33% מהתלמידים בבתי הספר בישראל אינם מכינים שיעורי בית. 26% אינם מביאים לבית הספר ציוד ללימודים. נתונים אלה הוצגו על-ידי פרופ' עמוס רולידר, חוקר אלימות נוער, ביום עיון על "אלימות נוער" שנערך במכללת לוינסקי לחינוך בתל אביב.
על-פי הנתונים, שיעור בכיתה נמשך בפועל רק 34.5 דקות במקום 50 דקות, שפירושו בחישוב שנתי 3 שבועות של חופש מלימודים. הדבר נובע בעיקר מאיחור של מורים ותלמידים לשיעור.
35% מהתלמידים אינם מרגישים בטוחים בזמן השיעור, 41% בהפסקה ו-27% בעיקר בנות לא מרגישות בטוחות בשירותים בבית הספר.
פרופ' רולידר מציין, כי להורים יש תרומה לתרבות ההצקה על-ידי אימוץ תרבות שירות של הילד, המכתיב להם את חייהם. אם לפני 20 שנה הקדישו ההורים מידי יום שעתיים לילדיהם, כיום הם עושים זאת במשך 14 וחצי דקות בלבד. שליש מהילדים אינם ישנים מספיק, משום שהוריהם אינם מצליחים לכפות עליהם ללכת לישון בזמן המתאים.
ד"ר שולה בלאנק, מרצה במכללת לוינסקי, ציינה כי ילדים מתאבדים משום שיש להם יותר מידי תשומת לב ושפע חומרי. ד"ר ברוך בליך ציין, כי האלימות היא תולדה של החברה הדמוקרטית והקפליטליסטית המעודדת תחרות ותשומת לב שגורמת לאלימות.