בנק דיסקונט למשכנתאות פירסם (ב', 29.08.05) את דוחותיו הכספיים לרבעון השני של שנת 2005, המצביעים על מעבר מהפסד לרווח של כ- 8 מיליון שקלים. ברבעון המקביל אשתקד, אשר תוצאותיו הוצגו מחדש בסוף השנה שעברה, לאחר קבלת טיוטת הוראות הפיקוח לנושא הפרשות חובות מסופקים, נרשם הפסד של כ-7 מיליון שקלים.
הסיבה המרכזית לשיפור בתוצאות הבנק, הינה קיטון מרשים של כ- 57% בהפרשה לחובות מסופקים, שעמדה על כ-24 מיליון שקלים השנה, לעומת 55 מיליון בתקופה המקבילה בשנת 2004.
במקביל, נרשם גידול משמעותי בהיקף מתן האשראי של הבנק, שהגיע ברבעון השני לכ-594 מיליון שקלים, וזאת לעומת כ-460 מיליון ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-29%. הרווח מפעולות מימון לאחר הפרשה לחובות מסופקים הסתכם בכ-17 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ-15 מיליון שקלים בשנה שעברה.
בהכנסות מפעילות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים חל גידול של כ-1.2 אחוז, והן הסתכמו בכ-41 מיליון שקלים. מאזן הבנק הסתכם בכ-10 מיליארד שקלים - גידול של כ-3% לעומת כ-9.7 מיליארד בסוף יוני 2004.
מנכ"לית הבנק, ענת קינן, ציינה, כי בשנת 2004 גיבש הבנק אסטרטגיה חדשה, לפיה יתמקד באשראי קמעונאי ובשיווק למשקי בית. הבנק החל לפעול בשנת 2005, להגדלת האשראי הניתן לדיור - הן לרכישת או בניית יחידות דיור והן בהלוואות לכל מטרה כנגד שעבוד יחידות דיור.
לקראת תחילת הרבעון השני של שנת 2005, החל הבנק בפעולה שיווקית נרחבת, התואמת את האסטרטגיה שלו ומיועדת למשקי בית. הפעילות כוללת פרסום, הכשרות מכירתיות ליועצי משכנתאות ופעילות מטה מגוונת.