תאגיד Sierra Nevada (SNC) זכה בחוזה לפיתוח "מטוס יום הדין" החדש תמורת 13 מיליארד דולר. המטוס יחליף את המטוס E-4B המזדקן ששימש כמרכז המבצעים הלאומי של ארה"ב
מאז 1974, והמכונה "מטוס יום הדין" בשל יכולתו לשרוד במלחמה גרעינית.
העבודה על מרכז הפיקוד המוטס הידוע בכינוי (SAOC - (Survivable Airborne Operations Center - תתבצע בקולורדו, נבאדה ואוהיו וצפויה להסתיים ב-2036. לא ברור עדיין אם המטוס הישן יוחלף אחד לאחד.
עם זאת, על-פי Aviation Week, חיל-האוויר האמריקני רוצה מטוס מדף, והוא יצטרך להיות גדול. זה מצביע על כך שבואינג 747-8 יהיה בחירה אפשרית, למרות העובדה שקו הייצור של בואינג למטוסי הג'מבו הסתיים ב-2023.
מטוסי בואינג 747-8 נמצאים כעת בהתאמות כמחליפים של Air Force One (VC-25B). עם זאת, ייתכן שחוזה זה הוא שעודד את בואינג לפרוש מהתמודדות על חוזה "מטוס יום הדין". בואינג סופגת הפסד משמעותי בבניית המטוס הנשיאותי Air Force One. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בואינג סירבה להיכנס לעסקה במחיר קבוע ולהסתכן שוב בהפסד של סכום כסף גדול.
חיל-האוויר מפעיל כיום ארבעה מטוסי E-4B, כאשר לפחות אחד מהם נמצא בכוננות בכל עת.
מטוסים צבאיים אלה תוצרת בואינג 747-200 עברו שינויים נרחבים כדי לשמש כמרכז המבצעים הלאומי של מערכת הפיקוד הצבאית הלאומית עבור הנשיא, יורשיו, ראשי המטות המשולבים וחברי ממשלה חשובים נוספים. הם מיועדים לשימוש בשעת חירום לאומית ובמקרה שיושמדו מרכזי פיקוד ובקרה קרקעיים.
המטוסים כולל חדר תדרוכים, אזור עבודה של צוות מבצעים, אזור עבודה פיקוד, חדר ישיבות, אזור תקשורת ואזור מנוחה. הם יכולים להושיב עד 111 אנשים ומופעלים על 1 Airborne Command Control Squadron (ACC) בבסיס חיל-האוויר אופט בנברסקה.