ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) קורא ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזו, להורות להפסיק לאלתר את קמפיין התשדירים והמודעות של משרד ראש הממשלה ומינהלת ההינתקות בנוסח - "יש פתרון לכל מתיישב".
לדברי אדלשטיין, הפרסום אינו בא להשיג יעד כלשהו במדיניות הממשלה, אינו מסייע בהשגת יעדי ההינתקות אשר הוצגו במסגרת חוק פינוי-פיצוי וכולו אך ורק תשדירי שירות לשיפור תדמיתו של ראש הממשלה כמי שדואג למתיישבים.
במכתבו ליועץ הוא כותב, "פרסום עצמי של פוליטיקאי, גם אם הוא ראש מדינה, אסור שיתבצע על חשבון משלם המיסים. מדובר במבצע יחצ"ני יקר ומיותר, אשר נועד לממן בכספי ציבור פרסום תמוה של רעיון ההינתקות ותו לא. האם זאת לא חובתך המקצועית והציבורית להתעקש לפחות על מראית עין של טיפול נכון בכספי ציבור, ומניעת שילוב עניינים פרטיים עם שירות המדינה?"
במקביל פנה ח"כ אדלשטיין ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח"כ מלי פולישוק-בלוך, בבקשה לזמן דיון דחוף בנושא במהלך הפגרה.
"בשבועות האחרונים אנו עדים לקמפיין תעמולה אגרסיבי בערוצי הטלוויזיה 'יש פתרון לכל מתיישב', המסביר לציבור הרחב על יעילותה של ממשלת ישראל וכי לכל מפונה נמצא פתרון הולם", כותב אדלשטיין למזוז. "הקמפיין אשר עלותו נאמדת במאות אלפי שקלים הינו בזבוז משווע של כספי ציבור, כאשר לא ברור כלל, למי הוא מיועד.
"האם הוא בא להזכיר לתושבים העומדים להיות מגורשים מבתיהם, כי מגיע להם פיצוי? אבל הרי אם לשפוט על-פי ההצהרות של מנהלת ההינתקות, הרי בשטח כבר מחצית מן המשפחות פנו למינהלת לקבל פיצוי או לפחות לבדוק את האפשרויות העומדות בפניהן
ודבר ידוע הוא כי סך כל המשפחות העומדות להתפנות עומד על 1,700 בלבד.
"אם כך, לא זול יותר היה לנתב כסף זה לטובת אותן משפחות?
או שאולי למעשה הקמפיין מיועד לכלל הציבור, ומטרתו להחזיר לראש הממשלה את אהדת הציבור ובפרט את אהדת חברי מפלגתו.
"אם כן, מדובר במבצע יחצ"ני יקר ומיותר, אשר נועד לממן בכספי ציבור פרסום תמוה של רעיון ההינתקות ותו לא. והאם זאת לא חובתך המקצועית והציבורית להתעקש לפחות על מראית עין של טיפול נכון בכספי ציבור, ומניעת שילוב עניינים פרטיים עם שירות המדינה?
"אני קורא לך, אדוני, להורות לאלתר על הפסקת הקמפיין "יש פתרון לכל מתיישב".