|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

דגלים שחורים

יום אבל בשדרות: העיר מושבתת ואין לימודים

שרון שוחח אמש בטלפון עם ראש העיר ואמר: לא ארשה שיימשך המצב המטורף בשדרות, אפקח על ביצוע הפעילות בשטח; צה"ל סיים את מבצע "צעד מזרחי" במהלכו נפגעו 19 מחבלים; המחבלים כבר מיהרו לשגר הבוקר 7 רקטות קסאם על הנגב
16/01/2005  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: נועם שרביט  |  

רק מבצע נרחב בעזה. האלוף (במיל.) עמידרור [צילום מערוץ 10]

"במינון הנכון". סגן השר בוים

ענבל אביב
שרון הורה להגביר הפעילות המבצעית "ללא מגבלות"

גל ברגר
צעירה נפצעה אנוש מנפילת רקטת קסאם בשכונת מגורים בשדרות

גל ברגר ונועם שרביט
6 ישראלים - 3 מהם משדרות, נרצחו בפיגוע תופת משולב במסוף קרני

בשדרות יקיימו היום (ב', 17.1.05) יום אבל לציון הפיגוע הרצחני במעבר קרני וירי הקסאמים בשבת, בו נפצעו קשה שני אחים. מוסדות החינוך מושבתים, והעיריה לא תעניק שירותים. ברחבי העיר ניתלו דגלים שחורים והתושבים עונדים סרטים שחורים. בעלי העסקים בעיר יתבקשו לסגור את עסקיהם החל משעות הצהריים.

במהלך היום יהיו עצרות מרכזיות, מוקדי תפילה והזדהות. המוקד העיקרי להתכנסות יהיה ברחבת העיריה, שם החלו תושבים להתכנס החל משעות הבוקר. בעיריה מקווים, כי תושבים מכל רחבי הארץ יבואו להזדהות עם תושבי שדרות. בכיכר המרכזית של העיר נתלו בדים שחורים וכרזות הקוראות לממשלה לפעול נגד הירי. בשבוע הבא תקיים הכנסת דיון מיוחד בשדרות לאות הזדהות עם התושבים.

מויאל הציע לפנות את העיר

על צעדים אלה הוחלט בישיבה מיוחדת שכינס ראש העיריה, אלי מויאל, אשר הציע אפילו לפנות את העיר מכל תושביה למשך פרק זמן לא ידוע. הוא הסביר, כי אולי פעולה כזו תשפיע על ראש הממשלה לפעול בתקיפות-יתר נגד המחבלים.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, התנגד להצעתו של מויאל לנטוש את העיר. "לאור המתיחות הקיימת בכל שעות היום, רמת ההיערכות היא בשיאה", הוא אמר. "אני משתתף בצער שכנתנו שדרות, כולנו באותה סירה. עם זאת, אני מתנגד לקריאה לנטוש את האזור". לדבריו, "המשך הלחץ הצבאי מול תביעות מדיניות הוא הפתרון היחידי".

בוים: לצה"ל יש אישור לפעול רק "במינון הנכון"

הבוקר התברר, כי דבריו של ראש הממשלה לפיהם נתן לצעד יד חופשית לפעול נגד הירי, אין בהם ולא כלום. סגן שר הביטחון, זאב בוים, אמר ל'קול ישראל' כי צה"ל ימשיך לפעול נגד הירי "במינון הנכון". לדבריו, ישראל נותנת לאבו מאזן זמן מצומצם כדי לפעול נגד ירי הקסאמים והמרגמות.

בוים הוסיף, כי צריך לבחון גם את השיקול המדיני אך אבו מאזן לא יזכה למאה ימי חסד והוא יהיה חייב להוכיח פעילות נגד המשך הטרור נגד ישראל. הוא אף הציע לשקול ירי ארטילרי בתגובה על הירי אל ישובי הנגב המערבי, אך הוסיף כי הדבר בעייתי בשל החשש לפגיעה באוכלוסיה פלשתינית חפה מפשע.

כוחות צה"ל סיימו את מבצע "צעד מזרחי", ההפגזות נמשכות

כוחות צה"ל שפעלו החל מסוף השבוע מצפון לציר קרני-נצרים, נגד חוליות יורי הקסאמים והמרגמות ברצועת עזה, יצאו הלילה מאזור הפעילות וסיימו את מבצע "צעד מזרחי".

ואולם, המחבלים פתחו את הבוקר בהרעשה כבדה של ישובי הנגב המערבי, שגרמה לנזק אך לא לנפגעים בנפש. זה החל עם שתי רקטות שהתפוצצו בתוך קיבוץ אור הנר בשער הנגב, המשיך עם רקטה סמוך לקיבוץ נתיב העשרה שבצפון הנגב, 3 רקטות באזור היישוב ניסנית שבצפון גוש קטיף ורקטה שביעית שזוהה ששוגרה, אך טרם אותר מקום נפילתה. שתי פצצות מרגמה שירו המחבלים התפוצצו צפונית ליישוב נווה דקלים בגוש קטיף.

הבוקר חוסלו גם שני מחבלים סמוך לציר כיסופים. השניים ביקשו לירות טילי RGP לעבר רכבים ישראלים או אחת העמדות של צה"ל באזור. אחד המחבלים חוסל ואז פתחו הכוחות בסריקות אחר חברו שנפצע מהירי. המחבל הפצוע עוד הספיק לירות לעבר החיילים לפני שחוסל על ידם. אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

שרון, למויאל: אפקח אישית על הפעילות להפסקת הירי

ראש הממשלה, אריאל שרון, שוחח אמש (א') בטלפון עם ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, בעקבות סערת הרוחות בעיר ועדכן אותו בהנחיות הדרג המדיני שהועברו לצה"ל, בניסיון להפסיק את ירי רקטות הקסאם לעבר העיר והנגב המערבי.

שרון אמר, כי לא ירשה שהמצב המטורף בו שדרות שרויה יימשך, וכי הנחה את צה"ל לפעול נגד הירי בלא כל מגבלה מדינית או צבאית. שרון הודיע, כי בכוונתו לבקר ביחידות הצבאיות הפרושות בגזרה כדי לעקוב אחר ביצוע ההחלטה. הוא זימן אליו אמש את הרמטכ"ל והורה לו לפעול נגד הירי בלי הגבלות.

מויאל אמר לשרון, כי תושבי העיר חשים שהממשלה מפקירה אותם. הבוקר הוא אמר בגלי צה"ל, כי "הציבור בשדרות לא מסוגל יותר כבר להמשיך, והוא מבקש את התשובות, את הביטחון ואת ההגנה כאן ועכשיו". לדבריו, "יש פה ילדים שרוצים לחיות, יש פה הורים שרוצים לגדל את הילדים שלהם בשקט. אנחנו 4 שנים מתחת לתופת הזאת".

אמש: 6 קסאמים על הנגב, 6 פצמ"רים על הגוש

גם אמש נמשכו ההפגזות על העיר שדרות, הנגב המערבי ועל יישובי גוש קטיף, המורגלים בכך יותר מכולם. למרבה המזל, בכל המקרים היום לא היו נפגעים. בבוקר נורו שתי רקטות קסאם לעבר שדרות. הן התפוצצו בשטחים פתוחים סמוך לקיבוצים אור הנר וניר-עם שבשער הנגב. אחר הצהריים התפוצצו שתי רקטות קסאם בתוך קיבוץ נחל עוז שבנגב המערבי. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק רב לרכוש. בערב נורתה רקטת קסאם שהתפוצצה בשטח פתוח בין קיבוץ מפלסים לשדרות.

פצצת מרגמה פגעה אמש ישירות בבית ביישוב נווה דקלים שבגוש קטיף. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק רב לבית. כשעה מאוחר יותר, נורתה מרגמה נוספת שהתפוצצה סמוך מאוד לבית נוסף ביישוב. מוקדם יותר, התפוצצו בנווה דקלים שלוש פצצות מרגמה שירו המחבלים. רקטת קסאם נורתה לעבר נצרים ונחתה סמוך ליישוב. בכל המקרים, לא היו נפגעים.

בגוש קטיף זעמו התושבים על ששרון "שכח" שהמחבלים יורים ומפציצים גם את ישובי גוש קטיף, כאשר הוא מדבר כל הזמן רק על שדרות.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדיין מאושפזת במצב אנוש אלה אבוקסיס, בת 17 משדרות, שנפגעה אמש מרקטת קסאם בעת שגוננה על אחיה הקטן, תמיר בן ה-10, כששמעו את האזעקה המתריעה על השיגור. מצבו של האח תמיר עדיין מוגדר בינוני, אך יציב.

שרון בישיבת הממשלה: אין שום מגבלות על הצבא

דברים דומים לאלה שאמר שרון למויאל, נאמרו על-ידו בפתח ישיבת הממשלה אתמול. "למרבה הצער, חרף השינוי במנהיגות הפלשתינית, אנו רואים כי העומדים בראשה אפילו לא התחילו בפעילות כלשהי להפסקת הטרור. המצב הזה לא יכול להימשך. צה"ל וכוחות הביטחון הונחו להגביר את הפעילות המבצעית המכוונת להפסקת הטרור והם יוסיפו לעשות כן, ללא מגבלות - ואני מדגיש, ללא מגבלות - כל עוד לא נוקפים הפלשתינים אצבע".

שרון הוסיף, כי "הדרג המבצעי הונחה לעשות כל פעולה הנדרשת כדי לעצור את הטרור. עם ישראל נאבק בטרור כבר למעלה ממאה שנים. לא נכנענו לטרור בעבר ואנחנו לא מתכוונים להיכנע לו כעת. אלו ימים קשים, אך ידענו קשים מהם" [ראו ידיעה נפרדת].

האלוף (במיל.) עמידרור: רק מבצע צבאי נרחב

המוצא היחיד מהמשך הדימום ביישובי הדרום הוא מבצע צבאי מקיף לכיבוש חבל עזה. כך טוען היום האלוף (במיל.) יעקב עמידרור, במאמר שפרסם בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

לדברי עמידרור, "כאשר נתנו לצבא לנצח ב'חומת מגן' הוא עשה זאת. כיבוש הרצועה יעלה בקורבנות, אך רק הוא ייתן לנו את האפשרות לנצח במלחמה נגד הטרור. אין מי שניצח את הטרור ללא שליטה בשטח". עמידרור הוסיף, כי את "האפשרויות האחרות, של דרך אוסלו או של מבצעים חד-פעמיים ברצועה, ניסינו כבר במשך שנים".

רמ"ט פיקוד דרום: הדרג המדיני לא נתן הוראה

תא"ל (במיל.) צביקה פוגל, שהיה עד לאחרונה ראש מטה פיקוד דרום, אמר היום כי "מלחמה היא עניין לא נעים ואפילו בזוי אך ברגע שהיא נכפית עלינו, אנחנו צריכים לנצח בה". לדבריו, לצה"ל יש יכולת ואמצעים להיכנס לרפיח ולחאן יונס ולמחנות הפליטים בעזה ולפגוע בטרור באופן ישיר ומקרוב. "אני יוצא מנקודת הנחה שהסיבה שלא עושים מבצע כזה היא בשל החלטת הדרג המדיני".

עם זאת, הדגיש פוגל בראיונות ל'קול ישראל' ולערוץ 7, כי "מי שמשלה את עצמו שאחרי שנצא זה יהיה אפס טרור משלה את עצמו, אבל באותו רגע נניח את התשתית לכוחות הביטחון הפלשתיניים לנסות להיכנס לעשות סדר".

גם פוגל הסכים עם דברי עמידרור, כי אין מנוס מפעולה רחבה, למרות שזו תגבה אבדות. מישהו חייב להיכנס לבצע את העבודה, אמר פוגל, "ואני לא מצפה משום אבו לעשות בעבורי את העבודה. אני, צה"ל, אזרחי מדינת ישראל נצטרך להיכנס לשם. יהיה לזה תשלום יקר, אבל זו החובה שלנו". עוד אמר, כי התוצאה שתהיה מההינתקות כפי שהיא מתוכננת כרגע, תהיה דומה למה שקרה בלבנון, רק שהפעם ישראל תשאיר תשתית ארגונית של טרור הרבה יותר חזקה.

תאריך:  16/01/2005   |   עודכן:  17/01/2005
נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חוקרי היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית של המשטרה עצרו 4 חשודים ממרכז הארץ, שעל-פי החשד הפעילו רשת לזיוף תלושי שכר פיקטיביים, לצורך קבלת דמי אבטלה בסכום של מיליוני שקלים.
16/01/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
ההסלמה ביחסי העבודה בין הנהלת בנק המזרחי, ובראשה המנכ"ל אלי יונס, לוועד עובדי הבנק, מגיעה לשיאים חדשים וזוכה כעת לגם לגיבויה של ההסתדרות.
16/01/2005  |  אורלי ממן  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר (יום א', 16.1.05) עונש של מאסר עולם על דוד נזרי, ששרף למוות את גרושתו רחל (39) לעיני שתי בנותיהם בחודש אוגוסט 2002. נזרי אף חוייב לפצות כל אחת משלוש בנותיו בסך של 228,000 ש"ח.
16/01/2005  |  נועם שרביט  |   חדשות
חברת "טלפארם" מקבוצת "פישמן רשתות" הודיעה, כי חתמה בימים אלה עם רשת המזון "מטרומרקט" על הסכם למכירת תרופות ללא מרשם בסניפי הרשת.
16/01/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
"2004 צפויה להיות השנה הרווחית ביותר לבזק מזה שבע שנים". כך אמר היום (א', 16.1.05) מנכ"ל בזק, אמנון דיק, בכנס של איגוד המפרסמים.
16/01/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אנחנו נראים מאוד לא טוב בעולם, נראים מכוערים מבחינה מוסרית, כששר בממשלת ישראל, האחראי על הביטחון הלאומי, מביע תמיהה, מדוע אנחנו לוקחים הרבה שבויים פלשתינים ואיננו הורגים אותם
חנינא פורת
חנינא פורת
סוגיית הקרקעות, הנוודות ושטחי מחייה, 1800 - 1967    בעקבות ספרה החדש של פרופ' רות קרק    הספר/מחקר מביא עמו חידושים רבים הן בצד ההיסטורי של הקונפליקט והן בצד ההווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il