|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

שינוי עמדות ילדים כרוך במעורבות במוצר עצמו או בפרסום

לתמריצים אין השפעה על שינוי עמדות, כך עולה ביום עיון שהתקיים מטעם המרכז הישראלי לניהול בנושא התנהגות צרכנים של צעירים
01/07/2004  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מחלקה ראשונה  |  

"על המפרסמים לדעת כי אם ברצונם לשנות עמדות אצל ילדים עליהם להבטיח שרמת המעורבות (הרלוונטיות) של הילדים במוצר ו/או בפרסום יהיו גבוהים. לעומת זאת, לתמריצים כמו מתנות, פרסים והגרלות אין השפעה משמעותית על שינוי עמדות אצל ילדים". כך בדבריה טלי תאני-הררי, דוקטורנטית מאוניברסיטת בר-אילן, ביום עיון מיוחד של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) על ילדים ובני נוער כצרכנים.

תאני-הררי, שסיימה לאחרונה מחקר בנושא במסגרת עבודת הדוקטורט בנושא "עיבוד המידע הפרסומי בקרב ילדים", הרצתה במסגרת יום העיון וטענה, כי הדרך שבה ילדים מעבדים מידע פרסומי שונה מזו של המבוגרים. אין אצלם אבחנה בין מרכזי ופריפריאלי ולכן דרושה מעורבות גבוהה שלהם הן במוצרים והן במסרים הפרסומיים, על-מנת שישנו את עמדתם לטובת מוצר. על המוצר להיות בעל תכונות חשובות ומשמעותיות לילד ועל הפרסום ל"דבר" עם הצעיר.

הילדים משפיעים

פרופ' מיכאל פרי, מומחה לשיווק ומבעלי חברת "מיצוב", אמר בכנס, כי ילדים ובני נוער הופכים לבעלי משאבים בשליטתם ולכוח קנייה בעל משמעות. יש מוצרים שהילדים קונים בעצמם, אבל מוצרים רבים נקנים כיום בהשפעת הילדים, לרבות מזון, שתייה, מחשבים, ביגוד, משחקים, סרטים, וגם אבקות כביסה, בושם, קוסמטיקה ואפילו מכוניות.

פרי ציין, כי המעבר מקבוצת גיל אחת לשנייה גורמת לשינויים מהותיים בסגנון החיים ובהתנהגות, תוך חשיפה לאופנות מתחלפות ואימוץ שינויים במהירות. לבני הנוער גם גישה גדולה יותר למקורות מידע ולטכנולוגיות מתקדמות (אינטרנט, סלולרי), אליהם הם חשופים מינקות, הם מושפעים יותר מפרסומות ובעלי נכונות לקלוט. על המפרסמים לזכור, עם זאת, כי בתוך קבוצת הצעירים קיימת שונות גבוהה בהתייחס למשתנים רבים ולכן דרוש פילוח מחודד ומעודן והתאמת המוצרים לפלחים השונים. פרופ' פרי הדגיש, כי הילדים שונים ממבוגרים בכל הקשור לחווית הקנייה וניתן לנצל זאת להגברת חווית המוצר, יצירת חווית קניה, טיפוח הנאמנות והמלצה לאחרים.

גיא פרי, מחברת "מיצוב", מסר כי ממחקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי ילדים מתחילים לגבש נאמנות למותג כבר מגיל שנתיים. בגיל שלוש, עוד לפני שהם יודעים לקרוא, ילדים מבקשים מוצרים לפי מותג. ההוצאה הכספית של ילדים הכפילה את עצמה כל עשר שנים במשך שלושת העשורים הקדומים והושלשה בשנות התשעים. בנוסף, ילדים השפיעו על קניות הוריהם בלמעלה מ-500 מיליארד דולר. בישראל שיעור הילדים ובני הנוער מקרב כלל האוכלוסייה הוא גבוה מאוד יחסית לעולם, מה שהופך אותם לקהל מטרה חשוב למפרסמים ולמשווקים.

הילה חורב, מנהלת תוכניות בערוץ Fox Kids, שמשדר את סדרת המורדים, טענה כי נוצרה שכבת גיל חדשה - Twin - של ילדים המתחילים את גיל הנעורים, אך הם עדיין ילדים. הם מחפשים זהות משל עצמם שאינה ילדותית ולכן סדרת המורדים קולעת לטעמם.

גיורא גולן, ראש תחום מחקר איכותני במכון המחקר "מדגם", הדגיש בכנס, כי בני הנוער אינם עשויים מקשה אחת, אף שניתן להצביע על מספר מאפיינים חוצים ולכן על המפרסמים להתאים את מסריהם הפרסומיים לקבוצות השונות שבתוך אוכלוסיית הילדים ובני הנוער.

אוכלוסיית בני הנוער נחלקת לתתי-קבוצות בעלות מוטיבציות שונות, גורמי הנעה וחסמים מגוונים. בני הנוער, לדבריו, הינם פסיפס רב-גוני, מארג של תפיסות עולם, שוני תרבותי ומגוון רמת התפתחות ומנטליות. גולן מנה שבע קבוצות של ילדים - המדוכדכים, בעלי התקוות הנגוזות, המצטיינים, החיים בבועה, מאבדי השליטה, המעורבים חברתית ומחפשי ההגיון המסתדרים.

הפעלת התקשורת השיווקית מחייבת התאמת המסרים לכל קבוצה. כך למשל, כל ניסיון לפתור את מצוקתם העמוקה של "המדוכדכים" בקישור פשטני למותג זה או אחר עלול ליצור פעולה הפוכה מהמצופה. ל"בעלי התקוות הגנוזות" הצעת הזדמנות לזכות בתהילה, במסלול מקוצר, עשויה להצית את האש. פנייה אל האסקפיזם עלולה להרגיז את חברי קבוצת "המעורבים" ואף להמרידם.

תאריך:  01/07/2004   |   עודכן:  01/07/2004
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

01/07/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
הבורסה לניירות ערך בתל אביב ממשיכה לשבור שיאים. הבורסה פותחת את המחצית השנייה של השנה ברגל ימין, כאשר מדד תל-אביב 100 פרץ - לראשונה בהיסטוריה - את רמת 600 הנקודות.
01/07/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בשבוע כה עמוס בשיגור רקטות קסאם לעבר מדינת ישראל מקדישה תנועת החמאס כר נרחב באתר האינטרנט הרשמי שלה לסיקור אירועי השבוע בהקשר זה.
01/07/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
גירעון ענק בתקציב הממשלה ביוני: ממשרד האוצר נמסר כי הגירעון ביוני הגיע לכ-5.4 מיליארד שקל, וכי מתחילת השנה, כולל יוני, מגיע הגירעון ל-7.3 מיליארד שקל.
01/07/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
צריכה מתונה של אלכוהול עשויה להגן על נשים החולות באוסטיאופורוזיס, כנגד תופעה של עצמות "רכות" הנוטות להישבר. כך נמסר (יום ה', 1.7.04) באתר BBC.
01/07/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
עדי ירדן
עדי ירדן
לפני 19 שנים מדינת ישראל החליטה לעזוב את רצועת עזה, תוך גירוש היהודים מחבל ארץ זה    במהלך 26 השנים שמאז כיבוש רצועת עזה ועד הסכמי אוסלו, שילמנו מחיר של שלושה הרוגים בשנה
ניקולאי פטרושב, ולדימיר פוטין [צילום: גבריאל גריגורוב, ספוטניק/AP]
יאיר נבות
לצידו של ניקולאי פטרושב כיועץ נשיאותי מינה הנשיא פוטין גם את מושל מחוז טולה הנוכחי אלכסיי דיומין ליועצו בתחום התעשיות הביטחוניות ויפקח גם על הספורט. כן כן. צריך להבין שבמבנה הרוסי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il