סך ההוצאות למשקי הבית בחג הפסח עמד על 3 מיליארד שקל, כך עולה מסקר שנערך על-ידי איגוד לשכות המסחר. מדובר בגידול של כ-20% לעומת הצריכה בתקופה ללא חגים. לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הצרכן הישראלי מיישם את התחושה בשיפור הכלכלי וברגיעה הביטחונית באמצעות הגדלת הצריכה.
אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר ערך לאחר חג הפסח, סקירה המתבססת על נתוני הלמ"ס, ממנה עולה, כי הצרכן הישראלי חגג בחג. ההוצאה הממוצעת בעשרת ימי חג הפסח, כך על-פי הסקר, עומדת על כ-1,000 שקל למשק בית בממוצע (מה-21 באפריל ועד ה-30 באפריל). הסכום אינו כולל הוצאות שוטפות קבועות, כגון מזון, סלולרי, משכנתה, מסים וכו'. בנוסף, נמצא כי סל מזון ומשקאות ממוצע למשק בית, נע בין 500 ל-700 שקל.
סך ההוצאה הממוצעת למשק בית, עומדת על כ-3 מיליארד שקל, סכום המשקף גידול של כ-20% לעומת הצריכה בתקופה זהה ללא חגים.
עוד עולה מהסקירה, כי הישראלי נהנה בחג הפסח ממופעי בידור, מאכילה בחוץ ומנסיעות בעולם. ההוצאה הממוצעת לכלל משקי הבית ללא מזון בעשרת ימי חג הפסח עומדת על כ-1.6 מיליארד שקל ומתוכה 30% על מופעי תרבות ובידור, 22% על נסיעות לחו"ל (כולל סיני), 20% על ארוחות מחוץ לבית.
חג הפסח העלה את מספר משרות השכיר במדינה. מאגף הכלכלה נמסר, שמניסיון העבר עולה שבחודש בו חל חג פסח, מספר משרות השכיר גדל בכ-4% ועומד על כ-12,500 משרות שכיר. כך, מספר משרות השכיר בענפי המסחר הקמעונאי והסיטונאי בחודש בו חל חג הפסח עולה בכ-5,000 משרות (גידול של 1.5%); בענף שירותי האירוח והאוכל עלה מספר משרות השכיר בכ-6,000 (גידול של 5.2%) ובענף התחבורה חל גידול של כ-1,500 משרות שכיר (גידול של כ- 1.1%).
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "פסח 2005 ממשיך את המגמה של פסח 2004 אשר שיקף את התאוששות המשק. הצרכן הישראלי מיישם את התחושה בשיפור הכלכלי וברגיעה הביטחונית באמצעות הגדלת הצריכה למשל בקניות ובנסיעות לחו"ל".