש קטיף.

השר לנדאו נפגש עם ראשי סניפים של הליכוד

בתוך כך, השר במשרד ראש הממשלה, עוזי לנדאו, נפגש היום בלשכתו עם כ-50 ראשי סניפים של תנועת הליכוד, במטרה לחדש את הפעילות נגד צירוף מפלגת העבודה לממשלת אחדות בראשות הליכוד.

בסיומה של הפגישה הוחלט, כי ייעשה מאמץ להשפיע על שרי הליכוד להתנגד לכניסת העבודה לממשלה. ראשי הסניפים ופעילי התנועה, דורשים לכנס בהקדם את ועידת המפלגה, כדי לדון בתוכנית ההינתקות בכלל ובצירוף העבודה לממשלה בפרט. בפגישה סוכם, כי ייעשה ניסיון לכנס את הוועידה.

אחת האפשרויות שהעלו כמה מראשי הסניפים היתה, לפעול להשגת רוב של 61 חברי כנסת שיאפשר את החלפתו של שרון, אולם השר לנדאו דחה את ההצעה בציינו כי הוא מעוניין לשמור הרכבה של הקואליציה הנוכחית.

ישראל תתנה סיוע בינ"ל להינתקות בהקמת שיכונים לפליטים הפלשתינים

גורם מדיני בכיר אמר היום, כי ישראל תתנה את הסיוע הבינלאומי למימוש תוכנית ההינתקות, בהקמת בניינים רבי-קומות לשיכון פליטים פלשתינים בשטחם של 21 היישובים שיפונו. במסגרת תדרוך לכתבים, אמר הגורם כי ישראל תעמוד על-כך שייעשה שימוש ראוי בתשתיות שיישארו ברצועת עזה. לדבריו, חלק מהמתיישבים ישוכנו ביישובים חדשים שיוקמו ב'פתחת שלום', שבחבל אשכול.

ואכן, המועצה האזורית אשכול ואגודת חבל שלום פנו היום לתושבי גוש קטיף וקראו להם להגיע לאחר הפינוי לתחום המועצה האזורית אשכול [ראו ידיעה נפרדת]. במועצה אמרו, כי הנחלות המוצעות למתיישבים החדשים הן מהגדולות בארץ, ושטח כל אחת מהן מגיע ל-80 דונם. עוד ציינו, כי ישנה אפשרות לרכוש נחלה קיימת עם בית בנוי והתושבים אף יקבלו מכסות מים לחקלאות.

ביישוב הקהילתי אבשלום למשל, יוכלו תושבים חדשים להצטרף לפרויקט "בנה ביתך", על גודל מגרש של חצי דונם.

ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, אמר שיישובי חבל שלום מציעים לתושבי גוש קטיף מרחבים פתוחים וקהילה איכותית ותומכת. הילדים יצטרפו למערכת החינוך האזורית שהיא אחת מהטובות בארץ מבחינת הישגי התלמידים ומגוון מסלולי הלימוד,

נעמתי אמר שתושבי גוש קטיף הם אוכלוסיית היעד במידה ותוכנית ההינתקות תצא אל הפועל. אולם, לדבריו, גם תושבים ממרכז הארץ ימצאו שינוי מרענן באווירה המיוחדת של חבל שלום.

נציין, כי ישובי חבל אשכול מיושבים ברובם על-ידי אזרחים שפונו מחבל ימית שהוחזר למצרים במסגרת הסכם השלום שנחתם עימה בראשית שנות ה-80'.

שרון, לשרים: אל תסעו לחו"ל - תימכו בהינתקות

ראש הממשלה, אריאל שרון, הבהיר הבוקר (יום א', 13.6.04) לשרים, כבר בפתח ישיבת הממשלה, כי הוא נחוש בדעתו לבצע את תוכנית ההינתקות, ללא דיחוי, ולהשלים את תהליך ההינתקות עד סוף 2005.

שרון ביקש מהשרים להימנע בתקופה הקרובה מנסיעות לחו"ל, כדי לסייע לממשלה בעבודת ההכנה הדרושה עתה בכנסת וכן בהצבעות אי אמון התלויות ועומדות. הוא ביקש מהשרים - גם מאלה שלא תמכו בתוכנית, לפעול, כאיש אחד, מתוקף אחריותם המשותפת, ליישום תוכנית ההינתקות.

שרון מסר, למורת רוחם של חלק מהשרים: "בהחלטת הממשלה שאישרה בשבוע שעבר את תוכנית ההינתקות המתוקנת, מפורטות מספר ועדות שאמורות לקדם את התוכנית. הינחתי את העומדים בראש הוועדות להתחיל בעבודה ללא דיחוי על-מנת לעמוד בלוחות הזמנים שקבענו בתוכנית ושהמדובר בלוחות זמנים, הכוונה לסיום הפינוי עד לסוף שנת 2005".

שרון הודיע על הקמת הוועדות המקצועיות, שהוקמו כדי להכין את החקיקה ואת ההצעות ליישום ההחלטה. העיקרית שבהן: ועדת ההיגוי בראשה עומד אלוף גיורא איילנד. ועדה זו היא הקובעת את לוחות הזמנים לפינוי הישובים.

במקביל הודיע שרון על מינויו של השר זבולון אורלב לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. אורלב נכנס לפורום זה בעקבות התפטרותו של יו"ר המפד"ל, אפי איתם. המינוי טעון אישור הממשלה.

שרון ופרס מחכים למזוז

שרון, ויו"ר האופוזיציה שמעון פרס, ממתינים עתה להכרעתו הרשמית של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בפרשת האי היווני, כדי לפתוח פומבית ורשמית במו"מ לממשלת אחדות. המרכיבים העיקריים שיהיו בה, כך מתכננים השניים: הליכוד, העבודה ותנועת ש"ס.

היועמ"ש מזוז עומד, ככל הידוע, להודיע רשמית על גניזת תיק החקירה בפרשת האי היווני, וזאת בהעדר ראיות מספיקות (להבדיל מהעדר אשמה) להגשת כתב אישום. להחלטה זו ממתינה המערכת הפוליטית כבר זמן רב.

ראשי העבודה הודיעו רשמית כמה פעמים: סגירת תיק החקירה בפרשה זו, תאפשר ניהל מו"מ וכניסה לממשלת אחדות. כך הודיעה באחרונה גם יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק; וכך גם ח"כ עמרם מצנע, שהיה קודם לכן אחד ממתנגדי האחדות. איציק ומצנע הדגישו, כי יסכימו להיכנס לממשלת אחדות כדי לסייע לשרון ליישם את תוכנית ההינתקות.

לעומתם, יו"ר סיעת עם אחד, ח"כ עמיר פרץ, שהצטרפה באחרונה לתנועת העבודה, מתנגד לכניסת העבודה לקואליציה עם הליכוד. לדבריו, העבודה צריכה להציב אלטרנטיבה. פרץ אמר הבוקר, כי הוא יציע לחבריו להימנע מכניסה לממשלתו של שרון.

כפי שמסרנו כאן, המו"מ בין שרון לבין ראשי העבודה כבר החל, אם כי לא באופן רשמי. בשיחות שהתקיימו, בהם השתתף מקורבו של שרון, אורי שני, נמסר לפרס כי שרון יסכים להפקיד בידי העבודה כמה מהתיקים המובילים, בהם תיק החוץ, המוחזק כיום בידי השר סילבן שלום. גם עם ש"ס מתקיימים מגעים. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, הוא האיש הפועל מאחורי הקלעים, בידיעת שרון, לצירוף ש"ס לממשלה [ראו קישור].

בליכוד קיימת התנגדות מצד כמה מהשרים המובילים, ובמיוחד השרים 'המורדים', לכניסת העבודה לממשלת אחדות. השרים בנימין נתניהו, לימור לבנת וסילבן שלום, פועלים עתה כגוש אחד, ומנסים לייצור בליכוד גוש חוסם, כדי לסכל מהלך זה שעלול לעלות להם בכיסאם. נתניהו מתנגד לכניסת העבודה, לגישתו, כדי למנוע ממנה להביא לשינוי המדיניות הכלכלית של הממשלה, אותה הוא מוביל, כשר האוצר. שרון ונתניהו עומדים להיפגש היום (יום א') בניסיון להגיע להבנות בנושאים אלה.

השרים המורדים פועלים עתה לצירופה של ש"ס בלבד, במקום האיחוד הלאומי שפרשה, ובמקום המפד"ל שנמצעת גם היא בתהליך של פרישה מהממשלה. ואולם, ראשי ש"ס, ובהם יושב-ראש התנועה, ח"כ אלי ישי, הבהירו כי לא יסכימו להיכנס לממשלה שבה מצויה תנועת שינוי.

שר הביטחון: סיכלנו בשבוע האחרון שני פיגועים

שר הביטחון, שאול מופז, אמר היום בישיבת הממשלה כי בשבוע האחרון סיכלו כוחות הביטחון שני פיגועים, האחד בירושלים והאחר במעבר קרני, בו היו מעורבים כמה ארגונים פלשתינים.

בנוגע לתוכנית ההינתקות, אמר מופז כי כבר נקבע לוח זמנים ראשוני לדיונים בין הצוות של משרד הביטחון ובין הצוות המצרי, ופגישה ראשונה צפויה להתקיים בתוך שבועיים.

מופז דיווח לשרים, כי בקרב הפלשתינים יש תכונה רבה לקראת ביצוע תוכנית ההינתקות ופינוי 21 ישובי גוש קטיף ו-4 ישובים בצפון השומרון, בעיקר בקרב גורמים בפת"ח, המעוניינים שתוכנית ההינתקות תבוצע כדי להחליש את החמאס.

ראש אגף המודיעין בצה"ל, האלוף אהרון זאבי (פרקש), אמר היום בישיבת הממשלה, כי מאז אושרה תוכנית ההינתקות בממשלה, ישנו מומנטום אזורי ובינלאומי לקדם אותה. "המצרים הבינו שההינתקות היא ההצגה הטובה בעיר, והם מגבירים את נכונותם לפעול באזור ציר פילדלפי שברצועת עזה", אמר זאבי בישיבת הממשלה.

מופז שוב מגבה את עמוס גלעד

שר הפנים, אברהם פורז (שינוי), שאל בישיבת הממשלה את ראש אמ"ן, האלוף אהרון (זאבי) פרקש, בדבר הבדלי הגירסאות בין העמדות של האלוף עמוס גלעד לבין האלוף (במיל.) עמוס מלכא, כפי שאלה התפרסמו בתקשורת בימים האחרונים [להרחבה בפרשה זו, ראו קישור].

שר הביטחון המשיך לתת בדבריו גיבוי לגלעד והשיב, כי עמוס גלעד הוא קצין מוכשר ואיכותי. בשעתו, כשהיה הוא עצמו רמטכ"ל, נתן עמוס גלעד הערכות מדוייקות על העמדות של הפלשתינים ועל מרחב הגמישות שלהם במשא-ומתן. "לא זכור לי שעמוס מלכא הציג אז הערכות שונות", אמר מופז.

הוא הוסיף, כי באמ"ן יש חובה על קצינים להשמיע דעות שונות כדי לגוון את הערכות המצב.

תאריך:  13/06/2004   |   עודכן:  13/06/2004
יואב יצחק, נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמשך גל הטרור בסעודיה: "חטפנו בריאד אזרח אמריקני בשם פול מ. ג'ונסון הבן". הצהרה בנוסח זה פורסמה הלילה באתר אינטרנט מוסלמי, לכאורה בשמו של ארגון אל-קאעידה.
13/06/2004  |  איי.פי.  |   חדשות
בית הדין הרבני מוסמך לדון בתביעה לרכוש, גם כאשר הרכוש הנתבע לא פורט בכתב התביעה. כך קבע בג"צ (9.6.04) בדחותו עתירה לבטל החלטה של בית הדין הרבני בנושא.
13/06/2004  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
פורטוגל בהלם!!
12/06/2004  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
שלושה בני אדם נפצעו הערב בנצרת (יום שבת, 12.6.04) באורח קשה, בהם אשה בהריון בת 27, מיריות שנורו מרכב חולף, על-רקע פלילי.
12/06/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
בכירים בגדודי חללי אל-אקצא בג'נין טוענים (שבת, 12.6.04) כי הורו אתמול למשלחת ביטחונית ירדנית לעזוב את העיר בתוך שעתיים, בטענה שהביקור לא תואם עם יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת.
12/06/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il