|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים

שנדר החליט לסגור את תיקי <br>החקירה בפרשיות פריצקי

פרקליט המדינה לא מצא תשתית ראייתית מספקת נגד שר התשתיות לשעבר והחוקר הפרטי יעקב אשל, שנחשדו בניסיון "לתפור תיק" לאברהם פורז; גם בנוגע לשלמה אברמוביץ, יוסי מימן, שבתי שביט, מאיר פלבסקי אלי לנדאו ואחרים, לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת; עם זאת, שנדר מטיח בפריצקי ביקורת על התנהלותו; פריצקי: בשינוי מיהרו "לשפוך את דמי"
17/01/2005  |     |   חדשות   |   פרשת פריצקי   |   תגובות

אין תשתית ראייתית. ערן שנדר

יזם ושילם לחוקר פלבסקי. יוסי מימן [צילום: בוצ'צ'ו]

אין ראיות שעמד מאחורי פרסום הקלטת. אלי לנדאו

רצינו להתחקות אחר מניעיו של פריצקי. שבתי שביט

העביר את הקלטות לפלבסקי. שלמה אברמוביץ' [צילום מערוץ 2]

מסר את הקלטות לערוץ 1. מאיר פלבסקי [צילום מערוץ 2]

רנית נחום-הלוי
ח"כ פריצקי מקים מפלגה חדשה; מודיע: אמשיך להילחם בשחיתות

מיכאל דבורין
המשטרה סיימה חקירת פריצקי ללא המלצות

יואב יצחק
אלי לנדאו נחקר במשטרה בפרשת פריצקי-חברת החשמל

נועם שרביט
החשד שנחקר: עו"ד בכיר ניסה לשחד את פריצקי בעזרת נהגו

נועם שרביט
מזוז הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ פריצקי

   רנית נחום-הלוי
סיעת שינוי מודיעה: ח"כ פריצקי אינו עוד חבר שינוי

 קישורים
  מסמך: החלטת פרקליט המדינה בפרשת פריצקי

פרקליט המדינה, ערן שנדר, הודיע הערב (ב', 17.1.05) כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד השר לשעבר יוסף פריצקי משינוי, שניסה 'לתפור תיק' לחברו לסיעה אברהם פורז, וכן את התיקים של יתר המעורבים בארבע הפרשיות השונות שנקשרו בנושא, מחוסר ראיות מספיקות.

שנדר ציין, כי אין בהחלטתו "כדי לגרוע מהחומרה הציבורית של התנהלותם של חלק מהמעורבים בפרשה. יש טעם לפגם, אף שהדבר אינו עולה לכדי ביצוע עבירה פלילית, בעצם פרסום הקלטת, על-ידי אישים בעלי אינטרסים שהיה להם עניין להכפיש את שמו ח"כ פריצקי, בשל החלטה מקצועית שקיבל כשר התשתיות".

את עיקר דבריו כיוון להתנהלותו של פריצקי, ש"פעל בדרכים עקלקלות כשהוא מתחקה אחרי חברו למפלגה תוך שהוא מסיג את גבולן של הרשויות המוסמכות". לדברי שנדר, "פעילות זו לא רק שאינה מקדמת את שלטון החוק, אלא יש בה כדי להכשיל ולפגום בפעולות חקירה ככל שאלו היו נדרשות, ומעלה חשד שמא מגמת התנהלותו היתה אך כדי לפגוע בחברו למפלגה ולא דאגה לשלטון החוק". אם פריצקי חשד באמת בפורז, אמר שנדר, היה עליו - בין היתר בשל מעמדו הציבורי - לפנות לרשויות אכיפת החוק ולא לשכור חוקר פרטי.

פריצקי בירך הערב על החלטתו של שנדר, והביע צער על ש"דמו נשפך לשווא". כי מלכתחילה ידע שהוא קורבן וכי הוא מצפה להתנצלות מעמיתיו בשינוי ש"מיהרו לשפוך את דמו". בתוך כך, הודיעה היום הסיעה ליו"ר ועדת הכנסת על פרישתו של פריצקי מסיעת שינוי [ראו ידיעה נפרדת]. בסיעה הסבירו, כי ההחלטה התקבלה לאחר שפריצקי תמך במינוי אלי ישי ליו"ר האופוזיציה, וכן בהקמת ממשלת האחדות ובעד התקציב, בניגוד לעמדת הסיעה.

פרשת פריצקי-אשל

בשנת 2002, נוצר קשר בין ח"כ פריצקי והחוקר הפרטי יעקב אשל, שהקליט חלק מהשיחות בין השניים. המשטרה תפסה שלוש קלטות, שהאמור בהן תאם את גרסתו של פריצקי, שהציג את מטרת הקשר כ"חשיפת מעשי השחיתות של ח"כ אברהם פורז". שנדר מציין עם זאת, כי "ניתן לקבוע כי הרקע לדברים היה סכסוך חריף, שנתגלע בין ח"כ יוסף פריצקי לבין ח"כ אברהם פורז, שניהם חברי כנסת מטעם מפלגת 'שינוי', על רקע בחירות פנימיות, שהתקיימו בחודש דצמבר 2002".

בשלב מסויים, נקשרו לעניין גם מספר חברים מוועד עובדי חברת החשמל, שהיו מעוניינים לפגוע בפורז, כחלק מהמאבק על זכות עובדי החברה לקבל חשמל חינם, שח"כ פורז רצה לבטל. החוקר אשל מכר את הקלטות לאחד מחברי הוועד, שהעביר אותן לפיקדון אצל שלמה אברמוביץ', שעבד באותה עת כאיש יחסי ציבור של ועד העובדים. עד לחשיפת הפרשה לא נעשה שימוש בקלטות וכפי שקובע שנדר, "לא נמצאו כל ראיות לאיומים או סחיטה כלפי ח"כ פורז בגין האמור בקלטות". לדבריו, בחינת הקלטות הביאה אותו למסקנה שאין "תשתית ראייתית להעמידם לדין".

שנדר בחן את מה שאמר פריצקי לחוקר אשל: "פעם חשבתי להפיל אותו [את פורז] בפח. אני עוד אעשה לו את זה", באספקט של עבירות כמו בידוי ראיות וקשירת קשר לביצוע פשע, אך מצא כאמור כי אין תשתית ראייתית להעמיד את השניים לדין.

"אכן", קבע שנדר, "פריצקי והחוקר הפרטי העלו את האפשרות לנסות לרקום סיפור מעשה, שיביא את ח"כ פורז להעביר החלטה בועדת הכלכלה של הכנסת באופן חריג; ואולם, השניים לא דיברו ביניהם לבדות ראיות, שיציגו את ח"כ פורז כמי שפעל באופן לא לגיטימי. ככל שהתוכנית היתה מתממשת וח"כ פורז לא היה עומד בפיתוי, הדבר היה משקף התנהגות בלתי תקינה... יתר על כן, אין בנמצא ראיות המלמדות, כי השניים סיכמו ביניהם לפעול למימושה של התוכנית".

המכרז לרכישת גז טבעי

בינתיים, מונה פריצקי לשר התשתיות ומתוקף תפקידו היה הממונה על חברת החשמל. פריצקי התנגד לזכייתה של חברת G.M.E, המצויה בשליטה חלקית של יוסי מימן וקבוצת מרחב וכן גורמים מצריים, במכרז הממשלתי לרכישת גז טבעי, והצהיר כי הוא מעדיף את החברה האחרת – בריטיש גז.

פריצקי החליט שלא להאריך את כהונתו של יו"ר הדירקטוריון של חברת החשמל, אלי לנדאו, משום שהוא תומך בניהול מו"מ עם G.M.E. למרות זאת, הדירקטוריון אישר הסכם עקרונות עימה. באמצע יוני 2004 מכר שלמה אברמוביץ', שבינתיים הפסיק לייצג את ועד העובדים, את הקלטות לחוקר הפרטי מאיר פלבסקי, שפנה לערוץ 1, ששידר אותן. פלבסקי הועסק באותה תקופה על-ידי יוסי מימן בתיאום עם אישים נוספים הקשורים לחברת G.M.E – שבתאי שביט ונמרוד נוביק, שאף נפגשו עימו. נוביק התנגד להעסקתו של חוקר פרטי.

מימן דחף ושילם עבור העסקתו של מאיר פלבסקי

למרות שמימן הכחיש זאת, קבע שנדר, "ניתן לקבוע כי הקלטות נרכשו על-ידי מאיר פלבסקי, מכספים שקיבל מיוסי מימן ובהקשר להעסקתו על ידיו. המעורבים בפרשה - יוסי מימן, שבתי שביט, מאיר פלבסקי ואחרים, העידו שפלבסקי הועסק בעיקר כדי להתחקות אחר מניעיו של פריצקי בהחלטתו לתמוך דווקא בבריטיש גז, למרות ש-G.M.E זכתה במכרז, והאם יש בה שיקולים זרים.

לטענתם, רכש פלבסקי את הקלטות מיוזמתו, והם היו "אדישים" להצעתו של פלבסקי לפרסמם. מימן טען, כי לא שיער שפרסום הקלטות יביא בסופו של דבר להדחתו של פריצקי מלכהן כשר התשתיות. בעניין זה קבע שנדר, כי "לא נמצאו ראיות שצידודו של מאן דהוא בחברה זו או אחרת נבע משיקולים שאינם עניינים... לא הופעלו איומים או לחץ בלתי לגיטימי, על-ידי פריצקי או אחרים, על חברי דירקטוריון חברת החשמל".

אין ראיות שאלי לנדאו עמד מאחורי פרסום הקלטת

יום לאחר שהודיע פריצקי כי אינו מאריך את כהונתו של לנדאו, פורסמה הקלטת בערוץ 1 על-ידי אילה חסון ובן-ציון ציטרין. על-כך אומר שנדר, כי "נבחן הקשר של אלי לנדאו להעסקתו של פלבסקי, אך לא נמצאו לכך ראיות מספיקות. כמו כן, לא ניתן לקבוע שפרסום הקלטות נועד להוות איום או לחץ על שר התשתיות פריצקי, להאריך את כהונתו של לנדאו".

שנדר מוסיף, כי "לא נמצאו ראיות המצביעות כי אלי לנדאו תמך בהתקשרות עם חברת G.M.E מטעמים פסולים, בשל קשרים אישיים בינו לבין יוסי מימן מבעלי החברה... ניתן לקבוע כי מאיר פלבסקי שהעביר את הקלטות לתקשורת פעל מטעם יוסי מימן והאחרים, ברם, לא ניתן לקבוע כי אלו הורו לפעול בדרך זו".

שנדר מדגיש, כי "לא נמצאו ראיות לכך ששר התשתיות דאז אויים או נסחט בהקשר לתמיכתו בחברה הבריטית. פריצקי נשאל ביחס לקיומם של איומים והכחיש".

פרשת בוריס קרסני

בפרשת נוספת שנחקרה, עלה החשד שבוריס קרסני, ששימש כיועץ של קבוצת מרחב בכל הקשור לענף הגז, איים על פריצקי. לטענת פריצקי, קרסני אמר לו באחת השיחות שהוא עוד "עלול לחטוף כדור בראש". פריצקי עצמו העיד, כי לא ייחס לכך חשיבות. הוא אמנם סיפר על כך לקב"ט המשרד, אך ביקש ממנו שלא יפעל בעניין.

לאחר בחינת גרסת המעורבים, קבע שנדר ש"קשה יהיה לראות באמירה זו משום איום. לא רק שפריצקי לא חש מאויים בשל הדברים, אלא, שלא ניתן לשלול את גרסתו של קרסני, כי במסגרת ניסיונותיו לשכנע את פריצקי, שלא לתמוך בחברה הבריטית הקשורה לפלשתינים, הזהיר אותו מפני האפשרות שהם יפגעו בו".

פרשת עו"ד אילן שביט

פרשה נוספת שנחקרה בהקשר לח"כ פריצקי הינה חשד, לפיו עו"ד אילן שביט (שטריקס), שותף בכיר במשרד חיים צדוק ושות', ניסה לשחד את השר פריצקי באמצעות נהגו רפי שחורי, שהיה היוזם לקשר הפסול, בקשר לחוות גז בשטח השיפוט של קריית אתא.

החשד היה לעבירה של תיווך בשוחד מצידם של עו"ד שביט ורפי שחורי. עם זאת, שנדר הסיק ש"אין תשתית ראייתית מספקת להעמידם לדין פלילי. באשר לח"כ פריצקי, לא נמצאו ראיות הקושרות אותו לקשר שהחל להיווצר בין השניים".

תאריך:  17/01/2005   |   עודכן:  18/01/2005
נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשדרות קיימו היום (ב', 17.1.05) 'יום אבל עירוני' לציון הפיגוע הרצחני במעבר קרני בו נרצחו שלושה מתושבי העיר וירי הקסאמים הבלתי פוסק מרצועת עזה. מוסדות החינוך והעיריה הושבתו, והתקיימו כינוסים ותפילות המוניות בכיכר העיר.
17/01/2005  |  עומר שיקלר  |   חדשות
נמשכת ההתכתשות בין הנהלת בנק המזרחי לוועד העובדים. בעוד אלי יונס, המנכ"ל, מבטיח הגנה לעובדים הצפויים לעמוד לדין משמעתי בפני הוועד, בשל שבירת שביתה, יוצא הוועד ב"כרוז" היומי שלו בו הוא מטיח נגד יונס כי "באלימות, באיומים ובמתק שפתיים מנסה אלי יונס לרסק את העבודה המאורגנת בבנק המזרחי".
17/01/2005  |  אורלי ממן  |   חדשות
שערוריית רמדיה ממשיכה להישאר בכותרות כאשר הפעם מדובר על חשדות כבדים וחמורים נגד משה מילר בעליה של החברה, אשר לדברי פרקליטות מחוז מרכז המטפלת בפרשה, חשוד בשיבוש מהלכי חקירה ובהדחת עדים, לאחר שעל-פי החשד ביקש לקנות את שתיקתם של מספר עובדים בחברה בכסף.
17/01/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
לקראת כנס KickOff 2005, שיתקיים ביום חמישי, 20.1.05, במלון דן פנורמה בת"א, כינסה יוזמת ומפיקת האירוע, קבוצת אנשים ומחשבים, עשרה מנהלי שיווק בכירים בתעשיית ההייטק.
17/01/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
בעלי השליטה בבנק המזרחי יוצאים לעיתונות בהודעה חריפה שנועדה לגונן על יושב-ראש הבנק, יעקב פרי, ועל ההנהלה, בפרשת המענק לויקטור מדינה. "בימים האחרונים מנהלים חלק מאמצעי התקשורת ציד מכשפות מכוער נגד יו"ר בנק המזרחי, מר יעקב פרי", טוענים בעלי השליטה בהודעה מיוחדת שהוציאו. "אנו מבקשים להבהיר כי מר פרי לא הסתיר, לא העלים ולא יזם כל פעולה בלתי הולמת או בלתי ראויה, בהקשר לטיפולו במענק הפרישה של מר מדינה. מר פרי פעל כדין ובתום לב", נמסר בהודעה.
17/01/2005  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת "צדק תחבורתי" מציעה נסיעות חינם לחיילים משוחררים למשך שנה. מטרת ההטבה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אך היא אינה יעילה. ההצעה החלופית: הנחה משמעותית רק למי שנוסע באופן קבו...
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il