איגוד המפרסמים בישראל יעניק את תואר איש/אשת השיווק של השנה במסגרת ערב הפתיחה החגיגי של כנס השיווק והמדיה 2005, שיתקיים במוצ"ש, ב-15 לינואר, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א.
איש השיווק של השנה ייבחר מתוך אנשי השיווק של החודש שנבחרו במהלך שנת 2004:
אנשי השיווק של החודש שנת 2004 - תמצית
דני פלד - סמנכ"ל שיווק טרה: אחראי להשקת קו מוצרי "ג'ננה", ופיתוח והחדרת קוטג' 3% - מהלך שהעלה את נתח השוק של טרה בתחום הקוטג' מ-1.6% ל-14.5% תוך שמונה חודשים.
דודי פלד - מנכ"ל רשת ריקושט: התחלת הפעילות היתה ברעיון לרכז את כל המוצרים שחיילים צריכים תחת קורת גג אחת. היום מספקת הרשת כל פריט שקשור ליציאה מהבית בשעות הפנאי לכל הגילאים. לרשת 35 סניפים בפריסה ארצית.
שאול שלח - מנכ"ל עלית ממתקים: אחראי לפעילות שיווקית בשנתיים האחרונות שעיקרה תהליך מיתוג מחדש של המוצרים תחת המותג "פרה" והחדרת מוצרים חדשים תחת אותו מותג. המכירות ב-2003 גדלו ב-30% לעומת 2002.
יאיר עשהאל - סמנכ"ל שיווק סופר-פארם: נעשתה פעילות שיווקית מעמיקה בתקופה של מיתון, במיוחד בחיזוק מותג "לייף". המותג הפרטי "לייף" הוכנס לתחומים חדשים כמו תרופות ללא מרשם, ויטמינים ומכשור רפואי. לייף סטייל מהווה 25% ממחזור המכירות בסופר-פארם.
יואב לוי - סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים אל-על: בשנתיים הגדילה אל-על ב-4% את מספר הנוסעים לעומת ירידה של 1% בחברות אחרות. הגדלת טיסות ל"יעדי המשך" הוצבה כמטרה אסטרטגית. תוך 4 חודשים גדל נתח השוק בתחום זה ב-50% והוא עומד על 15%, ויצר הכנסה של 18 מיליון דולר.
יעקב כהן - מנכ"ל סינמה סיטי: למעלה משני מיליון מבקרים בסינמה סיטי. במחצית הראשונה של 2004 גדל מספרם ב-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כרבע מכלל צופי הסרטים בכלל ראו את הסרט בסינמה סיטי. 500 אירועים שיווקיים נערכו בשנה האחרונה בשעות שלא מוקרנים סרטים.
אלי פדידה - מנהל שיווק מחלבות גד: אחראי למיתוג מחדש ולשינוי הארגוני שהמחלבה עברה החל מ-2001. המחלבה מובילה בתחומי נישה: 40% מנתח שוק של גבינות עיזים, 60% משוק הלאבנה, 70% משוק המוצרלה. קצב גידול המכירות בשנים האחרונות עומד על כ-30%.
ערן וינטרוב - מנכ"ל ארגון לתת: ארגון לתת משמש ארגון גג ליותר מ-100 עמותות מקומיות, מחלקות רווחה וארגונים ב-67 ישובים. המימון לפעילות בא מקרנות, המגזר העסקי והציבור הרחב. מספר המתנדבים גדל בשנתיים מ-500 ל-2,000, המחזור הכספי ב-2003 היה 3.5 מליון דולר.
יהודי ליפמן - סמנכ"ל שיווק ופתוח מוצרים יוניליוור ישראל: למרות התחרות העזה בשוק דגני הבוקר נתח השוק של מוצרי הדגנים של תלמה הוא 64%, כאשר כריות מוביל מבין כל המותגים.
יובל לנדסברג - מנכ"ל קוסמופארם: מותג קרמה נבנה בהדרגה, מופרד ממוצרי הטואלטיקה של סנו. תוך שנתיים יש למוצרי קוסמופארם נתח שוק של כ-20% בתחום הסבון הנוזלי (גידול של 34% בשנת 2004), 20% בתחום הג'ל לשער.
צביקה גיור - מנכ"ל ניופאן: תוך שש שנים הפכה ניופאן לחברה מובילה בארץ בתחום האלקטרוניקה הבידורית עם נתח שוק של מעל 20% בענף שבו יש 30 מותגים שונים. השירות ללקוח סומן כיעד אסטרטגי.