27 מיליון דולר הושקעו במרכז הלוגיסטי החדש של תנובה בפתח תקווה, המכסה את השיווק למרבית אוכלוסיית ישראל. המרכז לאחסון הקצאה ושילוח של תוצרת חלב משרת כ-4,500 חנויות מסוגים שונים, מרביתן מידי יום ביומו.
נתונים אלה ונוספים נמסרו על-ידי הנהלת תנובה באירוע של ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל ואוניברסיטת דרבי במסגרת המועדון המקצועי למנהלי רכש ולוגיסטיקה שהתארח בתנובה - תשלובת החלב. באירוע נכחו 77 מנהלי רכש ולוגיסטיקה מחברות מובילות בארץ.
"חשיבות המרכז הלוגיסטי, שמרבית פעילותו אוטומטית לחלוטין, נובעת מן העובדה שההוצאה ללוגיסטיקה מהווה כ-10.5% מכלל ההיקף הכספי של תשלובת החלב של תנובה", פרטים על מהלכי הלוגיסטיקה וניהול הרכש של תנובה נמסרו על-ידי אהרון מועלם מנהל המרכז הלוגיסטי הראשי של תנובה, ויוסף אשכנזי, מנהל הרכש של תנובה.
אהרון מועלם אמר, כי בעבר היה כל מחוז של תנובה בבחינת "ממלכה בתחומה", ולכל מחוז היו כלי יצור, שלבי רכש, לוגיסטיקה וניהול משלו. דבר זה הביא לעלויות גבוהות ולחוסר התמחות.
מכאן החלטת תנובה להתמחות, גם נוכח הגידול הרב בשיווק החלב ומוצריו, המגיע היום לרמה של 3.5 מיליארד שקלים לשנה. מועלם הסביר, כי המרכז הלוגיסטי החדש הוא החדיש ביותר בישראל - מבחינת קבלת המוצרים ממפעלי תנובה האחסון האוטומטי הקצאה הוצאה ושילוח בעזרת מאות משאיות בתוך שעות ספורות.
יש לזכור כי מדובר בכ-500 פריטים המוקצים לאלפי חנויות בכמויות שונות מידי יום ובנפח אחסנה של 3,100 משטחים במחסן האוטומטי. במקום שטח בנוי של 25 אלף מטרים מרובעים ושטח קירור של 13 אלף מטרים מרובעים. מבחינת רמת השירות, כל הזמנה המגיעה ממרכז ההזמנות עד שמונה בערב מבוצעת השכם בבוקר.
בנוסף, התקיימה במהלך האירוע הרצאה של עירית גלילי מביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת דרבי, שקשרה את שרשרת האספקה של תנובה למערכת הקמעונאית, ונתנה תמונה כוללת של ההתפתחות הרצויה בישראל כדי להביא את השרשרת הקמעונאית לרמה בינלאומית.
יוסף אשכנזי, מנהל הרכש של תנובה, סקר את מדיניות ניהול הרכש בקבוצת החלב.
לדבריו, "אם בעבר החזיקה קבוצת מוצרי החלב של תנובה במלאי של חומרי אריזה לשלושה חודשים, הרי היום יש ירידה ניכרת לרמה של ל-34 ימים, והמגמה היא לרדת בימי המלאי עוד יותר ולעבוד ישירות במקוון ככל הניתן עם הספקים".