בירדן התקיימה פגישה (יום ג', 19.4.05) בין נציגי משרד התשתיות הלאומיות ומשרד החוץ, נציגי ירדן ונציגי הרשות הפלשתינית, במהלכה סוכם ונחתם הסכם משולש על נוסח ה -
TOR: TERMS OF REFERENCE. דהיינו סקר היתכנות לבדיקת אפשרות לביצוע פרויקט "מובל השלום". הפרויקט הינו כריית תעלה שתחבר את ים סוף עם ים המלח.
שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר כי "פרויקט מובל השלום הוא קטליזטור להגברת שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל לבין ירדן. ככל שנרחיב את קידום הפרויקטים המשותפים, נוכל להביא לשגשוג אזורי במזרח התיכון כולו".
הנושא הינו ראשון בחשיבותו עבור הממלכה הירדנית. המלך עבדאללה התבטא לא אחת כי הוא רואה חשיבות מרובה בקידומו של הפרויקט.
עלות הסקר מוערכת בכ-10-15 מיליון דולר, והוא צפוי להימשך 3-4 שנים. מספר מדינות הביעו את נכונותן לממן את הסקר, וביצועו מרוכז על-ידי הבנק העולמי בשיתוף הגורמים הרלוונטיים.
הסקר יכלול חמישה מרכיבים:
1. ההשפעה הסביבתית על מפרץ אילת כתוצאה משאיבת מי ים.
2. ההשפעה הסביבתית על ואדי ערבה כתוצאה ממעבר התעלה.
3. היתכנות הקמת מתקן להתפלת מי ים סוף לחופי ים המלח - בעיקר לצרכי ירדן והרשות הפלשתינית.
4. היתכנות הקמת תחנת כח הידרואלקטרית.
5. השפעות על איכות מי ים המלח כתוצאה מעירוב מי ים סוף עם מי ים המלח (הן הסביבתיות והן הכלכליות למפעלי האשל"ג הישראלי והירדני).
יש לציין כי קיימת חשיבות רבה לתעלה זו עבור הצד הישראלי, היות וכתוצאה מניצול מקורות המים שמזינים את ים המלח על-ידי ירדן, סוריה וישראל, יורד מפלסו של ים המלח בשיעור של 80-100 ס"מ בשנה.
פרויקט "מובל השלום" יוקם בצידו הירדני של הגבול, מה שיאפשר מימון של הבנק העולמי.
שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר: "החתימה על הסכם לקידום ביצועו של פרויקט "מובל השלום" הינה בעל ערך רב. מלבד המשמעויות הכלכליות והסביבתיות שיש לפרויקט זה, ברצוני להעביר מסר של רצון לשיתוף פעולה טווח ארוך עם שכנינו. גם בעתיד אתמוך ואקדם כל רעיון אשר ישרת את השלום המיוחל במזרח התיכון".