|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים

מספר ההרוגים - יותר מ-125,000

זוהו שתי גופות של ישראלים - אישה וגבר; <br>ביל גייטס וחברות מסחריות מבטיחים סיוע

הערכה - 10 הישראלים הנעדרים אינם בחיים; מטוס אל-על ובו 57 ישראלים שחולצו מסרי לנקה, נחת הערב בנתב"ג; הניצולים מדווחים על בריחה לג'ונגלים; הנשיא בוש הכריז על מבצע סיוע בהיקף 200 מיליון דולר; ארגונים נוספים, ביניהם ביל גייטס וחברות ענק מסחריות, תורמים מיליוני דולרים; כחמישה מיליון בני אדם בלא קורת גג
30/12/2004  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מכת הצונאמי   |   תגובות




   יפעת גדות, ענבל אביב
מספר ההרוגים מתקרב ל-100,000; משרד החוץ: 32 ישראלים עדיין נעדרים

   יפעת גדות
לפחות 60,000 הרוגים; ארגון הבריאות העולמי: מספר הקורבנות יכפיל עצמו

   עומר שיקלר
33 פצועים ישראלים מאושפזים, 188 נעדרים; המריא מטוס הסיוע של צה"ל

   אלונה קורן
הערכות: אסון הצונאמי גרם לנזק של יותר מ-13 מיליארד דולר

   נועם שרביט
משרד החוץ: יצרנו קשר עם כ-700 ישראלים

   יפעת גדות
משלחות סיוע רפואי וחילוץ יוצאות מישראל למזרח

   יפעת גדות
חשש לחייהם של ישראלים

   יפעת גדות
המדינות מתגייסות לעזרה

   יפעת גדות
חיפוש אחר אלפי נעדרים באסיה

   יפעת גדות
הצונאמי - כמו מיליון פצצות אטום

   יפעת גדות
האסון הבא - התפשטות מחלות במדינות מוכות האסון

   ענבל אביב
חברים מודאגים יוזמים: אתר לחיפוש נעדרים בעקבות האסון באסיה

   יפעת גדות
אינדונזיה כואבת את תוצאות הזוועה

   יפעת גדות
בוש נרתם למאמצי הסיוע: מקים קואליציה עם יפן, הודו ואוסטרליה

יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
הודו להצעות העזרה: תודה, אבל לא תודה

   יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
חצי מיליארד דולר יועברו כסיוע לקורבנות האסון הצונאמי

צוותי זק"א והזיהוי הפלילי של משטרת ישראל הנמצאים בתאילנד זיהו בוודאות גופה של ישראלי שניספה באסון הצונאמי. במקביל מנסה צוות מז"פ להגיע לזיהוי ודאי של גופה נוספת - של אישה. במקביל נעשה מאמץ לאתר 10 נעדרים ישראל, לגביהם קיים חשש שאינם עוד בין החיים. מספר ההרוגים הכולל באסון ממשיך ומאמיר ועומד עתה על יותר מ-125 אלף נפש.

מטוס אל-על ובו 57 הישראלים שחולצו בסרי לנקה נחת בערב (ה', 30.12.04) בנתב"ג. הישראלים החוזרים, בעיקרם צעירים, התקבלו בהתרגשות עצומה על-ידי בני המשפחות, שהמתינו לשובם שעות ארוכות.

"מה שזכור לי מהימים האלה הם את המים רודפים אחרינו ואנחנו רצים, נופלים, מטפסים עם הידיים לאן שמגיעים. מרדף של שלושה ימים. ברחנו לג'ונגל, הלכנו בחושך ופנינו למרכז המדינה. לא היו טלוויזיה, רדיו, חשמל, טלפונים, הכל נפל שם." סיפרה אחת הניצולות, יונית חגי.

"כל העולם התבלגן, המים קדימה, העננים מאחורה. בעיקרון, המקומיים נתנו לנו ארוחות חמות ומקום לישון ועזרו מכל הלב. שילמנו להם בכוח, והם לא רצו שום תמורה. כשהגל הגיע, הייתי בים יחד עם חבר וכשראינו את הגל התחלנו לברוח ממנו. רק בזכות אלוהים אני כאן היום", סיפר ניצול נרגש לבני משפחתו.

ובינתיים בתאילנד, כוחות הזיהוי של זק"א הנמצאים שם זיהו גופה של אחד הישראלים הנעדרים בתאילנד. זוהי העדות הראשונה להרוג ישראלי באסון רעידת האדמה והצונאמי בדרום-מזרח אסיה. גופה נוספת החשודה כשל ישראלי נבדקת עתה.

בתוך כך, מספר האזרחים הישראליים שנעדרים עדיין בדרום מזרח אסיה ירד ל-10 בני אדם, זאת לאחר ששלושה מטיילים ישראלים נוספים יצרו קשר עם משפחותיהם. הנעדרים: ארבעה בסרי לנקה, 1 בדרום הודו, 2 באי פוקט ו-3 באי קופיפי.

במקביל, ככל שהולכים ונודעים מימדיו המחרידים של האסון הולכת וגדלה רשימת הארגונים המתגייסים לעזרת האזור מוכה האסון.
הקרן של ביל גייטס הודיעה כי תתרום 3 מיליון דולר לנפגעי הצונאמי, ואמזון.קום אספה תרומות בסך 3.5 מיליון דולר.

מיליוני דולרים נוספים מגיעים לסוכנויות סיוע ברחבי העולם, מאת ארגונים עסקיים - חברות ותאגידים - שמתגייסים, בדרכים מגוונות, לעזרת נפגעי הצונאמי אשר פגע באסיה הדרומית.

תאגיד התרופות פייזר הודיע כי יתרום "לפחות 35 מיליון דולר" - בנוסף להתחייבות ההנהלה, לתרום סכום-כסף זהה לסכומים שיתרמו עובדיה - שיועברו לארגוני הצלה, וכן מוצרים (תרופות).

קוקה-קולה הודיעה כי היא מתאמת עם סוכנויות ממשלתיות ולא-ממשלתיות, כדי לספק לאזורים הנפגעים את הנדרש שם: בקבוקים עם מי-שתייה, מוצרי-מזון בסיסיים, ציוד רפואי, ערכות הישרדות, אמצעים להובלה ולשיווק, בגדים, אוהלים, וכסף.

אנשי משרד החוץ פועלים בשיתוף פעולה עם קרוביהם של הנעדרים בארץ ובכל הערוצים האפשריים לאתרם ולגלות מה עלה בגורלם. חלק הארי מקרבם דווח כי שהה באזור איי דרום תאילנד (בפוקט, קופיפי וקרבי) ידוע על נעדר אחד בסרילנקה ו-3 מנותקי קשר בדרום הודו.

עם הזמן עוד ועוד אנשים שנחשבו נעדרים יוצרים קשר מה שמוריד את המספר משעה לשעה, אך חשש כבד קיים לגורלם של אלו שטרם יצרו קשר.

עמוס שפירא, מנכ"ל אל-על הודיע היום כי המטוס המיוחד שהוציאה החברה אמש לסרי לנקה עושה בדרכו חזרה ארצה כשעליו 50 ניצולים, מתוכם 4 פצועים בכסא גלגלים. קברניט ליאור יבור, ראש אגף מבצעים מטיס את המטוס באופן אישי.

בנוסף, מספר הפצועים המאושפזים בתאילנד ממשיך לרדת ועומד כעת על 4 פצועים ישראלים בלבד, המטופלים בבתי החולים המקומיים. שניים מתוכם יפונו ארצה בטיסה הקרובה. בבנגקוק, פועל צוות רפואי ישראלי, שנשלח עם היוודע דבר האסון, ומסייע גם בטיפול בפצועים הישראלים הנמצאים בעיר.

ממשלת הודו: צונאמי נוסף עשוי להיות בדרך

ממשלת הודו מזהירה הבוקר (יום ה', 30.12.04) מפני גלי צונאמי נוספים. על-פי הדיווח, כתוצאה מרעשי המשנה באיי אנדאמן, עלולים גלי צונאמי גבוהים נוספים לשטוף את האיים. מניו דלהי מתקבלים דיווחים, כי תושבי אנדאמן שעוד מצויים באיים החלו נסים מבתיהם לעבר הערים הגדולות בשל החשש מהגלים הנוספים שבדרך.

בעקבות כך, הוציא משרד החוץ הישראלי הודעה רשמית ודחופה לכל הישראלים המטיילים באזורים אלה או מכירים קרובים המתגוררים באזור זה, לעזוב באופן מיידי את האזור ולהתפנות לערים הראשיות המרוחקות מהחופים. בשל ההתראות על צונאמי נוסף: חלק מצוותי החילוץ הישראלים הפסיקו לפעול.

האזהרות של ממשלת הודו עוררו פאניקה רבה בקרב האנשים שהחלו להמלט מאזורי החוף. לדברי המשטרה זעזועי המשנה באיים אנדמאן וניקובר, שליד מרכז הרעש של רעידת האדמה, יגרמו כפי הנראה לגלים נוספים. כמו כן הם מוסרים, כי הם מפנים מאות תושבים מחלק מהחופים.

אך סימנים מיידים לגלים לא נראו והשירות הגאולוגי האמריקני דיווח כי אינו מודע לזעזועי משנה גדולים מספיק בהיקפם כדי לעורר צונאמי נוסף. אחד הססמולגים ציין, כי על זעזועי משנה להיות בעוצמה של לפחות 7.5 כדי לגרום לכך וזעזועים מעל עוצמה של 7.1 לא נקלטו מאז יום ראשון.

תושבים נמלטים בשעות אלו מחופי הודו, סרי לנקה ותאילנד לאחר האזהרות על הצונאמי האפשרי כשטייסים באינדונזיה מצניחים מזון לכפרים המכותרים בצוקים גבוהים שטרם הגיעו אליהם מבחוץ לאחר ארבעה ימים מאז אירע האסון. הצלב האדום חושש כי מספר הקורבנות בכל 11 המדינות שנפגעו יעלה על 120,000.

מספר הקורבנות המדווח נאמד עתב ביותר מ-125 אלף איש כשאינדונזיה היא הנפגעת העיקרית, אחריה סרי לנקה הודו ותאילנד, כשעשרות אלפים עדיין נעדרים. ארגון הבריאות העולמי מסר כי קרוב ל-5 מיליון בני אדם 'נושלו' מביתם בעקבות הצונאמי.

בהסתמך על הודעת ארגון הבריאות העולמי ממליץ משרד הבריאות להמנע מנסיעות למקומות המוגדרים מוכי אסון. המקומות הם: אינדונזיה, סרי לנקה, האיים המלדיביים, מלזיה, בנגלדש והאזורים שנפגעו בהודו ובתאילנד.

כתוצאה מהשטפונות ומקריסת מערכות הביוב והמים והגופות הרבות שנסחפו ממקומות אלה מזהיר משרד הבריאות מפני מגיפות, מחלות זיהומיות, מחלות מעיים ועוד. לאור זאת ממליץ משרד הבריאות לציבור שלא לצאת למקומות אלה עד להתבהרות המצב.

באינדונזיה בלבד עומד המספר הרשמי של ההרוגים על 79,940. סרי לנקה דיווחה על 25,525 הרוגים, הודו על יותר מ-7,368 ותאילנד על 1,975, למרות שראש הממשלה אמר כי הוא חושש כי המספר יגיע ל-5,000. בסומליה דווח על 114 הרוגים לפחות. 300 בני אדם נהרגו במלזיה, איי מיאנמר, בנגלדש, האיים המלדיביים, סומליה, טנזניה וקניה.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הכריז הלילה על מבצע סיוע רחב היקף של כ-200 מיליון דולר, כדי למנוע אסון הומניטארי כבד והתפשטות מגיפות. קנדה ואוסטרליה כבר הודיעו כי יתרמו עשרות מיליוני דולרים לקרן הסיוע שיוזם הנשיא בוש.

מדיווחים של הרשויות עולה, כי רבים עדיין נעדרים וקיים חשש לחייהם. רשויות תאילנד דיווחו רשמית רק על 473 זרים שנהרגו ב-36 מדינות בדרום תאילנד בלבד.

בריטניה: לפחות 26 הרוגים; גרמניה: לפחות 26; נורבגיה: לפחות 21 הרוגים; צרפת: לפחות 21 הרוגים איטליה:לפחות 14 הרוגים; ארצות הברית: לפחות 12 הרוגים; שוויץ: לפחות 11 הרוגים; אוסטרליה: לפחות 10 הרוגים; שבדיה: לפחות 6 הרוגים; דנמרק: לפחות 6 הרוגים; הולנד: לפחות 5 הרוגים; יפן: לפחות 5 הרוגים; אוסטריה: לפחות 5 הרוגים; פינלנד: לפחות 4 הרוגים; דרום קוריאה: לפחות 4 הרוגים; דרום אפריקה: לפחות 4 הרוגים; סינגפור: לפחות 3 הרוגים; ברזיל: לפחות 2 הרוגים; בלגיה: לפחות 5 הרוגים; פולין: לפחות הרוגי אחד; רוסיה: לפחות הרוג אחד; קולומביה: לפחות הרוג אחד; טייוואן: לפחות הרוג אחד; ניו זילנד: לפחות הרוג אחד.פיליפינים: לפחות הרוג אחד.

משלחת חיפוש וזיהוי נוספת יצאה מטעם משטרת ישראל

משלחת נוספת של משטרת ישראל יצאה הלילה לבנגקוק כדי לתגבר את הצוות המשטרתי (מז"פ) וזק"א, שכבר פועלים במדינה בנסיון לאתר גופות של ישראלים, לפני שייקברו בקברי אחים או יישרפו.

נציין, כי המקומיים ממהרים לקבור או לשרוף את המתים, על-מנת למנוע התפשטות מחלות ומגיפות, שעלולות להתפשט דרך הגופות בשל החום הכבד והמים.

לאור מימדי האסון ופריסתו הגיאוגרפית הרחבה, נערכים משרד החוץ והנציגויות הישראליות בדרום מזרח אסיה בפריסת חירום מיוחדת. לצורך כך נשלחו נציגים לכל מוקדי האסון, הוקם מערך חפ"קים ונפתחו דלפקי סיוע.

תאילנד: לאור הצורך לספק סיוע קונסולרי מיידי להמוני המטילים הישראלים שנחלצו מהאסון ואלו המתפנים מהמרחב ומאזורי האסון בתאילנד אל הבירה בנגקוק, הקים משרד החוץ מערך סיוע מיוחד בשדה התעופה בעיר בנגקוק. משרד מיוחד (עם שלט בולט ודגל המדינה) הוקם בתוך טרמינל הנוסעים בשדה. המשרד נותן שירותים לכל אזרח ישראלי. מוצב בו גם רופא ישראלי המעניק יעוץ וסיוע רפואי לכל פונה. בנוסף המשרד ערוך לטפל בהוצאה/חידוש דרכונים והנפקת מסמכי נסיעה, מתן מידע ועידכון והענקת סיוע כספי לנזקקים.

טלפון של חפ"ק מרכזי לתאילנד בבנגקוק – 2049218/10/19-2-66-00

על-מנת לסייע למשפחות הנעדרים המגיעות לתאילנד בימים האחרונים, ישגר משרד החוץ צוות פסיכולוגים לתאילנד על-מנת ללוות ולעמוד לרשות בני המשפחה הנמצאים במקום במאמץ לאתר את קרוביהם.

משרד החוץ פתח הבוקר קו לסיוע נפשי לנפגעי האסון ובני משפחותיהם. הקו שמופעל עם שירותי בריאות כללית ועיריית תל-אביב-יפו עובד בין השעות 8:00-24:00.

ניתן להתקשר לקו הסיוע בטלפון - 03-5720862.

את הקו מאיישים פסיכולוגים ועובדים סוציאלים שיעניקו סיוע נפשי למי שנפגע באסון ולקרובים ובני משפחה שעדיין ממתינים לפיסת מידע מיקיריהם.

סרי לנקה: בעיר הבירה קולומבו הוקם חפ"ק מיוחד המתאם את פעולות האיתור והחילוץ של המטיילים הישראלים באי. החפ"ק גם מעניק שירותים קונסולריים מיידים כגון רישום, הנפקת מסמכי הנסיעה וסיוע כספי לנזקקים. החפ"ק מנוהל על-ידי איש משרד החוץ – זאב הראל.

טל' - 1-88-00-621493945

1-88-00-621465976

הודו: בשגרירות ישראל בבירה ניו-דלהי פועל חפ"ק מרכזי המתאם את כל פעולות האיתור והטיפול באזורי האסון במדינה.

טל' החפ"ק 11-91-00-26885658/11-91-00-23013238

ספינות צבא ומטוסים ממהרים להעביר סיוע לחופים ההרוסים של האי סומטרה הכפריים, כשמסביבם גופות מנופחות הפזורות ברחובות, עדיין מבודדים זה היום החמישי לאחר רעידת האדמה והצונאמי הקטלני שהיכה את האזור.

הערכות ממשלתיות מדווחות על מספר קורבנות של 79,940 באינדונזיה בלבד, כשעוד 1,240 עדיין מדווחים כנעדרים. כל ההרוגים באינדונזיה הם באי סומטרה. למרות שמומחי בריאות הזהירו כי מים מזוהמים, התפשטות מחלות ואספקת המזון ההולכת ומדלדלת הם הסכנה העיקרית, גורמים רשמיים מתמקדים כעת במטרה המבעיתה של טיפול באלפי הגופות.

גופות רבות שכמעט לא ניתן לספור, מוטלות לאורך הרחובות של בירת המחוז, נרקבות בשמש הטרופית וגורמות לצחנה שלא ניתן לסבול אותה. אתמול אישרו גורמים רשמיים כי הדחפורים דחפו 1,000 גופות נרקבות ומנופחות לקבר המונים. אין ספור גופות מובאות לקבורה על-ידי משאיות, בעוד אחרות פשוט נדחפות לערימה של עיי חורבות לאורך הדרכים או מושארות היכן שנמצאו. הערכה של מימדי האסון עדיין נשארה קשה.

בחוף המערבי של סומטרה, האזור שהיה קרוב ביותר למרכז הרעש של רעידת האדמה בעוצמה של 9 בסולם ריכטר, התקשורת עדיין מנותקת והדרכים חסומות משברי בתים שהתמוטטו או נשטפו על-ידי הצונאמי ההרסני. הנשיא סוסילו במבנג יודויונו, אמור לקיים היום פגישה עם יועציו הבכירים, וצפוי לטוס מאוחר יותר לסומרטה בפעם השנייה כדי להעריך באופן אישי את הנזק.

ערי החוף כוסו בבוץ ומי ים. בתים נותרו ללא גג או שוטחו מכוח הגלים. אנשי הכפר מחפשים אחר מזון בחופים.

מושל צפון סומטרה, ריזל נורדין, אמר כי מטוסים צבאיים החלו להצניח אספקת מזון לעיר מאולבו, כפר דייגים בו מתגוררים 40,000 תושבים, שספג את כוחה הרב של הרעידה. הבעיה כעת היא כיצד להעביר את האספקה. לדבריו, המשטרה וגורמים צבאיים רשמיים מתקשים לנוכח הכאוס הקיים ועושים מאמצים לארגן את הציוד המוצנח למטה.

נורדין מסר, כי 85% מהעיר נהרסה וקיים חשש לחייהם של 10,000 בני אדם, רק 3,400 מהם כלולים בנתון הרשמי של מספר הקורבנות מאחר והשאר לא נספרו כראוי. מספר הקורבנות מערים רבות נוספות טרם נספר אף הוא. הגישה נותרה בעייה עיקרית. אספקה נערמת בשדה התעופה האזורי כשגורמים רשמיים אינם יכולים להעביר אותה למקום הצורך.

מתאם הסיוע מטעם האו"ם, ג'ן איגלנד, אמר כי יעברו ימים עד שניתן יהיה להגיע לניצולים. "אנו חוששים כי האסון וההרס הנורא ביותר אירעו בסומטרה", אמר. "קיים חוסר מוחלט בתשתיות שגורם לקשיים רבים לעובדי הסיוע". למרות זאת ניתן לראות התקדמות מסויימת.

עשרות רופאים מגיעים לעיר כדי להקים בתי חולים שדה. רשת החשמל ושירות הטלפונים הסלולריים חזרו לעבוד בחלקים מסויימים של בנדה אקה. אך על-פי הערכות ממשלתיות שיקום המחוז יעלה כ-150 מיליון דולר בשנה הקרובה ולמעלה ממיליארד דולר בחמש השנים הבאות.

הבריטים תרמו 16.5 מיליון פאונד (32 מיליון דולר) בתוך פחות מיממה כדי לסייע לקורבנות אסון הצונאמי באסיה, כך הודיע קבוצת ארגוני צדקה היום כשמספר הקורבנות הבריטיים עולה. ממשרד החוץ נמסר כי 27 בריטיים נהרגו ברעידת האדמה וגלי הצונאמי כש-21 מתוכם בתאילנד, שלושה בסרי לנקה ושלושה באיים המלדיביים.

האו"ם הודיע היום כי יהיה צורך כפי הנראה ב-100 מיליון דולר כדי לספק מזון לכ-2 מיליון בני אדם במדינות שנפגעו מרעידת האדמה באסיה. זוהי הערכה ראשונית שנעשתה והיא מתייחסת לעלות בששת החודשים הבאים.

מחפשים אחר הנעדרים גם דרך האינטרנט

אתר מיוחד הוקם בעקבות רעידת האדמה והאסון באסיה ובמסגרתו ניתן לקבל מידע עדכני בנושא האסון. בין היתר באמצעות האתר ניתן להוסיף שמות של נעדרים, כולל תמונות, לקבל תגובות ולהחליף מידע.

עוד באתר - כל מספרי הטלפון והכתובות של חדרי המצב בארץ ובחו"ל, ידיעות המגיעות מאמצעי התקשורת השונים ומידע שגולשים מזינים ממקורות שונים.

כתובת האתר: www.shelanu.com

תאריך:  30/12/2004   |   עודכן:  31/12/2004
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אות הוקרה על עידוד הצמיחה במשק בשנת 2004 יוענק לשר האוצר בנימין נתניהו - כך מדווח העיתון "מעריב".
30/12/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
קרן פימי תרכוש כ-9% ממניות חברת התוכנה פורמולה, ותחזיק במשותף עם יו"ר פורמולה, דני גולדשטיין, בשליש מהחברה. זאת, במסגרת הנפקה פרטית שתזרים לקופתה של פורמולה כ-36 מיליון דולר.
30/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
יוזמת יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, להקמת מועצה לאומית לכלכלה וחברה על-פי המודל הקיים באירלנד, תופסת תאוצה: לאחרונה שיגר נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, זאב וינר, מכתב ליו"ר ההסתדרות ובו הביע תמיכה בהקמת המועצה.
30/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, והנהלת בורסת היהלומים הישראלית הודיעו (ד', 29.12.04) על הסכם ראשון מסוגו בענף היהלומים, במסגרתו תאפשר בססח ביטוח אשראי גם ליצואנים ישראלים בתחום היהלומים.
30/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
כוחות גבעתי, שריון והנדסה נכנסו הלילה (ה', 30.12.04) מעט לאחר חצות למחנה הפליטים חאן יונס, בדרום רצועת עזה, במסגרת מבצע "ברזל סגול" לצמצום ירי הפצמ"רים והקסאמים לעבר ישובי גוש קטיף ומוצבי צה"ל בסביבה.
30/12/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
זאת ממשלה שחלק ממנה לא שירתו בצבא או היו ג'ובניקים ומה שחשוב לא פחות - בניהם אינם משרתים בצבא כעת, כאשר אנו במלחמה וחסרים לצבא אלפי חיילים
דרור אידר
דרור אידר
המלחמה רחוקה מסיום, וחשוב לחזור ולשנן על מה המלחמה    השבת נקרא על קללת הארץ שהפכה לברכה    הארץ השוממה המתינה לבניה    אלתרמן, רמב"ן, רבנו בחיי, מרק טווין ופרויד    ומילות חיזוק של המ...
דן מרגלית
דן מרגלית
הלוואי שתקום מפלגת ימין עם אביגדור ליברמן ונפתלי בנט וגדעון סער ויוסי כהן וד"ר יפעת שאשא-ביטון; ושיאיר גולן יראה ברכה באיחוד השמאל הציוני
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il