ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת יורק בבריטניה עולה, כי העלייה בדרישה לתחבורה האווירית היא אחד מהאיומים הסביבתיים הרציניים ביותר מולם עומד העולם.
בדוח של אוני' יורק נטען, כי תוכניותיהן של ממשלות לגבי פיתוח שדות תעופה, עומדות בסתירה מוחלטת מול המאמצים להפחתת גז החממה (אחד ממספר סוגי הגזים הנחשבים לגורמי ההתחממות הגלובלית, י.ג.).
עורכי הדוח, פרופ' ג'ון ווייטלג והאוורד קיימברידג' דיווחו, כי הגזים הנפלטים מצינורות הפליטה של מטוסים נמצאים בעלייה וכי על חברות תעופה לשלם קנסות בהתאם לנזק שיגרם בעקבות כך.
הדוח קובע מודל להתמודדות עם התרחבות התעופה האווירית ב-30 השנים הבאות, כולל המלצה לצעדים שינקטו על-ידי בריטניה ומדינות נוספות באיחוד האירופי וכן סוף לסטטוס של דלק ללא מיסים בענף התעופה.
בדוח נטען, כי לפחות 50% מהנוסעים צריכים להגיע לשדות התעופה על-ידי תחבורה ציבורית וכי יש לדאוג כי מסלולים של פחות מ-643 קילומטר ייעשו ברכבות ולא במטוסים, מה שיצמצם את מספר הטיסות בכ-45%.
פרופ' ווייטלג אמר ל-BBC, כי יש לשפר שירותי רכבות מהירות כמו ה-Eurostar, כך שכל עיר בבריטניה תהיה קשורה אליהם. לדבריו "יכולה להיות לנו מערכת רכבות באיכות גבוהה שתתן לאנשים אלטרנטיבה אמיתית. כרגע יש לנו טיסות זולות וחלק מהרכבות היקרות ביותר בעולם. זה צריך להיות הפוך לגמרי".
עוד נטען בדוח, כי יש לעודד עסקים להשתמש בטכנולוגיות כמו ועידת וידאו כאלטרנטיבה לנסיעות. על ממשלות להוציא אל הפועל את השיטה של שדה התעופה של ציריך, להגביל את פליטת הזיהום מכל הסוגים משדות תעופה ולטפל בהם כאזורי תעשייה גדולים.