שר התחבורה, מאיר שטרית, שמונה השבוע לתפקיד זה, עומד "להכות" בנהגים עבריינים. השר החליט לנקוט יוזמה חדשה, ולהחרים, לתקופות קצובות, מכוניות של נהגים שביצעו עבירות תנועה קשות. בדרך זו מבקש השר שטרית להילחם בנגע תאונות הדרכים.
על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי שנה נהרגים בכבישי הארץ למעלה מ-500 איש, ונפגעים אלפים, חלקם קשה. הנטל הכלכלי על החברה הולך וגדל, שכן חלק ניכר מהנפגעים יוצאים ממעגל העבודה ונסמכים על קצבאות של הביטוח הלאומי.
השר שטרית אמר ל-Nfc, כי הוא הגיע למסקנה זו - לפיה יש להחרים כלי רכב, וזאת לאחר ששוכנע כי אין מנוס מכך. תקנות התעבורה, אמר, מכות אומנם בכיסו של הנהג, ובתי המשפט אומנם גוזרים על נהגים עבריינים הימנעות מנהיגה בתקופות קצובות. אלא שעונשים אלה אינם מספיקים. הנהגים מוצאים פתרון אחר, ועוברים את תקופת השלילה בלא קושי מיוחד, כיוון שהרכב נשאר ומוסיפים לנהוג בו בני המשפחה.
עכשיו מבקש שטרית, כאמור, להחרים, לתקופות קצובות, כלי רכב באמצעותם בוצעה. בדרך זו הוא מקווה לייצור לחץ משפחתי-וחברתי על נהגים: שיחשבו היטב, אמר, כשהם נוסעים על הכביש, כשהם עוקפים באופן בלתי זהיר, ובמיוחד כשהם נוסעים במהירות גבוהה מן המותר או כשהם עוברים רמזור באור אדום.
על-פי יוזמת השר שטרית, רכב שיוחרם יועבר לחניון ושם יישמר. עלות השמירה תוטל אף היא על הנהג העבריין.