ענקית המזון האמריקנית Yum Brands, המחזיקה בבעלותה את הרשתות פיצה האט, טאקו-בל ו- KFC (קאנטקי פרייד צ'יקן), פירסמה (ד', 05.10.05) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, המצביעים על זינוק נאה ברווחיה.
הרווח הנקי, לשלושת החודשים המסתיימים ב-29 לספטמבר השנה, הסתכם ב-214 מיליון דולר - או 72 סנט פר מניה, מה שמהווה עליה של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכם הרווח ב-185 מיליון - או 61 סנט פר מניה - בלבד.
במקביל, נרשמה עליה מתונה יותר בסך ההכנסות לרבעון, אשר עלו ל- 2.24 מיליארד דולר מול 2.18 מיליארד בשנה שעברה. התוצאות הללו קרובות מאוד להערכות האנליסטים המוקדמות, אשר דיברו על רווח פר מניה של כ-70 סנט, וסך הכנסות זהה של כ-2.24 מיליארד לאורך התקופה כולה.
הסיבה המרכזית לעליה שנרשמה ברווחי החברה, נעוצה בהצחה הגדולה של פעילותה המתרחבת ברחבי סין. חטיבת Yum Brands במעצמה האסייתית רשמה זינוק מרשים הן בהכנסותיה הכוללות - 18% לסכום של 360 מיליון דולר, והן ברווח הנקי שלה - 31% ל-85 מיליון.
מנגד, החטיבה האמריקנית סבלה מירידה קלה של 4% ברווחיה - שעמדו על כמעט 190 מיליון דולר, ועליה כמעט בלתי מורגשת של 2% בהכנסותיה, שהסתכמו במעט פחות מ-1.4 מיליארד דולר בכל הרבעון.
התוצאות המרשימה של הפעילות במזרח הרחוק, הביאו את קברניטי Yum Brands להעלות את צפיות הרווח שלהם לגבי השנה כולה ב-2 סנט פר מניה - או סך-הכל של 2.64 מיליארד דולר, ולהצהיר על רווח צפוי ברבעון הקרוב של לא פחות מ-78 סנט פר מניה. לגבי שנת 2006, צופים בחברה עליה דו-ספרתית של כ- 10% ברווחים הכוללים.
ההערכות אלו זהות כמעט לגמרי לפירסומי האנליסטים בוול-סטריט, הצופים את אותם רווחים לגבי הרבעון הבא, מעט פחות לגבי השנה כולה - 2.63 מיליארד דולר, ועליה נאה בשנת 2006 לסך-כל של כמעט 2.9 מיליארד דולר.