הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קיימה (יום ב', 19.9.05) ישיבה עם ראשי איגודי המפרסמים והפרסומאים בנושא מימוש "התג האתי" של הרשות השנייה והאיגודים.
כזכור, מדריך האתיקה נערך על-ידי ועדה בראשותו של פרופ' אסא כשר ובה השתתפו אנשי אקדמיה, אנשי מקצוע מענף הפרסום ונציגי הרשות, בנוסף לנציגי האיגודים, תלמה בירו ומשה גאון. מדריך האתיקה מציג את כללי "המותר" וה"אסור" בפרסום בטלוויזיה המסחרית ציבורית. לאחרונה אישרו איגוד המפרסמים ואיגוד הפרסומאים במליאות האיגודים את מדריך האתיקה שיזמה הרשות השנייה.
בפגישה שהתקיימה היום נדונו דרכי המימוש של "התג האתי" ואופן הפעלתו. בפגישה סוכם כי "התג האתי" יוענק הן לחברות המפרסמות והן למשרדי הפרסום אשר יקבלו על עצמם את מדריך האתיקה בפרסומות. על-מנת לקבל "תג" זה, ישתתפו אנשי משרד הפרסום ואנשי החברות המפרסמות בהשתלמויות בנושא זה מטעם הרשות השנייה והאיגודים (חברות באיגוד חברות הפרסום או באיגוד המפרסמים אינו מהווה תנאי לקבלת "התג האתי").
עוד סוכם כי, שלילת "התג אתי" יעשה במידה ונפסלו 2 תשדירי פרסומת מטעם המפרסם או זמן שיבוצם של 2 תשדירי פרסומת שונה או הוגבל על-ידי הרשות (ובלבד שבין הפסילות או הגבלות השידור לא עבר פרק זמן העולה על שנה).
בימים הקרובים יוחלט על מתכונת העברת ההשתלמויות לחברות הפרסום ולמפרסמים בשיתוף האיגודים, אשר לאחריהן יוענק "התג האתי". מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר כי "הרשות מאפשרת למשרדי הפרסום והמפרסמים להיות שותפים ברגולציה ומעבירה אליהם חלק משמעותי מהאחריות ועל כך מבחנם".
מהרשות השנייה נמסר עוד כי זהו התחלת מימוש המנגנון להענקת התג האתי, דבר המהווה צעד חשוב בשיתוף הפעולה שנרקם בין הרשות לאיגודים. סיכום זה מעביר את הפעילות בתחום האתיקה בפרסומות לפסים אופרטיביים.
בפגישה השתתפו ראשי האיגודים: עופר בלוך יו"ר איגוד המפרסמים, עו"ד תלמה בירו מנכ"ל איגוד המפרסמים, רמי שלמור, יו"ר איגוד הפרסומאים ויגאל בראון מנכ"ל איגוד הפרסומאים.
מטעם הרשות השנייה השתתפו מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות, נחמה לאור, סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר, אילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה , ג'קי כהן, מ"מ יועץ משפטי ברשות השנייה ועו"ד גיתית לבנון, ראש אגף פרסומות.