|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מזוז בודק האם לחקור

שרון מפטר את פריצקי; יו"ר עובדי חברת החשמל: אני שכרתי החוקר הפרטי

החוקר יעקב אשל הוא שהקליט את השיחות עם פריצקי; אשל נשכר ב-2002 ע"י גורמים מקרב עובדי חברת החשמל; לפיד לגל"צ: "צריך לקחת סכין ולנקות את המוגלה"; בקלטות נשמעים פריצקי והחוקר שוקלים כיצד להעביר חומרים לעיתונאים יואב יצחק ומרדכי גילת
08/07/2004  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת פריצקי   |   תגובות

כיצד ניסו להפלילו

"לנקות את המוגלה"

רנית נחום-הלוי
ההמלצה: זנדברג שר התשתיות; שלגי שר המדע

עומר כרמון, רנית נחום הלוי
שינוי: השר פריצקי יתפטר היום מהממשלה


מזוז פותח בבדיקה

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע על החלטתו לבדוק האם יש מקום להורות על פתיחת חקירה פלילית בפרשת פריצקי-פורז. מזוז מסר הודעה בנושא, וזאת בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון.

במקביל נמסר, כי רשות החברות הממשלתיות פנתה אף היא למזוז, בבקשה שיבדוק האם יש לפתוח בחקירה נגד עובדים בחברת החשמל, בחשד שהפעילו אמצעי סחיטה נגד השר אברהם פורז ו/או השר יוסף פריצקי.

במהלך הערב (יום ה') הודיע יו"ר חברת החשמל, אלי לנדאו, העומד בפני פרישה, כי אין לו חלק בפרשה זו, וכי שירבוב שמו לפרשה הינו לשון הרע. מ"מ יו"ר ועד העובדים של חברת החשמל, דוד ביטון, השוהה בחו"ל, הודיע לחברי ועד העובדים כי הוא ששכר את החוקר בפרטי, יעקב אשל. לטענת ביטון, הוא עשה זאת לפי הצעתו של יו"ר ועד העובדים באותה עת, יורם אוברקוביץ, וזאת כדי להגן על האינטרסים של העובדים. חברי הוועד גינו את ביטון, וטענו כי לא פעל בשמם.

התפתחות נוספת: מזכיר הממשלה, ישראל מימון, הודיע לפריצקי, רשמית, בשמו של ראש הממשלה, על כוונתו לפטר את פריצקי. פיטוריו ייכנסו לתוקף כבר ביום א'. בכך מקבל שרון את פניית יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד, לפטר את פריצקי מהממשלה.

סיעת שינוי התכנסה ב-10:00 (יום ה') כדי לדון בפרשת פריצקי. פריצקי עצמו הופיע לישיבה, לדקות ספורות. במעמד זה הוא הודיע כי הוא אינו מתפטר עכשיו. פריצקי האשים את חבריו בלינץ' ציבורי, כמו שעשו לישראלים ברמאללה - אמר. הוא ביקש מחברי סיעת שינוי לאפשר לו לשקול התפטרות במשך כמה ימים.

במהלך הדיון הוקע פריצקי. על-פי החלטת הסיעה, התבקש ראש הממשלה אריאל שרון לפטרו כבר ביום א'. במקביל הוסכם לקדם את מועמדות מודי זנדברג לכהונת שר התשתיות, ואת ח"כ אילן שלגי לכהונת שר המדע [על ההחלטות שהתקבלו בפגישה סיעת שינוי ראו קישור].

יושב-ראש שינוי, שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד, אמר לפני ישיבת סיעת שינוי, כי הוא מצפה מפריצקי להתפטר לא רק מהממשלה, אלא גם מהחיים הפוליטיים. לפיד אמר לגל"צ: "צריך לקחת סכין ולנקות את המוגלה".

החוקר שהקליט

החוקר הפרטי יעקב אשל הוא שהקליט ב-2002 את השיחות עם השר יוסף פריצקי, בתקופת הפריימריס בתנועת שינוי. אשל הקליט עשרות שיחות שניהל עם גורמים שונים, בהם פריצקי. חלק מהן, החושפות את המזימה שרקמו החוקר אשל ופריצקי במטרה להפליל את השר אברהם פורז, נחשפו עתה על-ידי העיתונאית אילה חסון בערוץ 1 [ראו קישור].

החוקר אשל הינו בעל עבר פלילי בתחום האזנות סתר. לפני יותר מעשור, בעיצומה של פרשת דרעי, הוא הקליט בסתר שיחות שנערכו, ובהן שיחה בין העיתונאי מרדכי גילת לבין מי שהיה מפכ"ל המשטרה, יעקב טרנר. באותה קלטת נמצא, כי השניים שוחחו כיצד "לסגור" על דרעי. תוכנה הפרטני של אותה קלטת נאסר אז לפרסום, בפסק דין של בית המשפט העליון.

החוקר אשל היה מעורב גם בפרשת האזנות הסתר בין העיתונים מעריב וידיעות. בשל כך אף נשפט, הורשע ונשלח לבית הסוהר. פריצקי, שהתפתה לקשור עימו קשרים, סייע לאשל להשתקם.

בתקופה שהתקיימו השיחות הנחשפות עתה - שחוללו את הסערה הפוליטית הנוכחית המביאה עתה להדחתו המיידית של פריצקי מכהונתו כשר בממשלה - היו פורז ופריצקי חברי כנסת מן המניין. ואולם, היתה ביניהם יריבות קשה. פורז עסק אותה תקופה בקידום חקיקה שתשלול מעובדי חברת החשמל חלק מההטבות, ובעיקר חשמל חינם באופן בלתי מוגבל. גורמים מקרב עובדי חברת החשמל הפעילו בתגובה אנשי יחסי ציבור ואת החוקר אשל, כדי לחשוף חומרים מפלילים נגד פורז.

עתה, כאמור, נפגע פריצקי ממה שמכונה: "החרב המתהפכת". פריצקי, שמונה בינתיים לכהונת שר התשתיות - המחזיק בין היתר בתיק חברת החשמל - הרגיז באחרונה גורמים רבים בחברת החשמל. הוא התנגד לביצוע עסקת הגז של חברת החשמל עם קבוצת איש העסקים יוסי מימן, והוא גם התנגד להארכת כהונתו של אלי לנדאו בתפקידו כיושב-ראש דירקטוריון החברה. אחת השאלות הטעונות עתה חקירה היא: האם פריצקי נסחט על-ידי גורמים שהחזיקו את הקלטות במשך במשך כשנתיים.

השיחות המדוברות עתה נערכו בין פריצקי לבין אשל. בשל מגבלות חוק הגנת הפרטיות - השוללות פרסום שיחות אלא בהסכמת אחד הצדדים לשיחה, לא היה ניתן לפרסמן, אלמלא הסכמתו המפורשת של החוקר אשל. נודע, כי פריצקי סומן באחרונה כמטרה לסילוק מצד גורמים בחברת החשמל, ועל-כן הופעל נגדו אותו נשק שיועד לפורז.

החוקר ופריצקי ניסו להעביר חומרים לעיתונאים

פריצקי והחוקר אשל ניסו להעביר לעיתונאים חומרים נגד פורז. משיחת השניים עולה, כי הם שקלו לעשות זאת באמצעות העיתונאים יואב יצחק (מעריב, גלובס ואתר Nfc), ומרדכי גילת (ידיעות אחרונות). הנה רישום השיחה (ציטוט):

פריצקי: אני אגיד לך זה גם דחוף כי אם זה יתחיל, הוא הרי מנהל נגדי מהלך פוליטי. אם אני מתחיל אתו פה, אם מתחיל פה בעיתונות נניח,
החוקר: תאמין לי,
פריצקי: אני מחזיק ביד את הנהלת חשבונות,
החוקר: אבל גמליאל עם, עם איך קוראים לו, יואב יצחק בסדר, אנחנו כרגע במחשבה איך לעשות את זה, אתה מבין?
פריצקי: כן.
החוקר: גמליאל, זה, המניאק הזה, ידיעות אחרונות שהוא בן זונה גדול, אתה מבין? אני מפחד, אני מפחד שמרדכי גילת, כן? ...
פריצקי: תשמע, אני ביחסים מצויינים עמו, לא טובים, מצויינים.
החוקר: כן?
פריצקי: יש לי את הטלפונים האישיים שלו.
החוקר: אוקיי.
פריצקי: אני רק לא רציתי ללכת להעמיד אותו במצוקה בעניין הזה.
החוקר: איזה מצוקה?
פריצקי: מה?
החוקר: השקפת עולם שלו היא זהה,
פריצקי: עזוב השקפה. הוא, עזוב את זה. אני רק, אני אומר לך גם יש פה עוד עניין, ידיעות אחרונות זה נוני מוזס, נוני מוזס והוא עושים עסקים.
החוקר: עם פורז.
פריצקי: בוודאי שעם פורז, הרי נוני החזיק, הם מחזיקים,
החוקר: בתקשורת.
פריצקי: בתקשורת. הוא נתן להם זכיונות בחינם.
החוקר: כן.
(קטיעה בהקלטה)
החוקר: יתקוף אותו.
פריצקי: הוא לא יתקוף אותו.
החוקר: היה במעריב.
פריצקי: אמנון לא יגע ...
החוקר: כן.
פריצקי: לא, לא, לא, לא, לא ככה.
החוקר: בשבילו זה פצצה אטומית. זה כמו שהוא הפיל ... הפיל את זה, בשביל יואב יצחק זה כמו,
פריצקי: מי הוא הפיל?
החוקר: הרי הוא הפיל את ויצמן, עם המידע של,
פריצקי: כן. ... אתה מבין? צריך להרוג אותו.

עד כאן השיחה בנושא זה.

התמלילים

החוקר הפרטי יעקב אשל קיים כאמור עשרות שיחות עם גורמים שונים, במטרה להפליל את פורז. רבות מהן נערכו עם פריצקי. הנה כמה מהן, שפורסמו על-ידי ערוץ 1:


להרוג את פורז

- פריצקי: לדפוק אותו.
חוקר: אני אתך
פריצקי: ומהר ומהר מהר הבחירות מתקרבות. בסופו של דבר שינוי מתחילה עכשיו מלחמת עולם. אתה יודע, מטלפנים אלי אנשים אומרים לי, אתה, הוא אומר, דברים כאלה. אני הורג אותם. יש בינינו מלחמה. אתה יודע, יותר גרוע מאלי ישי ואריה דרעי.

לחשוף עמותות פורז

פריצקי: לפני 11 שנים הקים פורז עמותה בשם 'מכון ליברלי למחקר וחינוך'. כן. אני הלכתי לרשם העמותות הוצאתי את התיק. זה נפתח בשנה וחצי בלי אישור מבדקים. זה כבר צריך לדרוך שם.
[...]
חוקר: אני צריך את המספר. את העמותה הזו.
פריצקי: אין לי בעיה. היא בבית, אני נותן לך.
חוקר: תכין ניירת, תכין מספרים.
פריצקי: אין לי שום בעיה.
חוקר: בסדר
פריצקי: הכל צילמתי מתיק רשם העמותות.

פריצקי: אני אגיד לך זה גם דחוף כי אם זה יתחיל. הוא הרי מנהל נגדי מהלך פוליטי. אם אני מתחיל איתו פה, אם מתחיל פה בעיתונות.
חוקר: תאמין לי
פריצקי: אני מחזיק ביד את הנהלת החשבונות.

לחשוף את בני המשפחה

פריצקי: אתה מבין? צריך להרוג אותו. אה, עכשיו עוד דבר.
הבן שלו.
חוקר: בלונדון?
פריצקי: הבן שלו בלונדון. יש לו עוד בן אחד העובד במשרד פרסום. אני אתן לך את תעודת הזהות של פורז.
חוקר: אני יכול להשיג, אין בעיה
פריצקי: הוא היה תשע פעמים, הוא היה עשר פעמים בשנה וחצי האחרונות בחו"ל. כל הזמן נוסע פאריס - לונדון.
[...]
פריצקי: עכשיו שמע, אשתו עובדת בבנק לאומי. כמה מרוויחה עובדת בבנק לאומי 20 שנה
חוקר: כן
פריצקי: כמה מביאה הביתה? שבע אלף?
חוקר: שבע, שמונה
פריצקי: אם ח"כ מביא עשר
חוקר: 10, 12 אלף
פריצקי: אי אפשר להחזיק בית ברמה כזו.

חשמל חינם

פריצקי: בשבוע הבא. הלך, אין, החוק (בעניין ביטול החשמל חינם. ש"ה) לא עובר.
חוקר: יש לו עדיין שומר ראש?
פריצקי: לא, נגמר

פריצקי: אני פעם חשבתי להפיל אותו בפח. אני עוד אעשה לו את זה.
חוקר: אה, דיברתי איתו בנושא של לארגן איזה משהו של
פריצקי: ואני רוצה לספר לך סיפור. הוא הרי 'טאמע' של כסף.
חוקר: כן

לסבך את פורז ביבוא רכב

פריצקי: אם אתה רוצה להלביש עליו, אתה צריך להלביש עליו תיק.
חוקר: אין, אין לנו בעיה. אמרתי בנושא של יבואן, לשים זה לשים זה.

פריצקי: לישראל מותר להביא רכב מסומן, רכב חדש ביבוא אישי. או רכב משומש ביבוא אישי. שהיה שנה על הכביש. אם אני הייתי תופר לו איזה ואומר שאני מוכר מכוניות משומשות בגרמניה, אני רוצה להביא אותן לישראל.

פריצקי: היא תמיד יכולה להעביר מישהי בוועדת הכלכלה. היא תגיד אני מכירה את אברהם פורז, אני אסדר לכם, אני מבטיחה. אז אני אומר שתתפור אותו.

תאריך:  08/07/2004   |   עודכן:  09/07/2004
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיטה חדשה תאפשר למנתחים לבצע ניתוח באיברים הפנימיים ללא חיתוך העור, כך לדברי חוקרים אמריקנים.
08/07/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
חייל צה"ל, לוחם ב"שלדג", נפצע הלילה (יום ה', 7.7.04) קשה בחילופי אש בעיירה בית חנון שבצפון רצועת עזה. כוחות צה"ל פועלים זה היום ה-12 בבית חנון, בניסיון למנוע שיגור רקטות קסאם לתוך ישראל.
08/07/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
הסניף האמריקני של תנועת שלום עכשיו, אמריקנים למען שלום עכשיו, שלח מכתב לנשיא ארה"ב ,ג'ורג' בוש, ובו טען כי ישראל משקרת בכל הנוגע למאחזים הבלתי מורשים ביהודה ושומרון.
08/07/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, בשיתוף העמותה למשפט ציבורי (סניף צפון) והפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה, יקיימו היום (ה', 8.7.04) אירוע לסיום שנת המשפט, תחת הכותרת: "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה - חלוקת סמכויות ויחסי גומלין".
08/07/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
"יחידת המעברים" - זהו שמה של היחידה החדשה של חיל המשטרה הצבאית, עליה יופקד ביטחון המעברים שיוקמו לאורך גדר ההפרדה בגדה. או ליתר דיוק, ביטחון תושבי מדינת ישראל. אחרי הנחת אבן הפינה אתמול, עושים עתה ביחידה החדשה הכנות אחרונות, לקראת הירידה לשטח ותפיסת העמדות השונות.
08/07/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il