בית משפט לתביעות קטנות חייב באחרונה את סוכנות הנסיעות "איסתא ליינס" לפצות באופן חלקי שלושה נוסעים ישראלים שהזמינו דרך החברה חבילת נופש באי "איביזה" בספרד, שאליו נוהגים לנסוע בחודשי הקיץ עשרות אלפי צעירים מכל רחבי אירופה וגם מישראל.
השלושה רכשו בחודש אוגוסט האחרון חבילת נופש לאי איביזה באמצעות איסתא ושילמו תמורתה 1,907 דולר עבור שלושתם (635 דולר לאדם). החבילה כללה טיסת שכר הלוך ושוב ו-7 לילות במלון דירות.
התובעים טענו בין היתר, כי לפני שהוזמנה החבילה, קרא אחד התובעים, באחד הפורומים באינטרנט תלונה על מליחות המים בברזים באיביזה ופנה בעקבות כך במפורש לסוכן הנסיעות של איסתא כדי לברר נקודה זו. לדבריו, הנציג אמר לו כי אין כל אמת בטענה זו.
אולם כאשר התובעים הגיעו לאיביזה התברר להם כי מי שטעה היה דווקא הסוכן והם נוכחו לדעת כי המים במלון דירות שלהם היו מלוחים בכל הברזים. לפיכך, טענו, לא זו בלבד שלא יכלו לשתות את המים, אלא שגם להתקלח במים הללו היה לא נעים.
לטענם, התלוננו בקבלה של המלון, אך נאמר להם שאין דירות אחרות. לאור זאת הם נאלצו לקנות מים הן לשתיה והן למקלחות. משכך ולאור טענות נוספות תבעו שלושת הנוסעים מאיסתא החזר של מלוא הנופש.
לאחר שעיינה בחומר הראיות שהציגו התובעים ובחומר הראיות הנגדי שהציגה איסתא פסקה שופטת בית המשפט מיכל ברק-נבו כי התובעים אכן הציגו לסוכן של איסתא שאלה מפורשת בנושא מליחות המים, "והיה עליו לדעת מידע, שאיננו מידע של מה בכך, לפיו איכות המים באי איביזה עשויה להיות בעייתית".
השופטת ברק-נבו הוסיפה, כי "אם ביעד מסויים לא ניתן לשתות את המים, יש להביא עובדה זו לידיעת הנוסע לאותו יעד. זהו תפקידו של סוכן הנסיעות, ומדובר במידע חשוב".
שאר טענות התובעים לא התקבלו. לאור זאת הגיעה השופטת למסקנה כי על איסתא לפצות את התובעים בגין אי מסירת המידע והעמידה את סכום הפיצוי על סך של 10% מכלל החופשה קרי 868 ש"ח. עוד חייבה השופטת את איסתא לשלם לתובעים הוצאות משפט בסך 450 ש"ח.