|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית

צוות מקצועי מציע לשר התקשורת להקים <br>גוף חדש שיפקח על השידורים המסחריים

צוות מקצועי שמינה השר ראובן ריבלין, מציע לשר לאחד את המועצות הקיימות ולהקים רשות חדשה שתפקח על הפעלת אמצעי התקשורת האלקטרוניים
10/01/2002  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות

 קישורים
  הדוח המלא על נספחיו - ראו באתר משרד התקשורת

צוות מקצועי לבחינת ארגון מחדש של הסדרת השידורים המסחריים בישראל, ממליץ לשר התקשורת, ראובן (רובי) ריבלין, לאחד את הגופים המפקחים עלה שידורי הטלוויזיה והרדיו לגוף אחד. המדובר באיחוד מועצת הכבלים והלווין ומועצת הרשות השניה, והקמת רשות חדשה לשידורי טלוויזיה ורדיו מסחריים - אותה מבקשים עתה לכנות: 'ברית-המועצות'.


[עיקרי ההמלצות, ראו בהמשך]

הצוות מונה על-ידי שר התקשורת, ראובן (רובי) ריבלין, ביום ה- 19 לאוגוסט, 2001 וקיים 20 ישיבות. בראש הצוות גיל סמסונוב, שכיהן בתפקיד יושב-ראש ראשות השידור.

חברי הצוות הם: גיל סמסונוב, יו"ר הצוות; עו"ד אורי אולניק, מנכ"ל משרד התקשורת; ד"ר עמית שכטר, עו"ד; אלי ניסן, דני בלוך, יצחק לבני, ד"ר יזהר טל, עו"ד, היועמ"ש, משרד התקשורת, רביב סובל, משרד האוצר, נגה רובינשטיין, עו"ד, משרד המשפטים ודן לנדאו, עו"ד, מרכז הועדה ויועץ בכיר לשר.

הצוות ערך שימוע, ובפניו הופיעו עשרות גורמים בעלי עניין. הצוות דיווח, כי הוגשו לו עמדותיהם של גופים ממשלתיים, ממלכתיים, ציבוריים ופרטיים, וחלק מהם הופיעו בפני הצוות.

הצוות דיווח, כי הוא גיבש את ההמלצות, כאשר לנגד עיני חברי הצוות עמדו העקרונות הבאים:

א) מיזוגן של שתי רשויות ההסדרה הקיימות, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (ומנהלת הסדרת השידורים לציבור), ומועצת הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (והרשות השניה) לכלל רשות מאוחדת;

ב) העמדת מועצה ציבורית בראש הרשות המאוחדת;

ג) בחינת מידת המעורבות של הרשות המאוחדת בתוכן השידורים המסחריים;

ד) הגנה על היצירה הישראלית המקורית והבטחת הפקתן של יצירות ישראליות מקוריות ושיבוצן במקום מרכזי בלוחות המשדרים של הערוצים השונים.

הצוות ממליץ לאחד כאמור את המועצות, ולהקים מועצה חדשה - "רשות לשידורי טלוויזיה ורדיו מסחריים" (להלן - הרשות החדשה), שבראשה תהא מועצה ציבורית. בגוף זה יש להעמיד מועצה ציבורית בת 11 חברים. מועצה זו והרשות הכפופה לה יקבלו את הסמכויות הנתונות כיום לגופים הקיימים.

חברי הצוות נחלקו בדעותיהם באשר למידת המעורבות הראויה של הרשות המאוחדת, בתוכן השידורים. לכן הוחלט להגיש שתי המלצות אלטרנטיביות, "שבהן באות לידי ביטוי השקפות עולם מנוגדות של חלק מחברי הצוות בנושא עקרוני זה".

עד לסיום חקיקת החוק החדש, מציע הצוות, תמשכנה לפעול שתי המועצות בנפרד, כפי שהן פועלות היום, אולם תערכנה לקראת מיזוגן לכלל רשות מאוחדת.

השר ריבלין קיבל את ההמלצות, וכבר הודיע כי הוא יפעל לעריכת השינויים הדרושים. הוא ציין, כי בכוונתו להגיש הצעה לתיקוני חקיקה בחוק הרשות השניה ותיקון מספר הוראות בחוק התקשורת. ריבלין הודיע, כי איחוד הרשויות והמועצות, יאפשר שמירה טובה יותר על האינטרס הציבורי.



עיקרי ההמלצות של הצוות


- איחוד רשויות ההסדרה של תחום השידורים המסחריים לציבור: הצוות מציע להביא לאיחוד מועצת הכבלים ומועצת הרשות השניה, ולהקמת רשות לשידורי טלוויזיה ורדיו מסחריים (להלן - הרשות החדשה), שבראשה מועצה ציבורית.

הרשות החדשה תמזג את תחומי פעולתן של מועצת הכבלים, מינהלת הסדרת השידורים לציבור, אשר במשרד התקשורת, מועצת הרשות השניה והרשות השניה, ואת סמכויותיהן.

הרשות החדשה תקום על בסיס התשתית הארגונית של הרשות השניה, תוך התאמתה למציאות שבה כל שידורי הטלוויזיה והרדיו המסחריים יוסדרו על ידה;

- הקמת מועצה ציבורית במתכונת חדשה, אשר תעמוד בראש הרשות המאוחדת החדשה - הצוות מציע להעמיד בראש הרשות לשידורי טלוויזיה ורדיו מסחריים מועצה ציבורית בת 11 חברים (להלן - המועצה החדשה). חברי המועצה יתמנו על-ידי הממשלה, שישה מהם, ובהם היושב-ראש, לפי המלצת שר התקשורת, וחמישה לפי המלצתה של ועדה ציבורית עצמאית בראשות שופט בדימוס. תקופת כהונתם של חברי המועצה החדשה תהיה שלוש שנים. יושב-ראש המועצה יכהן חמש שנים;

- הגדרת סמכויותיה של הרשות החדשה - ככלל, מוצע כי סמכויותיה של הרשות החדשה תהיינה דומות לאלו של הרשות השניה, וכי סמכויותיה של המועצה החדשה תהיינה דומות לאלו של מועצת הרשות השניה ומועצת הכבלים. ברם, הצוות סבור כי יש לערוך מספר שינויים בסמכויות שתוקנינה לרשות החדשה ולמועצה החדשה, בעיקר בתחום ההסדרה הפרטנית של תוכן השידורים.

הצוות החליט להגיש שתי הצעות אלטרנטיביות המתייחסות להיקף סמכותה של המועצה החדשה להשפיע על תכני השידורים המשודרים על-ידי בעלי זכיונות ורשיונות לשידורים;

- הפקות מקוריות, והגנה על היצירה הישראלית - הצוות כולו סבור, כי דווקא במציאות רבת ערוצים, לרבות ערוצים ישראליים חדשים, ששידוריהם צפויים להתחיל בחודשים הקרובים, מתגבר הצורך במעורבות רגולטורית לשם הבטחת הפקתן של יצירות ישראליות מקוריות ושיבוצן במקום מרכזי בלוחות המשדרים של הערוצים השונים.

למעורבות זו - שתי פנים: ראשית, עליה לבוא לידי ביטוי בתנאי הזיכיונות והרשיונות שיינתנו לגורמים מסחריים ואחרים, ובאכיפתם התקיפה. שנית, עליה לבוא לידי ביטוי באופן מיוחד בשידורים אשר יופקו ביוזמת המועצה החדשה, במקרים מובהקים של כשלי שוק, ובתחומים בהם קיים עניין ציבורי שאיננו בא לידי ביטוי בשידורים המסחריים. במקרים אלו מוצע כי המועצה החדשה תהיה רשאית להורות לבעלי הזיכיונות והרשיונות לשידורים להפיק ולשדר תוכניות בנושאים בעלי חשיבות ציבורית, אשר אינן משודרות ביוזמתם של בעלי הזיכיונות והרשיונות, כמפורט בסעיף 6 להלן;

- מבנה הרשות לשידורי טלוויזיה ורדיו מסחריים - ככלל, ממליץ הצוות למזג את מועצת הכבלים ואת מועצת הרשות השניה לכלל מועצה ציבורית אחת, למזג את מינהלת הסדרת השידורים לציבור ואת הרשות השניה לכלל רשות אחת, ולבסס רשות זו על התשתית הארגונית של הרשות השניה.

הצוות סבור כי מן הראוי שהמועצה החדשה תהא זו אשר תעצב את מבנה הרשות החדשה, וכי יהיה זה מבנה דינמי, אשר לא יעוגן בחקיקה. עם זאת, ראה הצוות לנכון להמליץ, כי עיצוב מבנה הרשות החדשה ייעשה בעיקר "אופקית", על פי חלוקה נושאית לתחומיה השונים של עבודת ההסדרה, ולא בהכרח "אנכית", על פי החלוקה המסורתית לפי פלטפורמות השידור השונות (הגם שאין בכך כדי לשלול הבחנות רלוונטיות בין פלטפורמות השידור השונות);

- שידורים מיוחדים מטעם המועצה החדשה - הצוות סבור, כי תפקידה של רשות ההסדרה, המפקחת על בעלי זיכיונות ורשיונות לשידורים איננו מתיישב עם היותה של הרשות גורם העוסק בהפקת שידורים, או עם השתתפות הרשות בתחרות מול גורמים מסחריים. לפיכך ממליץ הצוות, כי המועצה החדשה והרשות החדשה לא תעסוקנה בהפקת שידורים בעצמן.

עם זאת, המועצה החדשה תוכל ליזום שידורים בתחומים ובנושאים שבהם קיים עניין ציבורי מיוחד, אשר איננו בא לידי ביטוי בשידורים המסחריים, כפי שהם מופקים על-ידי גורמי השידור המסחריים להורות על הפקתם;

- מעורבותה של המועצה החדשה בשידורי חדשות - הצוות סבור, מן הטעמים דלעיל, כי גם כאן אין כל מקום למעורבותה של המועצה החדשה בהפקת שידורי חדשות. עם זאת, סבור הצוות כי קיים אינטרס ציבורי לקיומו של פיקוח ציבורי מיוחד על גורמים העוסקים בשידורי חדשות, ולפיכך ממליץ הצוות כי במועצת המנהלים של חברת החדשות יכהנו נציגי ציבור (אשר אינם עובדי הרשות החדשה או חברים במועצה החדשה) שימונו על-ידי המועצה החדשה;

- תיקוני חקיקה נדרשים - כדי לעמוד במשימה שהוטלה על הצוות, היינו איחוד שתי רשויות ההסדרה הקיימות כיום, והקמתה של רשות מאוחדת להסדרת שידורים מסחריים, ממליץ הצוות שלא לחוקק חוק מיוחד, אלא להסתפק בתיקון חקיקה על דרך תיקון חוק הרשות השניה ותיקון מספר הוראות בחוק התקשורת.

במסגרת תיקון החקיקה המוצע, תושווינה סמכויותיהן של הרשות החדשה והמועצה החדשה כלפי בעלי רשיונות לשידורים, לסמכויותיהן כלפי בעלי זיכיונות, בשינויים המחויבים, וזאת מבלי לגרוע מסמכותה של המועצה החדשה לקבוע כללים שונים לבעלי זיכיונות ולבעלי רשיונות לשידורים, בעניינים שתמצא לנכון להבחין ביניהם;

- הגדרת יחסי הכוחות בין הרשות החדשה למועצה החדשה - הצוות מציע כי יושב-ראש המועצה יהיה גם ראש הרשות החדשה, וכי למנהל הכללי אשר ימונה לנהל את הרשות החדשה לא תיקבענה בהוראת חוק סמכויות מיוחדות, מלבד הסמכות לניהול שוטף של הרשות החדשה. הצוות סבור, כי בניגוד למצב הקיים ברשות השניה, אין מקום לביזור סמכויות בין יושב-ראש המועצה החדשה לבין מנהלה של הרשות החדשה.

הצוות ממליץ, לפיכך, כי כל הסמכויות תרוכזנה בידי המועצה החדשה, אשר תהיה רשאית לאצול חלק מסמכויותיה ליושב-ראש. מוצע גם, כי היושב-ראש יכהן במשרה מלאה, כעובד הרשות החדשה, ויעמוד בראש המועצה החדשה, שחבריה לא יהיו עובדי הרשות החדשה. הצוות מציע כי ימונה מנהל כללי לרשות החדשה, וכי עצם מינויו אף יעוגן בחוק. עם זאת, מוצע, כאמור, כי בחוק לא תיוחדנה למנהל הכללי סמכויות הסדרה כלשהן;

- הפצת שידורים - במהלך הדיונים שקיים הצוות, נתעוררה שאלה באשר להסדר הקיים כיום בחוק הרשות השניה, ולפיו על הרשות לקיים ולתחזק בעצמה את מערך הפצת השידורים. הצוות סבור כי מן הראוי, לנוכח המציאות הטכנולוגית כפי שהיא כיום, לבחון בנפרד את ההסדר האמור. מכל מקום, העניין לא נדון לגופו במהלך דיוני הצוות;

- תקופת המעבר - כדי להבטיח מעבר חלק ככל שניתן ממציאות של הסדרה נפרדת, על-ידי שני גופים נפרדים, הפועלים מכוח חוקים שונים, ומתקינים חקיקת משנה נפרדת, למציאות של הסדרה אחידה תחת רשות מאוחדת, מוצע כי תחילתו של החוק החדש תהיה עם מינויה של המועצה החדשה, כמפורט בהוראות החוק המוצע, וכי עד אז תמשכנה שתי רשויות ההסדרה לפעול בנפרד, כפי שהן פועלות כיום.

עם זאת, מוצע כי מועצת הכבלים, מינהלת הסדרת השידורים לציבור, מועצת הרשות השניה והרשות השניה, תיערכנה לאחר קבלת החוק המתוקן על פי המלצת הצוות, אך עוד בטרם מינוי המועצה החדשה, לקראת מיזוגן לכלל רשות הסדרה מאוחדת, ותתאמנה את פעילותן, ככל האפשר, עד למועד מיזוגן כאמור.

תאריך:  10/01/2002   |   עודכן:  10/01/2002
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משרד האוצר והמוסד לביטוח לאומי פותחים במתקפת הסברה כנגד הנכים. האוצר שיחרר נתונים לגבי עלות ההוצאות עבור אוכלוסיית הנכים, כפי הנראה כחלק מהמלחמה המתנהלת בין הצדדים.
10/01/2002  |  אייל כגן  |   חדשות
מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, מזהיר כי אם לא יינקטו מיד הצעדים המתאימים, ואם לא יאושר בהקדם תקציב המדינה לשנה זו, עלולה להיות נפילה נוספת במיסים בשנת 2002.
10/01/2002  |  יואב יצחק  |   חדשות
בית המשפט העליון קיבל ערעור שהגיש איש העסקים דוד אפל בפרשת בראון, כנגד רשות השידור, העיתונאית איילה חסון, מנהל חטיבת החדשות בטלווזיה רפיק חלבי, וכנגד מנהל רשות השידור בתקופה הרלוונטית, מרדכי קירשנבאום.
10/01/2002  |  יואב יצחק  |   חדשות
ועדת השחרורים החלה ב-09:00 (10.1.02) בדיון בבקשתו של האסיר אריה דרעי, לשחרור מוקדם - בתום מחצית מריצוי עונשו.
10/01/2002  |  יואב יצחק  |   חדשות
הממשל האמריקני דורש מיו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, לתת הסבר למידע שהעבירה ישראל, לפיו הרשות הפלשתינית, בכירי יועציו של ערפאת, ואף ערפאת עצמו, מעורבים בתיכנון וברכישת אמצעי הלחימה - אותם ניסו להעביר מאירן לשטחי הרשות הפלשתינית.
10/01/2002  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
דוד לוי בא אל המנוחה והנחלה, בעירו האהובה ובחיק משפחתו הגדולה, גאה בילדיו    אלה היו השנים היפות של בני הזוג דוד וראשל    איני זוכר עוד מנהיג פוליטי, מלבד מנחם בגין, שההמונים כה הערי...
חיים רמון
חיים רמון
האם הצבא הפסיק לגייס חיילים עם פרופיל נמוך ליחידות תומכות לחימה, למודיעין, להדרכה, למחשבים ולפיקוד העורף?
איתמר לוין
איתמר לוין
דבריהם של כל תשעת השופטים בדיון אתמול, ובעיקר הכמות והמהות של חלוקת השאלות אל מול הצדדים, מלמדים שבקרוב יינתן פסק דין שירעיד את הזירה הפוליטית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il