יצרנית הרכב דיימלר-קרייזלר הודיעה (16.09.05), כי תגדיל את השקעותיה הכוללות בצפון-מזרח אסיה מסכום של 1.5 מיליארד דולר ליותר מ- 1.8 מיליארד.
כחלק מההשקעה מתכננת הענקית הגרמנית-אמריקנית לייצר את הדגם החדש של הקרייזלר 300 סדאן במפעליה בסין החל מראשית השנה הבאה.
על-פי פרסומיה של החברה, נמכרו כאלף יחידות מדגם זה בסין במהלך שנת 2004 - כולן מיובאות מחו"ל. על-אף שלא נמסר מה יהיה היקף הייצור המדוייק של המפעל החדש המתוכנן בבייג'ין, מדובר ככל הנראה בכ- 80 אלף מכוניות בשנה.
ההודעה האחרונה מצטרפת לתכנונה של דיימלר-קרייזלר לפתח מיני-ואן חדשה המיועדת לשוק האסייתי, ואשר תיוצר במפעלים בפוזהו, סין, ובטאיפיי, שבטאיוואן, החל משנת 2006.
החברה אף חתמה השבוע על הסכם משותף עם הממשל בבייג'ין, על הקמתו של מיזם מימון מיוחד לרכישת רכבים מתוצרתה.
המהלכים האחרונים ממקמים את דיימלר-קרייזלר כאחת מיצרניות הרכב הזרות הפעילות ביותר במעצמה האסייתית. ראשי החברה רואים חשיבות רבה בייצור מקומי של הרכבים, כחלק מאסטרטגיה ארוכת טווח לביסוס מכירותיה במדינה.
סין נחשבת כיום לשוק המכוניות בעל הצמיחה הגבוהה בעולם. בשנה האחרונה נרשמו מכירות של למעלה מ-5 מיליון רכבים, מה שהפך את המדינה לשלישית בעולם בביקוש הצרכנים, אחרי ארה"ב ויפן.
בדומה לדיימלר-קרייזלר, השקיעו ענקיות רכב כמו ג'נרל מוטורוס ופורד האמריקניות מיליארדי דולרים בשנים האחרונות בפיתוח פסי ייצור משלהן בסין.
בנוסף, על-אף ירידה קלה במכירות הכוללות במהלך השנה האחרונה, הודיעו גם שאר היצרניות העולמיות הגדולות, על כוונתן לבצע ייצור מקומי בפורמט זה או אחר.