ח"כ אבי יחזקאל ממפלגת העבודה, התפטר היום ממשרתו כסגן שר התחבורה. יחזקאל אשר תיכנן מזה זמן רב את התפטרותו, בחר משום מה להכריז עליה בהתפרצות דרמטית שנערכה במהלך ישיבת סיעת העבודה בכנסת.
ל-Nfc אמר יחזקאל מיד לאחר התפטרותו: "אפילו פוליטיקאי צריך להיות לפעמים קצת בן אדם. ברגע שהגזרות הכלכליות נחתו על הציבור ומפלגת העבודה תמכה בהן, לא נותר לי אלא לפרוש מהממשלה. לגבי היה זה הקש ששבר את גב הגמל."
לתקשורת האלקטרונית אמר יחזקאל כי "הממשלה הנוכחית הינה ממשלה שמנה, שהפכה נטל על הציבור ו אותו הפכה לרזה." יחזקאל הביע תקווה כי עוד סגני שרים יפרשו מהממשלה, אותה תקף מהבחינה הכלכלית, ביטחונית ומדינית. הוא מסר למחלקה ראשונה כי בניגוד לשמועות אין בדעתו לעזוב את הפוליטיקה, אלא להפוך לחבר כנסת לוחמני "אשר יסייע למפלגת העבודה להציל עצמה מעצמה ולצאת מהממשלה."
עת הוצנח יחזקאל כסגן שר למשרד התחבורה, ביקש כ יופקד על נושא המלחמה בתאונות הדרכים. מדובר בנושא כאוב ומתסכל, והשר סנה שמח להפטר מהטיפול השותף בו להעבירו לידי סגנו. במהלכה הקצר של תקופת עבודתם המשותפת נוצרו בין השר לסגנו מתחרים קשים, ורק באחרונה הושגה במאמץ רב שביתת נשק קרירה.
יחסי העבודה הקשים בצמרת משרד התחבורה הביאה לכך שכל ניהול המסע המתוכנן החדש למאבק בתאונות הדרכים הופקע מידי הנהלת המשרד, ולמעשה "הופרט" בצעד סטטוטורי יוצא דופן. ועדת היגוי חדשה לנושא הבטיחות בדרכים הוקמה באחרונה בראשות יו"ר חברת המחשבים אמדוקס, אבי נאור, אך עבודתה מתמהמהת. הוועדה ערכה מספר ישיבות פתיחה והקמה חגיגיות, אך פעולתה הממשית טרם החלה.
בצמרת משרד התחבורה לא ממהרים לבקש מינוי סגן חדש. בכירים במשרד הביעו היום בפני מחלקה ראשונה אנחת רווחה, והמליצו לראש המפלגה, שר הביטחון בינימין בן-אליעזר "למנות את סגן השר החדש 'לא בבית סיפרנו' , אלא לסיועה של השרה דליה איציק."
לשכתו יחזקאל הוקמה בתל אביבי לרווחת ראשי המשרד, וכך היתה מנותקת לחלוטין מפעילותו השוטפת של המשרד. אלא שעלותה של הלישכה עתירת העובדים המקצועיים לכאורה מומנה על-ידי המשרד הירושלמי, וממשיכה עדיין להעיק עד שיוכרז על פרוקה.
בשלהי כהונתו ראה סגן השר יחזקאל מעט נחת בתפקידו, עת נירשמה ירידה סטטיסטית מסויימת בתאונות הדרכים. אלא שהקטל בדרכים התעצם באחרונה ואם תימשך המגמה עלולה 2002 להירשם כאחת השנים הגרועות מבחינת התאונות הקטלניות. מספר ההרוגים עלול להגיע לסביבת 600 בני אדם, וזאת לנוכח החרפת המגמה בחודשי שיא חום הקיץ.
המאבק בתאונות הדרכים יחזור עתה לירושלים, שם מרוכז כוח מקצועי שצבר ניסיון רב בנושא. טרם ידוע איזו השפעה תהיה להתפטרות יחזקאל על מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, אשר הינו אחד האישים הבכירים המוכשרים והמקצועיים ביותר במדינה בתחום התחבורה. על המנכ"ל מעיבה פרשת התאונה של חברת האוטובוסים יולזרי ליד צומת גולני, וגם יחזקאל לא רווה נחת מתפיסת נהגו בעבירת מהירות מופרזת.
"העובדה שיש לי ניסיון אישי בנסיעה במהירות מופרזת, אינה גורמת לכך שאיני אהיה מסוגל לטפל בתופעה," אמר באחרונה יחזקאל בכנס בטיחות שנערך באחרונה בראשון לציון בנושא מעורבות הגורם האנושי בתאונות דרכים. באותה הזדמנות השמיע יחזקאל את אחד מאיומיו הרבים "להסיק מסקנות אישיות" לנוכח חוסר התגייסותם של חבריו השרים למאבק בתאונות הדרכים. עתה מוגשם איום זה, אך על רקע שונה לחלוטין.