רכבת ישראל משיקה את הקו לנתב"ג ומרחיבה את שעות הפעילות. כך הודיע היום (א', 26.9.04) מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור.
מור ציין כי "עם פתיחת הקו לנתב"ג, מצטרפת רכבת ישראל אל שאר מדינות העולם, בהן קיימת תחבורה רכבתית בין המטרופולין לבין שדה התעופה". הקו יופעל החל מה-10 באוקטובר, אז גם ייכנס לתוקפו לוח זמנים חדש שבמסגרתו יורחבו שעות פעילות הרכבות.
קו הרכבת לנתב"ג הינו קו בינעירוני היוצא מנהריה-חיפה-ת"א-נתב"ג, שבהקמתו השקיעה רכבת ישראל 371 מיליון ש"ח (41 מיליון ש"ח מתוכם במימון רשות שדות התעופה). הרכבת תפעיל כ- 64 רכבות אל/מנתב"ג ביממה בשני הכיוונים, כולל רכבות לילה (הרכבת הראשונה תצא מנהריה בשעה 2:02 ותגיע לנתב"ג ב- 03:40 לפנות בוקר).
תחנת הרכבת ממוקמת בסמוך לטרמינל הנוסעים בנתב"ג 2000, כך תתאפשר גישה נוחה לנוסעים ברכבת ישירות אל הטרמינל החדש. עד לפתיחתו הרשמית של טרמינל 3 בנתב"ג בתחילת נובמבר יופעלו שאטלים חינם מתחנת הרכבת אל הטרמינל הקיים כיום, בלוחות זמנים מתואמים לזמני יציאת והגעת הרכבות.
קו הרכבת לנתב"ג ישרת, בנוסף לנוסעים לחו"ל, גם את אלפי העובדים בשדה התעופה החדש, במפעלים ובמשרדי התעשיה בסביבה וכן את תושבי הישובים הסמוכים: מודיעין, שוהם, מועצה איזורית עמק לוד ועוד, שיוכלו לחנות במקום ומשם להמשיך לתל אביב. עד לפתיחת הטרמינל החדש, תתאפשר חניה חינם. לאחר מכן החניה לנוסעי הרכבת תהיה בעלות מינימלית של 12 ש"ח ליום.
מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור, ציין היום כי "מדובר באחד הפרויקטים החשובים של הרכבת, הן ברמה הבינלאומית והן ברמה המקומית. באמצעות קו זה יוכלו נוסעים מכל הארץ להגיע לטרמינל תוך חיסכון בזמן ובעלויות. אנו צופים כי משרותי קו זה יהנו כ-100 אלף נוסעים בחודש".
עם השקת הקו לנתב"ג נכנס לתוקפו לוח הזמנים החדש, במסגרתו מתווספות רכבות וחלים שיפורים בקווי שירות קיימים בימי חול ובסופי שבוע. במהלך השבוע יפעלו 288 רכבות נוסעים ביום לעומת 260 בלוח זמנים הנוכחי ובימי שישי יפעלו 98 רכבות נוסעים לעומת 84.
במסגרת השיפורים, תוסיף רכבת ישראל 16 רכבות ביום לקו ת"א ראשל"צ, כך שיפעלו 2 רכבות בשעה לכיוון בשעות השיא. גם בקו לאשדוד יתווספו רכבות, ובשעות אחר הצהרים יפעלו 2 רכבות בשעה בקו זה. בקו ת"א חיפה, בעקבות שינויים בלוחות הזמנים, יופעלו בשעות אחר הצהרים 3 רכבות בשעה, וכן תופעל רכבת ישירה בכל שעה בשעות אלה. בנוסף, הוארך מסלולם של חלק מהרכבות בקו באר שבע - תל אביב, והן יגיעו/יצאו מעתה מחיפה או נהריה.
מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור, ציין עוד כי: "יישומו של לוח הזמנים החדש מתאפשר הודות להשלמתם של פרוייקטי תשתית ורכישת ציוד רכבתי חדש. הלו"ז החדש משפר את השירות לנוסעי הרכבת, מקרב את הפריפריה למרכז ומאפשר להביא יותר נוסעים יותר מהר ליותר מקומות".