הגידול המאסיבי במספר המוניות פגע קשות ברווחיות הענף. ארגוני המוניות מתלוננים על מצב של חוסר כדאיות בהפעלת המוניות.
לדברי אברהם פריד, יו"ר ארגון נהגי המוניות, "סימני המיתון והיעדר המוחלט של תיירים בישראל, מציב את ארגוני המוניות במצב בלתי אפשרי. מצד אחד, אין תעסוקה לצי המוניות הקיים, ומאידך מזרים משרד התחבורה אלפי מספרים חדשים".
היעדר תיירים בארץ פגע קשה באלפי מוניות שהתמחו בהסעת תיירים. במרבית הערים ברחבי העולם מספקים התיירים תעסוקה למוניות יום ולילה, בישראל ענף זה שבק חיים ואינו קיים עוד.
פריד הדגיש, כי הוא מנהל דיונים עם משרד התחבורה וחברי כנסת למניעת הזרמת הרישיונות החדשים ומספרים ירוקים לרחוב.
במהלך שלוש השנים האחרונות חל גידול של 30% במספר המוניות והגיע ל-17 אלף מוניות בארץ. באותו פרק זמן נרשם גידול במספר הרכבים הפרטיים שרכשו תושבי הארץ, ומנגד לא היה גידול באוכלוסיה.
יו"ר הארגון מזהיר מפני הצפת השוק אשר תגרום לנזקים כבדים לתדמית הענף, ולקוד האתי של העוסקים במתן שירות זה.