ממילא מקפל בתוכו צום הרמדאן איסורים והגבלים רבים המחייבים את המוסלמי המאמין, משך חודש ימים - מזריחת החמה ועד שקיעתה. שליחי ההלכה המוסלמית אינם מסתפקים בכך, והחליטו להיכנס בעובי הקורה בשתי סוגיות נוספות: "נטילת גלולות ואוננות".
השייח' אחמד אל-עלי, פוסק הלכה כוויתי, נשאל לדעתו ב"אם האוננות שוברת את הצום?". הוא אומר, שכן. "מבדיקה בחדית' עולה, כי המוסלם מתנזר מאכילה, שתיה ותשוקה מינית לאורך הרמדאן, ועל-כן גם האוננות אסורה".
"האוננות היא סוג של תשוקה מינית", הוא מסביר, "מוסלם שצם חייב להימנע מכך". מאידך, הוא בוחר לצטט מתוך האנציקלופדיה המצרית של הפתוות [פסקי הלכה; ג.ב.], שם כתוב בפירוש כי "האוננות אינה שוברת את הצום אלא אם יש פליטת זרע".
ובהקשר אחר, שואלת 'מרים' מאריתריאה, האם נטילת גלולות נחשבת גם היא בבחינת שבירת צום הרמדאן, ונענית בשלילה. משיב לה השייח' סייד מותאוולי א-דרש: "לעניות דעתי, רוב המלומדים המוסלמים סבורים כי הגלולה דווקא מסדירה את המחזור אצל האשה, באופן המאפשר לה להשתתף בצום".