יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן, עיכב (ב', 14.2.05) אישור תקנה המקנה לרשות המקומית סמכות לקבוע את עלות גרירת רכב החונה בניגוד לחוק.
מנתונים שהוצגו לוועדה עולה, כי תעריפי גרירת רכב ברשויות השונות נעים בין 100-350 ש"ח. לדברי יו"ר הוועדה, יש לחייב את בעל הרכב בהוצאת הגרירה בלבד ולא בתשלום נוסף על הקנס שהוא משלם.
תקנה נוספת שאישורה עוכב, היא זו המחייבת בעל רכב מקולקל לפנותו שתוך 12 שעות מצידי הכביש. יו"ר הוועדה וח"כ דוד טל ביקשו ממשרד התחבורה להציע פתרון כזה שימנע מבעל הרכב לחלל שבת, במקרה ורכבו נתקע זמן קצר לפני כניסתה.
בין תקנות התעבורה שאושרו בוועדה:
- תיקון תקנה 173 - לפיה תושבי חוץ יקבלו רשיון נהיגה בתוקף לשנתיים בלבד במקום ל-5 שנים. בוועדה צויין, כי הדבר נועד למנוע משוהים בלתי חוקיים להזדהות באמצעות רשיון בתוקף;
- תיקון תקנה 97 - בכניסה לכל מינהרה יחוייב בעל רכב להדליק אורות. יו"ר הוועדה ביקש עוד, כי בכניסה לכל מינהרה יותקן שלט המזכיר לנהג את חובתו זו;
- תיקון תקנה 83 - התקנה מחייבת בחגירת כל חגורות הבטיחות המותקנות ברכב. לדוגמא, רכב ישן שנוצר ללא חגורות בטיחות מאחור, אך בעל הרכב התקין כאלה.